پرده سینما

«من مادر هستم» همچنان صدرنشین و «یک عاشقانه ساده» قعرنشین گیشه سینماهای کشور هستند

پرده سینما









از میان هشت فیلم در حال اکران در سینماهای تهران من مادر هستم به کارگردانی فریدون جیرانی صدرنشین و یک عاشقانه ساده به کارگردانی سامان مقدم قعرنشین جدول فروش هستند.

نمایی از فیلم من مادر هستم جدیدترین فیلم فریدون جیرانی در حالیکه بیش از سی روز از آغاز زمان اکران اش می گذرد توانسته تا کنون در تهران رقمی معادل یک میلیارد و صد و سی و چهار میلیون تومان فروش داشته باشد این در حالی است که فروش فیلم جیرانی تقریباً روندی نزولی را پیش گرفته است چرا که این فیلم در دهمین روز اکران خود به فروشی بالغ بر نیم میلیارد تومان دست پیدا کرد و پیش بینی می شد فروش خود را در ظرف مدت یک ماه به رقمی بالاتر از دو میلیارد تومان برساند.

همین امر نشان از آن دارد که فیلم جدید جیرانی به دلیل جنجال ها و کشمکش های عدیده ای که همزمان با اکران اش به وجود آمده بود در روزهای ابتدایی به فروشی خیره کننده دست پیدا کرد.

سایت پرده سینما بیش از این بارها متذکر شده بود که به گفته برخی از صاحب نظران سینما این فیلم در صورت عدم جنجال ها هرگز نمی توانست به این فروش چشمگیر دست پیدا کند.

همچنین به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما از سینماهای شهر تهران دیگر خبری از ازدحام مخاطبان برای تماشای این فیلم به چشم نمی خورد و احتمال می رود جدیدترین فیلم جیرانی در نهایت مجموع فروش خود در سراسر کشور را تنها به رقمی بالغ بر سه میلیارد تومان برساند.

در من مادر هستم هنرمندانی همچون: هنگامه قاضیانی، پانته آ بهرام، باران کوثری، فرهاد اصلانی و غیره به ایفای نقش پرداخته اند.

اما فیلم بی خود و بی جهت به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در تهران به فروش نیم میلیاردی دست پیدا کرد.

فیلم کاهانی نیز که امروز وارد سی و دومین روز اکران خود شده است تا پایان روز پنجشنبه هفتم دی ماه رقمی معادل 507 میلیون تومان در تهران فروش کرده بود و در مجموع فروش خود را در کل کشور به رقمی حدود هشتصد میلیون تومان رسانده بود.

نمایی از فیلم بی خود و بی جهتبه این ترتیب می توان اینگونه پیش بینی کرد که تا پایان این هفته فیلم کاهانی در مجموع در سراسر کشور رقمی حدود یک میلیارد تومان فروش داشته باشد.

در جدیدترین فیلم کاهانی هنرمندانی همچون: رضا عطاران، احمد مهرانفر، پانته آ بهرام و نگار جواهریان به ایفای نقش پرداخته اند.

اختاپوس به کارگردانی سید جواد هاشمی هم این هفته در رتبه سوم جدول فروش سینماهای تهران جای گرفت.

این فیلم در حالی وارد شصت و نهمین روز اکران خود شده است که هم اکنون 10 سالن سینما را در اختیار خود دارد و تا کنون به رقمی کمتر از نیم میلیارد تومان در سینماها دست یافته است.

فروش اختاپوس در حالی است که این فیلم هفته ها قبل قرار بود از اکران برداشته شود اما به دلایلی نامعلوم همچنان روی پرده سینماها جا خوش کرده است!

زندگی خصوصی آقا و خانم میم نیز تا پایان روز پنجشنبه هفتم دی ماه به رقمی معادل 361 میلیون تومان فروش دست یافته بود.

فروش زندگی خصوصی آقا و خانم میم به گفته برخی از کارشناسان به دلیل تبلیغات گسترده این فیلم در اماکن عمومی از جمله متروهای شهر تهران است.

یکی می خواد باهات حرف بزنه به کارگردانی منوچهر هادی نیز پنجمین فیلم جدول فروش این هفته سینماهای تهران بود.

این فیلم در حالی که 58 روز از آغاز اکران اش می گذرد و همچنان 5 سالن سینما از جمله سینما آزادی را در اختیار دارد تا پایان روز پنجشنبه هفتم دی ماه به رقمی حدود 335 میلیون تومان دست پیدا کرده بود.

ششمین فیلم جدول این هفته سینماهای تهران به آیینه های روبرو به کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه کنندگی فرشته طائر پور اختصاص دارد.

نمایی از فیلم یک عاشقانه سادهاین فیلم که تنها 3 سالن سینما را در اختیار دارد تا کنون توانسته فروش خود را به حدود 200 میلیون تومان تا میانه روز جمعه هشتم دی ماه برساند.

در این فیلم غزل شاکری، شایسته ایرانی، نیما شاهرخشاهی و غیره به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم های یک فراری از بگبو به کارگردانی هاتف علیمردانی و یک عاشقانه ساده به کارگردانی سامان مقدم نیز به ترتیب رتبه های هفتم و هشتم جدول فروش سینماهای تهران را به خود اختصاص داده اند.

فیلم علیمردانی تا کنون رقمی حدود 190 میلیون تومان و فیلم مقدم تا کنون رقمی معادل 110 میلیون تومان در سینماهای شهر تهران فروش داشته است.

لازم به ذکر است فیلم یک عاشقانه ساده جدیدترین فیلم اکران شده در میان تمامی 8 فیلم در حال اکران است که 18 روز از آغاز نمایشش می گذرد.

داستان فیلم یه عاشقانه ساده درباره «گندم» (مهناز افشار) دختر جوان روستایی است که عاشق و دلخسته پسری جوان (مصطفی زمانی) است. اما پدر گندم (همایون ارشادی) به کدخدا (فرهاد آییش) قول داده است که گندم را به عقد فرزند او (احمد مهران فر) دربیاورد. گندم راز عاشقانه خود را با پدرش بازگو می کند و پدر قول می دهد که به وی کمک کند. پدر گندم هرچه می کند نمی تواند موضوع را با کدخدا مطرح نماید و تنها از او یک مهلت سه ماهه می گیرد و از گندم می خواهد به پسرک بگوید که برای مدتی به شهر برود. پسر هنگامی که از شهر باز می گردد متوجه می شود که دو روز بعد قرار است مراسم ازدواج گندم با پسر کدخدا برگزار شود. او نزد یکی از سربازان روستا (علی قربان زاده) می رود و هفت تیر او را می دزد و به قصد کشتن پسر کدخدا راه می افتد، اما از طرفی دیگر پسر کدخدا به در خانه گندم آمده و به او اعلام می کند که می داند وی عاشق او نیست و دلباخته دیگری است و از گندم می خواهد که با محبوب خویش وصلت کند.


 تاريخ ارسال: 1391/10/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.