پرده سینما

آخرین آمار فروش فیلم‌های فرهادی و مهرجویی اعلام شد

پرده سینما









فروش فیلم سینمایی گذشته به 700 میلیون و چه خوبه که برگشتی به 900 میلیون تومان رسید.

 

نمایی از فیلم گدشتهعلی سرتیپی مدیرعامل موسسه فیلمیران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین رقم فروش فیلم اصغر فرهادی گفت: گذشته تا پنجشنبه ‌شب 13 تیرماه در سینماهای تهران 620 میلیون تومان و در چند سینمای شهرستان 65 میلیون تومان فروش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: این فیلم هنوز هیچ تیزر تلویزیونی و بیلبورد شهری برای تبلیغات در اختیار ندارد و اجازه چنین امکانی به گذشته داده نشده است. در واقع فروش 700 میلیون تومانی این فیلم براساس تبلیغات دهان به دهان توسط علاقه‌مندان انجام شده و این استقبال مردم است که ما را به فروش فیلم آقای فرهادی امیدوار می‌کند.

به گزارش سایت پرده سینما گذشته آخرین ساخته اصغر فرهادی است که تا کنون نظرات متفاوتی از سینماگران و منتقدان را در پی داشته است عده ای این فیلم فرهادی را گامی رو به جلو و بسیاری نیز گذشته را تنها تکرار مکررات و کپی برداری از فیلم قبلی اش یعنی جدایی نادر از سیمین دانسته اند.

در خلاصه داستان گذشته آمده است: «احمد (علی مصفا) 4 سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به در خواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.»

علاوه‌بر برنیس بژو (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار و برگزیده کن) و همچنین طاهر رحیم (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون علی مصفا، پائولین بورلت، بازیگر بلژیکی فیلم معروف زندگی صورتی، الیس آگویس، ژان جستین ،سابرینا وازانی و بابک کریمی در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

نمایی از فیلم چه خوبه که برگشتیبه گزارش ایسنا سرتیپی همچنین درباره فروش فیلم چه خوبه که برگشتی نیز بیان کرد: آخرین فیلم آقای داریوش مهرجویی تا پنج‌شنبه شب در تهران 680 میلیون تومان و در سینماهای شهرستان‌ها 230 میلیون تومان فروش داشته است که استقبال مردم از این فیلم را نشان می‌دهد.

به گزارش سایت پرده سینما فیلم جدید مهرجویی نیز مانند گذشته تا کنون نظرات منفی بسیاری از منتقدان را در پی داشته است به نحوی که بسیاری از منتقدان مهرجویی را یک کارگردان تمام شده برای سینمای ایران قلمداد کرده اند.

چه خوبه که برگشتی داستان فرزاد دندانپزشکی است که پس از سال‌ها به ایران می‌آید تا دور از مسائل و آشفتگی زندگی‌اش به آرامش برسد. همزمان با ورود او به کشوریک شی مرموز شبه‌فضایی پدیدار می‌شود و پای خانم دکتر یاسمین و سنگ‌های جادویی‌اش را به ماجرایی باز می‌کند که رفاقت دیرینه فرزاد و کامبیز را که سالهاست در همسایگی هم کنار دریا زندگی می‌کنند، به جدالی بیهوده می‌کشاند ولی...

رضا عطاران، مهناز افشار، حامد بهداد، رویا تیموریان، مسعود رایگان، حسن پورشیرازی و ... از جمله بازیگران این فیلم هستند.


 تاريخ ارسال: 1392/4/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.