پرده سینما

نگاهی به دوازده فیلم با فروش میلیاردی در سال گذشته

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 اثر از میان 58 فیلم سینمایی اکران شده در سال 1388، موفق به فروش بالای یک میلیارد تومان شده اند.   

 

خانه سینما در گزارشی، اخراجی های 2، دو خواهر، زندگی شیرین، درباره الی، پسر تهرونی، خروس جنگی، نیش زنبور، سوپر استار، بی پولی، کتاب قانون، محاکمه در خیابان و حلقه های ازدواج را به عنوان پرفروش ترین آثار سینمایی که موفق به فروشی بیش از یک میلیارد تومان شده اند معرفی کرده است.

خانه سینما در این گزارش همچنین یکی از اتفاقات ویژه سینما در سال 1388 را تعداد فیلم‌های سینمایی دانسته که در این سال روی پرده رفته اند.

در ادامه این گزارش آمده است که در این میان فروش 12 فیلم بالای یک میلیارد تومان و فروش رکورد شکن اخراجی‌ها 2، سینمای ایران را در زمینه فروش و اکران فیلم‌های سینمایی وارد مسیر تازه‌ای کرد، هرچند که همچنان تعداد زیادی فیلم در انتظار اکران هستند و در میان فیلم‌هایی که سال 88 اکران شدند می‌توان نمونه‌هایی را یافت که فروش آنها حتی به پنج میلیون تومان نرسیده است.

تعداد سالن‌های سینما و شرایط اکران فیلم های سینمایی همواره رابطه نزدیک و تنگاتنگی با هم داشتند، به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان فروش نسبتاً بالای فیلم‌های سینمایی را در سال 1388 به سه عامل «راه‌اندازی پردیس‌های سینمایی و فعالیت این سالن‌های سینما در مناطق مختلف شهر تهران» دیگری «موفقیت شورای صنفی نمایش» و دست آخر «حمایت های سینما شهر در تامین کپی فیلم همزمان برای شهرستان‌ها» مربوط می‌دانند.

در حال حاضر بر اساس آماری که از سوی موسسه سینما شهر اعلام شده است، 212 سالن سینمای فعال در ایران وجود دارد که مجموع این سالن‌ها 131 هزار و 44 صندلی دارند.

نکته قابل توجه اینکه تعداد سالن‌های موجود غیرفعال بیشتر از سالن‌های فعال است.

215 سالن غیرفعال سراسر ایران در مجموع 106 هزار 985 صندلی دارد و شش سینمای نیمه ‌فعال نیز در ایران موجود است که 3200 صندلی دارد.

 

فیلم های میلیاردی سال 1388:

 

اخراجی‌ها 2

ابتدای سال 1388 سینماهای سراسر کشور شلوغ‌ترین مقطع فعالیت را پشت سر گذاشتند. اکران اخراجی‌ها 2 در حالیکه تبلیغات گسترده‌ای در مورد آن صورت گرفته بود در نوروز آغاز شد.

اخراجی‌ها 2 پس از 79 روز اکران در 29 سینما به فروش 3 میلیارد و 800 میلیونی در تهران و 4 میلیارد و 700 میلیونی در شهرستان دست پیدا کرد که مجموع فروش آن به 8 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

این فیلم با موضوع دفاع مقدس، روایتی است کمدی از اسیر شدن تعدادی رزمنده جنگ تحمیلی ایران و عراق و قسمت دوم فیلم سینمایی اخراجی ‌ها محسوب می‌شود.

 

دو خواهر

دو خواهر به کارگردانی محمد بانکی پس از 90 روز نمایش در 22 سینما، 1 میلیارد و 350 میلیون تومان در تهران و 1 میلیارد و 275 میلیون تومان در شهرستان‌ها و در مجموع 2 میلیارد و 625 میلیون تومان فروخت.

بانکی در این فیلم از محمدرضا گلزار در دو نقش استفاده کرده است. این فیلم ماجرای مردی است که با دو خواهر ارتباط برقرار می‌کند و در نهایت دست او برای خواهرها رو می‌شود.

 

زندگی شیرین

زندگی شیرین به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی به مدت 62 روز در 24 سینما اکران شد و در نهایت 880 میلیون تومان در تهران و 1 میلیارد و 275 میلیون تومان در شهرستان‌ها و در مجموع 2 میلیارد و 625 میلیون تومان فروخت.

صلح‌میرزایی در این فیلم به سبک کارهای چند سال اخیر خود با جواد رضویان کار کرده و داستان مرد خواننده‌ای را روایت می‌کند که ورود برادر دوقلوی او به ایران دردسرهایی را برایش به وجود می‌آورد.

 

درباره الی

درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی یکی از فیلم‌های نوروزی سال 1388 بود که اتفاقاتی غیر منتظره در جریان اکران فیلم زمان نمایش آن را به اواخر خرداد 1388 موکول کرد.

برخی همین مساله را یکی از دلایل جدی بالا نرفتن مجموع فروش فیلم از 2 میلیارد تومان عنوان می‌کنند.

درباره الی بعد از 99 روز نمایش در 25 سالن 1 میلیارد و 200 میلیون تومان در تهران و 800 میلیون تومان در شهرستان ها و در نهایت 2 میلیارد تومان فروخت.

فیلم تحسین شده اصغر فرهادی ماجرای سفر پرحاشیه و اتفاق چند دوست به صورت دسته جمعی به شمال کشور است، سفری که اتفاقات غیر منتظرهای را پیش روی مسافران قرار می‌دهد.

 

پسر تهرونی

پسر تهرونی ساخته کاظم راست‌گفتار پس از 78 روز اکران در 25 سالن به فروش 950 میلیون تومان در تهران و 900 میلیون تومان در شهرستان ها و در مجموع 1 میلیارد و 850 میلیون تومان دست پیدا کرد.

آنچه به عنوان خلاصه قصه فیلم منتشر شده عبارتست از: سروش تهرانی به تازگی از آمریکا برگشته و پدرش اصرار به ازدواج او دارد. اما سروش که در گذشته 5 بار شکست عشقی خورده حاضر به ازدواج نیست.

 

خروس جنگی

خروس جنگی به کارگردانی مسعود اطیابی یکی دیگر از فیلم های میلیاردی سال 1388 است.

این فیلم پس از 95 روز نمایش در 21 سالن در تهران 920 میلیون تومان و در شهرستان 850 میلیون تومان و در مجموع 1 میلیارد و 780 میلیون تومان فروخت.

مسعود اطیابی در این فیلم با نقش آفرینی مریلا زارعی و رضا عطاران، داستان زن و شوهری را روایت می کند که تصمیم می‌گیرند مدتی جای خود را با هم عوض کنند، قرار گرفتن در جایگاه یکدیگر برای هر کدام ماجرایی را بوجود می‌آورد.

 

نیش زنبور

نیش زنبور به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند در مدت 72 روز اکران در 25 سینما، 950 میلیون تومان در تهران، 800 میلیون تومان در شهرستان و در مجموع 1 میلیارد و 750 میلیون تومان فروخت.

این فیلم درباره دو دوست از دو طبقه اقتصادی و اجتماعی متفاوت است که روزگار خوبی را با یکدیگر گذرانده‌اند اما جریانی تازه ارتباط قدیمی آن‌ها را وارد فضای تازه‌ای می‌کند.

 

سوپراستار

نخستین رقم فروش میلیاردی در سینمای ایران به نام فیلمی از تهمینه میلانی ثبت شده است.

آتش بس اولین فیلمی بود که در تاریخ سینمای ایران فروش آن از مرز یک میلیارد تومان گذشت.

این کارگردان در نوروز سال 88، سوپراستار را روی پرده داشت.

فیلمی که بعد از 79 روز اکران در 25 سینما در تهران 900 میلیون تومان و 700 میلیون در شهرستان‌ها و 1 میلیارد و 600 میلیون تومان در مجموع فروخت.

این فیلم با بازی شهاب حسینی در نقش سوپراستار فیلم، داستان یک بازیگر ستاره سینماست که ورود دختری نوجوان به زندگی او، مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

 

بی‌ پولی

بی ‌پولی دومین فیلم سینمایی حمید نعمت‌الله، پس از 79 روز اکران در 25 سینما در تهران 800 میلیون تومان، در شهرستان‌ها 750 میلیون تومان و در مجموع 1 میلیارد و 550 میلیون تومان فروخت.

این فیلم کمدی با بازی لیلا حاتمی و بهرام رادان در نقش‌های اصلی ماجرای زن و شوهری است که در ابتدای زندگی تا مرز فقر پیش می‌روند.

 

کتاب قانون

کتاب قانون که به عنوان اولین فیلم رفع توقیف شده در مدیریت جدید سینمایی روی پرده رفت و در تهران 950 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 450 میلیون تومان و در مجموع 1 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشت.

این ساخته مازیار میری، نگاهی انتقادی به دیدگاه برخی افراد در ایران به دین و دینداری دارد. فیلم ماجرای مسلمان شدن زنی مسیحی و حضور او در ایران به عنوان همسر مردی ایرانی است.

 

محاکمه در خیابان

محاکمه در خیابان که به عنوان تازه‌ترین فیلم مسعود کیمیایی در 22 سالن به مدت 72 روز اکران شد و در تهران 600 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 400 میلیون تومان و در مجموع 1 میلیارد تومان فروخت.

این فروش، بالاترین میزان فروش برای فیلم‌های مسعود کیمیایی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. این فیلم کیمیایی نیز در مدح و ثنای رفاقت است.

فیلمی با حضور پولاد کیمیایی در نقش اصلی، که ماجرای مطلع شدن دامادی را از خیانت همسرش ساعاتی قبل از برگزاری مراسم عروسی روایت می‌کند.

 

حلقه‌های ازدواج

حلقه‌های ازدواج به کارگردانی شاهین باباپور بعد از 47 روز نمایش در 19 سالن در تهران 550 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 240 میلیون تومان و در مجموع 1 میلیارد تومان فروخت.

آنچه در قالب خلاصه داستان این فیلم مطرح شده به این شرح است: فیلم داستان جوانی به نام حمید است که در یک شرکت بزرگ کار می‌کند. در شرکت اتفاق‌هایی می‌افتد که موقعیت شغلی و زندگی خانوادگی او را به خطر می‌اندازد.

 

پرونده فیلم های میلیاردی سال 1388 با 12 فیلمی که از آنان نام برده شد، به پایان رسید و باقی فیلم‌های اکران شده از رسیدن به فروش میلیاردی بازماندند.

 

کیش و مات

کیش و مات ساخته جمشید حیدری و با فضای کمدی پس از 46 روز اکران در 21 سینما در تهران 530 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 450 میلیون تومان و در مجموع 980 میلیون تومان فروخت.

این فیلم داستان جوانی به نام بهروز است که دست به هر کاری می‌زند شکست می‌خورد و دست به خودکشی می‌زند اما نجات پیدا می‌کند و این شروعی تازه برای او است.

 

آقای هفت رنگ

آقای هفت رنگ ساخته شهرام شاه‌حسینی برخلاف انتظارات سازندگان به فروش میلیاردی دست پیدا نکرد و بعد از 49 روز نمایش در 23 سالن در تهران 390 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 375 میلیون تومان و در مجموع 765 میلیون تومان فروخت.

داستان فیلم به این شرح است: مردی که به قصد دزدی وارد خانه‌ای می‌شود، به طور اتفاقی به دومین ازدواج پنهان یکی از مسوولین شورای محل پی می‌برد.

 

دختر میلیونر

دختر میلیونر ساخته اکبر خامین به مدت 54 روز در 14 سینما در تهران اکران شد و فروش تهران آن به 385 میلیون تومان و فروش شهرستان‌ها به 250 میلیون تومان و در مجموع 635 میلیون تومان فروخت.

 

دل خون

دل خون به کارگردانی محمدرضا رحمانی 46 روز در 16 سالن اکران و در تهران 300 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 290 میلیون تومان و در مجموع 590 میلیون تومان فروخت.

در خلاصه داستان دل خون آمده است: عماد که همسرش را به قتل رسانده، منتظر اجرای حکم اعدام است، اما با ورود وکیل تسخیری و پیشنهاد غافلگیر کننده او مسیر داستان تغییر پیدا می‌کند.

 

هر شب تنهایی

هر شب تنهایی ساخته رسول صدرعاملی نیز با همین میزان فروش کل از پرده سینماهای تهران و شهرستان پایین آمد.

این فیلم که به مدت 48 روز در 10 سینما روی پرده بود در تهران 400 و در شهرستان‌ها 190 میلیون تومان فروش داشت.

این فیلم صدرعاملی یکی از سه فیلم این کارگردان درباره زائران امام رضا(ع) است. فیلم با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد ماجرای سفر زن و شوهری به مشهد است.

 

پستچی سه بار در نمی‌زند

پستچی سه بار در نمی‌زند به کارگردانی حسن فتحی پس از 45 روز نمایش در 20 سالن در تهران 400 میلیون و در شهرستان‌ها 180 میلیون و در مجموع 580 میلیون تومان فروخت.

این فیلم در فضای وحشت سه دوره از تاریخی را به تصویر می‌کشد و روابط افراد را در این دوره‌ها مورد توجه قرار می‌دهد.

 

چشمک

چشمک به کارگردانی جهانگیر جهانگیری طی 39 روز اکران در 21 سینما در تهران 300 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 250 میلیون تومان و در مجموع 550 میلیون تومان فروخت.

این فیلم ماجرای «هستی» با بازی افسانه بایگان به عنوان زنی مرفه است که با توجه به مشکلات خانوادگی از همسرش جدا شده و این جدایی او را در مسیر دشواری قرار می‌دهد.

 

وقتی همه خوابیم

وقتی همه خوابیم به کارگردانی بهرام بیضایی در نوروز 1388 اکران شد و پس از 80 روز اکران در 18 سینما در تهران 330 میلیون و در شهرستان‌ها 170 میلیون و در مجموع 500 میلیون تومان فروخت.

این فیلم بعد از فیلمنامه‌های متعدد بهرام بیضایی در فضای فیلم در فیلم نخستین کار او در این فضا است که برخی مسائل پشت پرده سینما را به بهانه زندگی یکی از بازیگران اصلی فیلم روایت می‌کند.

 

بیست

بیست سومین فیلم سینمایی عبدالرضا کاهانی است که جزو فیلم‌های اکران نوروزی بود، و به عنوان اولین فیلم این کارگردان که سپیدی پرده اکران عمومی را به خود دید، در 61 روز اکران در 17 سینما در تهران 260 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 150 میلیون تومان و درمجموع 410 میلیون تومان فروخت.

این فیلم پر بازیگر داستان کارکنان رستورانی است که برای نجاب رستوران از تعطیلی باید در مدت 20 روز همه تلاش خود را انجام دهند.

 

امشب شب مهتابه

امشب شب مهتابه به کارگردانی محمدهادی کریمی، پس از 95 روز اکران در 21 سینما، در تهران 250 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 170 میلیون تومان و در مجموع 220 میلیون تومان فروخت.

این فیلم با بازی مهناز افشار داستان زن و شوهری است که شوهر به دلیل ابتلا به سرطان در آستانه مرگ است و حالا پیش از مرگ بازگشت به سرزمین قدیمی بهانه‌ای است برای مرور گذشته این فرد.

 

پاتو زمین نذار

پاتو زمین نذار ساخته ایرج قادری طی 42 روز و در 14 سالن در تهران 135 میلیون و در شهرستان‌ها 150 میلیون تومان و در مجموع 285 میلیون تومان فروخت.

این فیلم داستان مردی است که از قدرت و وضعیت مالی خوبی برخوردار است اما با بروز اتفاقی زندگی او دچار تغییر می‌شود.

 

حریم

حریم به کارگردانی رضا خطیبی طی 38 روز در 14 سالن اکران شد.

این فیلم که در ژانر وحشت معرفی و برای تماشاگران آن رده سنی تعیین شد، در تهران 170 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 100 میلیون تومان و در مجموع 270 میلیون تومان فروخت.

این فیلم با بازی حمید فرخ‌نژاد داستان یک روستا است که در تصرف اشباح قرار دارد تا از میراث روستا حمایت کنند.

 

تردید

تردید دومین فیلم واروژ کریم‌مسیحی پس از نزدیک به 20 سال از ساخت فیلم اول این کارگردان‌ پرده آخر  تولید شد و در 55 روز نمایش در 13 سالن سینما در تهران 225 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 40 میلیون تومان و در مجموع 265 میلیون تومان فروخت.

واروژ کریم‌مسیحی این فیلم را بر اساس اقتباسی از هملت ساخت.  فیلم داستان پسری است که به راز مرگ پدر خود پی می‌برد.

 

خاک آشنا

خاک آشنا به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا که سرانجام بعد از حرف و حدیث‌های بسیار و حذفیات متعدد امکان نمایش عمومی یافت، در 46 روز نمایش در 8 سینما، 150 میلیون تومان در تهران و 30 میلیون تومان در شهرستان‌ها و 180 میلیون تومان در کل فروش داشت.

فیلم فرمان‌آرا حکایتی است از زندگی نویسنده‌ای که مدت‌ها است گوشه‌نشینی اختیار کرده است.

 

شبانه

شبانه ساخته مشترک کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار، که از سال 1384 انتظار نمایش عمومی را می‌کشید بالاخره به عنوان فیلمی که تصویر هدیه تهرانی را بعد از مدت‌ها روی پرده سینما منعکس می‌کند،

توانست از فروش‌های بسیار اندک رهایی یابد. این فیلم پس از 26 روز اکران در 12 سالن در تهران 100 میلیون، در شهرستان‌ها 70 میلیون و در مجموع 170 میلیون تومان فروخت.

شبانه روایتی است از حضور چند دوست در یک مهمانی و اتفاقاتی که در ذهن شخصیت‌های داستان شکل می‌گیرد.

 

کلبه

کلبه به کارگردانی جواد افشار در تهران و شهرستان‌ها 60 میلیون تومان و در مجموع 120 میلیون تومان فروخت.

این فیلم، سفر چهار دوست را به شمال کشور و اتفاقاتی که برای آنان در جریان این سفر رخ می دهد را روایت می‌کند.

 

تردست

تردست ساخته محمدعلی سجادی پس از 28 روز نمایش در 20 سالن سینما 65 میلیون تومان در تهران، 45 میلیون تومان در شهرستان‌ها و در نهایت 110 میلیون تومان فروخت. فیلمی که بعد از مدت‌ها توقیف بالاخره امکان نمایش عمومی را به دست آورد. بازگشت روح مادر پسری به زندگی او، پسر را در برخورد با مسائل زندگی در شرایط تازه‌ای قرار می‌دهد.

 

تاکسی نارنجی

تاکسی نارنجی به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده بعد از 28 روز اکران در 19 سالن در تهران 75 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 35 میلیون تومان و در مجموع 110 میلیون تومان فروخت.

آزیتا حاجیان در این فیلم در نقش راننده تاکسی زنی ظاهر شده که در جزیره کیش کار می کند

.

 

هرچی تو بخوای

هرچی تو بخوای به کارگردانی محمد متوسلانی بعد از 49 روز اکران در 14 سالن سینما در تهران 70، در شهرستان‌ها 35 و در مجموع 105 میلیون تومان فروخت.

 

خواب لیلا

خواب لیلا نیز مدت‌ها انتظار اکران را کشید تا اینکه فرصت نمایش در 15 سالن را به مدت 23 روز به دست آورد.

این فیلم در تهران 70 میلیون و در شهرستان‌ها 30 میلیون و در مجموع 100 میلیون تومان فروخت.

این فیلم در ژانر وحشت است و داستان مواجه دختری با بازی لیلا زارع را با موجودی خیالی روایت می‌کند.

 

شکار روباه

شکار روباه ساخته مجید جوانمرد در 23 روز و در 10 سالن سینما در تهران 45 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 50 میلیون تومان و در مجموع 95 میلیون تومان فروخت.

 

صداها

صداها ساخته فرزاد موتمن که در جریان اکران سروصدایی داشت، طی 27 روز و با در اختیار داشتن 4 سالن در تهران 65 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 25 میلیون تومان و در مجموع 90 میلیون تومان فروخت.

صداها داستان قتلی است که در ساختمانی سه طبقه اتفاق می‌افتد و هر یک از ساکنین را به نوعی درگیر می‌کند.

 

18-

18- در 23 روز نمایش در 9 سالن سینما در تهران 40 میلیون و در شهرستان‌ها 50 میلیون و در مجموع 90 میلیون تومان فروخت.

 

محافظ

محافظ ساخته محمدجواد کاسه‌ساز در گروه فرهنگی روی پرده رفت و در 10 روز اکران در 11 سینما در تهران 25 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 40 میلیون تومان و در مجموع 65 میلیون تومان فروخت.

 

پنجمین سوار سرنوشت

پنجمین سوار سرنوشت به کارگردانی سعید مطلبی بعد از 30 سال توقیف در 3 سالن سینما روی پرده رفت و در تهران 20 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 40 میلیون تومان و در مجموع 60 میلیون تومان فروخت.

 

تنها دوبار زندگی می‌کنیم

تنها دوبار زندگی می‌کنیم به کارگردانی بهنام بهزادی که بعد از دو سه سالی فرصت نمایش به دست آورد، بعد از 36 روز اکران در 6 سالن در تهران 45 میلیون تومان، در شهرستان‌ها 15 میلیون تومان و در مجموع 60 میلیون تومان فروخت.

این فیلم ماجرای مردی است که در آستانه خودکشی می‌خواهد تسویه حساب‌هایی انجام دهد اما ورود دختری جوان به زندگی این مرد، مسیر او را تغییر می‌دهد.

 

ماجراهای اینترنتی

ماجراهای اینترنتی به کارگردانی حسین قناعت در تهران 30 میلیون، در شهرستان‌ها 20 میلیون و در مجموع 50 میلیون تومان فروخت.

این فیلم با بازی بهاره رهنما داستان حضور معلمی جوان را در یکی از روستاهای شمال کشور و ارتباط او با دانش‌آموزان روایت می‌کند.

 

شوریده

شوریده ساخته محمدعلی سجادی پس از 20 روز نمایش در 9 سالن در تهران 25 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 25 میلیون تومان و در مجموع 50 میلیون تومان فروخت.

 

تهران انار ندارد

مستند تهران انار ندارد به کارگردانی مسعود بخشی که فقط در تهران روی پرده رفت، 35 میلیون تومان فروخت و اتفاق تازه‌ای را در زمینه اکران فیلم‌های مستند رقم زد.

این فیلم تهران را به لحاظ تاریخی در صد سال گذشته مورد توجه قرار می‌دهد.

 

حیران

حیران به کارگردانی شالیزه عارف‌پور طی 18 روز اکران در دو سینما در تهران 25 میلیون تومان و در شهرستان 10 میلیون تومان و در مجموع 35 میلیون تومان فروخت.

 

آخرین ملکه زمین

آخرین ملکه زمین به کارگردانی محمدرضا عرب بعد از سه سال رنگ پرده به خود دید و در مدت 40 روز اکران در 5 سینما در تهران 20 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 10 میلیون تومان و در مجموع 30 میلیون تومان فروخت.

 

چهره به چهره

چهره به چهره به کارگردانی علی ژکان هم در تهران 10 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 20 میلیون تومان و در مجموع 30 میلیون تومان فروخت.

این فیلم به مدت 36 روز در 12 سینما اکران شد.

این فیلم حکایتی است از زندگی دوگانه یک مرد در دو موقعیت متفاوت.

 

استشهادی برای خدا

استشهادی برای خدا ساخته علیرضا امینی در 35 روز نمایش و با در اختیار داشتن 6 سالن سینما در تهران 18 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 12 میلیون تومان و در مجموع 30 میلیون تومان فروخت.

سوزن‌بانی در آستانه مرگ به روستای قدیمی بازمی‌گردد تا از همه حلالیت بگیرد اما یافتن همسر قدیمی‌اش برای حلالیت گرفتن کار او را دشوار می‌کند.

 

ماه‌ وش

ماه ‌وش به کارگردانی محمد درمنش طی 27 روز اکران در 15 سالن سینما در تهران 22 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 8 میلیون تومان و در مجموع 30 میلیون تومان فروخت. بازگشت خواننده‌ای قدیمی به ایران بعد از انقلاب اسلامی و نمایش تحولات کشور در این مدت قصه اصلی فیلم است.

 

پنالتی

پنالتی به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی طی 25 روز اکران در 6 سالن در تهران و شهرستان‌ها 15 میلیون تومان و در مجموع 30 میلیون تومان فروخت.

این فیلم داستان مردمان آبادان است که برای گرفتن خانه از شرکت نفت تیم فوتبالی تشکیل می‌دهند.

 

کینه 2

کینه 2 که در جریان اکران فیلم‌های خارجی فقط در تهران اکران شد، 27 میلیون تومان فروخت.

 

شاعر زباله ‌ها

شاعر زباله‌ ها به کارگردانی محمد احمدی که اکران آن تا روزهای پایانی سال 88 ادامه داشت، در تهران 20 میلیون و در شهرستان‌ها 5 میلیون تومان و در مجموع 25 میلیون تومان فروخت.

 

در میان ابرها

در میان ابرها به کارگردانی روح‌الله حجازی در تهران 13 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 7 میلیون تومان و در مجموع 20 مییلیون تومان فروخت.

 

به کبودی یاس

به کبودی یاس به کارگردانی جواد اردکانی پس از 14 روز نمایش در 5 سالن در تهران 8 میلیون و در شهرستان‌ها 7 میلیون تومان و در مجموع 15 میلیون تومان فروخت.

 

شب حورا

شب حورا به کارگردانی شهاب ملت‌خواه در تهران 8 میلیون، در شهرستا‌ن‌ها 7 میلیون و در مجموع 15 میلیون تومان فروخت.

 

خانه روشن

خانه روشن به کارگردانی وحید موساییان فقط در تهران اکران شد و 12 میلیون تومان فروخت.

 

آن سوی رودخانه

آن سوی رودخانه ساخته عباس احمدی مطلق در تهران اکران شد و سه و نیم میلیون تومان فروخت.

 

دره اله، سینه سرخ و گوآنتانامو

دره اله در شهر تهران 2.5 میلیون تومان، سینه سرخ به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی در تهران 1.5 میلیون تومان و گوآنتانامو در شهر تهران 4 میلیون تومان فروخت.

 

منبع: ایرنا


 تاريخ ارسال: 1389/1/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.