پرده سینما

فروش جهانی «كپی برابر اصل» به پنج میلیارد تومان نزدیك شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فروش جهانی فیلم كپی برابر اصل عباس كیارستمی از مرز چهار و نیم میلیارد تومان گذشت.

 

کپی برابر اصل ساخته عباس کیارستمیبه گزارش ایسنا، براساس آمار منتشرشده در وب‌سایت‌های مربوط به فروش جهانی فیلم‌های درحال اكران، فیلم كپی برابر اصل به كارگردانی عباس كیارستمی و نقش‌آفرینی ژولیت بینوش تا روز ‌‌٣١ مارس (‌١١ فروردین) فروش جهانی چهار میلیون و ‌١٣٠ هزار دلار را پشت سر گذاشته است.

این فیلم در سومین هفته اكران در سینماهای آمریكا به فروش ‌٥٥٧ هزار دلار رسیده است كه در هفته اول ‌٧٨ هزار دلار، در هفته دوم ‌١٣٢ هزار دلار و در هفته سوم ‌١٩١ هزار دلار فروش از ‌٤٨ سالن نمایش دهنده به‌دست آورده است.

با احتساب فروش كپی برابر اصل در آمریكا، جدیدترین ساخته كیارستمی كه در جشنواره كن سال گذشته جایزه بهترین بازیگر زن را برای ژولیت بینوش به‌همراه آورد، اكنون فروش ‌٤ میلیارد و ‌٥٤٥ میلیون تومان را پشت سر گذاشته است.

این فیلم هم‌اكنون در سینماهای استرالیا، اتریش، بلژیك، لوكزامبورگ، برزیل، فنلاند، فرانسه، الجزایر، مراكش، تونس، ایتالیا، لبنان، نیوزلند، پرتغال، روسیه، اسپانیا، تركیه، تایوان، سوئد، انگلیس و ایرلند درحال نمایش است كه در اسپانیا و فرانسه مرز فروش یك میلیون دلار را گذرانده است.

کپی برابر اصل كه از روز ‌‌٢٩ اكتبر در سینماهای اسپانیا به‌روی پرده رفته است، تاكنون به فروش ‌٠٥٣/١ میلیون دلار رسیده تا پس از فرانسه دومین كشور استقبال‌كننده از این فیلم نام بگیرد.

كپی برابر اصل تاكنون در جشنواره‌های متعددی چون ریودوژانیرو، ملبورن، نیویورك، ابوظبی و شیكاگو نمایش یافته و اخیرا به جشنواره‌ انجمن فیلم آمریكا نیز دعوت شد.

این فیلم اولین اثر كیارستمی بود كه در خارج از ایران و در توسكانی ایتالیا فیلم‌برداری شد و كمپانی ام کا 2 فرانسه به‌همراه آنجلو بارباگالو از ایتالیا تهیه‌كنندگی آن را برعهده داشتند.

داستان كپی برابر اصل درباره نویسنده‌ای است، كه كتاب اش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌كند ایده كتابش را در فلورانس به دست آورده است. در این سفر او با زنی كه صاحب یك گالری آنتیك است، آشنا می‌شود و بحث‌های متعددی درباره اصل‌بودن و كپی‌بودن اشیای عتیقه میان آن‌ها انجام می‌شود و ...

این فیلم سال گذشته جایزه «خوشه‌ی طلایی» جشنواره‌ فیلم والادولید اسپانیا را برای بهترین فیلم كسب كرد،‌ برای نمایش در كشورهای استرالیا، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی، هنگ‌كنگ، هلند و سوئیس به كمپانی‌های توزیع و پخش فروخته شده است.

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/1/15
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>مش خيرا..:

از آقاي كيارستمي مي خوام كه در مستر كلاسهاي آقاي ده نمكي شركت كنند تا فروش فيلمهاشون فقط در ايران از ده ميليارد بزنه بالاتر ! جيمز كامرون جمله ي معروفي داره كه گفته : كاش دست راست نداشتم ولي دست راست ده نمكي بودم !... , و ميگن آندره بازن به خواب ژان لوك گدار اومده و گفته : اگه در زمان ده نمكي بودم حتما كتاب سينما چيست ؟ رو نمي نوشتم و به جاش كتاب مسعود كيست ؟ رو مي نوشتم !

0+0-

چهارشنبه 17 فرورد¡




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.