پرده سینما

فروش جهانی «خیزش شوالیه تاریكی» از ۲۰۰ میلیون دلار گذشت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خیزش شوالیه تاریکیفیلم خیزش شوالیه تاریكی پیش از شروع تعطیلات آخر هفته به فروش بین‌المللی 125 میلیون دلار دست یافت.

به گزارش ایسنا، فیلم خیزش شوالیه تاریكی به كارگردانی كریستوفر نولان تا روز پنجشنبه فروش جهانی 125 میلیون دلاری را رقم زد. در حالیكه فروش مجموع این فیلم تاكنون 336 میلیون دلار بوده است.

آخرین فیلم از سری فیلم‌های بتمن این هفته در آلمان‌، روسیه‌، برزیل‌ و ژاپن نمایش خود را آغاز می‌كند. خیزش شوالیه تاریكی روز چهارشنبه 15 میلیون دلار در 23 كشور فروش داشت.

همچنین آغاز نمایش این فیلم در 900 سالن سینمای فرانسه به دو میلیون دلار رسید. سینماهای انگلیس با فروش 4/5 میلیون دلار در روز چهارشنبه مجموع فروش فیلم خیزش شوالیه تاریكی را در این كشور به 34 میلیون دلار رساندند.

كشور كره‌جنوبی و استرالیا نیز مجموع فروش 20 میلیون دلار را برای این فیلم به دست آوردند. مجموع فروش فیلم خیزش شوالیه تاریكی در آمریكای شمالی با عبور از مرز 200 میلیون دلار به 212 میلیون دلار رسید.

فیلم خیزش شوالیه تاریكی با فروش 160 میلیون دلاری در اولین هفته‌ی نمایش، ركورد سومین فروش آغازین تاریخ سینما را به دست آورد. این فیلم با فروش 160 میلیون دلاری در هفته‌ی اول نمایش در آمریكا و كانادا، عنوان سومین اكران بزرگ تاریخ سینمای آمریكا و همچنین پرفروش‌ترین فیلم دو بعدی تمام ادوار را به دست آورد.


 تاريخ ارسال: 1391/5/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.