پرده سینما

«مقر شیطان» دوباره صدرنشین گیشه هالیوود شد؛ آمار فروش فیلم های سینمای هالیوود

علی ناصری

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایی از فیلم مقر شیطان

پنجمین قسمت از فیلم مقر شیطان با عنوان مجازات، 14 سپتامبر به روی پرده سینماهای هالیوود رفت و تا امروز که یک هفته از اکرانش می گذرد با فروش 21.1 میلیون دلار در صدر جدول پر فروش ترین فیلم های هفته در آمریکا قرار گرفته است. این فیلم ترسناک و علمی تخیلی را پاول دبلیو اس اندرسون کارگردانی کرده است و میا جوویچ نیز همانند سایر قسمت های فیلم نقش اول را بر عهده دارد. با توجه به فیلم های اکران شده در حال حاضر و در هفته های آینده فروش بیشتری برای این فیلم پیش بینی می شود. مقر شیطان پیش از این همیشه جزو پرفروش ترین ها در سینمای هالیوود بوده است. 

همچنین انیمیشن محبوب در جستجوی نمو به کارگردانی مشترک آندره استنتون و لی آنکریچ که در سال 2003 در تاریخ سی ام ماه می اکران شد با اکران دوباره اش در قالب سه بعدی در اولین هفته نمایش اش 16.7 میلیون دلار فروش داشته است و در رده دوم جدول فروش فیلم های هفته آمریکا قرار گرفت. با توجه به گذشت نه سال از تاریخ اولین اکران این انیمیشن ماجراجویانه و کمدی این مقدار فروش رقم قابل توجهی در هفته اول اکران برای این فیلم می باشد.

فیلم ترسناک جن زده به کارگردانی ال برندال که سه هفته از اکران عمومی اش در آمریکا می گذرد در این هفته 5.77 میلیون دلار فروخت و با افتی چشمگیر در گیشه رده سوم جدول فروش فیلم هفته در آمریکا را از آن خود کرده است. فروش کلی این فیلم در مجموع سه هفته 41.1 میلیون دلار در آمریکا می باشد. جن زده پیش از این در صدر جدول فروش گیشه هالیوود قرار داشت و افت یکباره اش جای تعجب دارد.

همچنین وسترن جنایی بی قانون به کارگردانی جان هیلکات با فروش 4.35 میلیون دلار در این هفته پس از جن زده در خانه چهارم جدول فروش فیلم هفته در آمریکا قرار گرفت. فروش کلی این فیلم پس از سه هفته اکران در آمریکا 30.3 میلیون دلار است.

فیلم اکشن بی مصرف ها 2 به کارگردانی سایمون وست و با بازی سیلوستر استالونه پس از پنج هفته اکران عمومی در این هفته با فروش 3.15 میلیون دلار در رده پنجم قرار دارد. با توجه به گذشت پنج هفته از اکران عمومی این فیلم در آمریکا همچنان فروش نسبتاً قابل قبولی را از این فیلم شاهد هستیم.

نمایی از فیلم جن زدهانییمشن paranorman پس از پنج هفته اکران با فروش 3.09 میلیون دلار در رده ششم جدول فروش فیلم های سینمایی هفته در آمریکا قرار دارد. فروش کلی این فیلم که کریس باتلر و سام فل آن را کارگردانی کرده اند 49.4 میلیون دلار می باشد.

فیلم عاشقانه ی کلمات که با وجود ستارگان اش و پیش بینی هایی که در مورد فروش این فیلم می شد با فروش تنها 2.86 میلیون دلار در هفته دوم اکرانش یک فیلم شکست خورده محسوب می شود که البته با توجه به بودجه پایین فیلم این رقم نیز نشان از ضرر مالی برای تهیه کنندگان نخواهد بود. فروش کلی این فیلم 9.14 میلیون دلار می باشد. بردلی کوپر، دنیس کوآید و الیویا واید از ستارگان این فیلم می باشند.

فیلم های میراث بورن به کارگردانی تونی گیلروی، زندگی تنهای تیموتی گرین و حمله با فروش به ترتیب 2.85 میلیون دلار، 2.6 میلیون دلار و 2.42 میلیون دلار در رده های هفتم تا دهم جدول فروش فیلم های هفته قرار دارند.

فیلم سینمایی looper  به کارگردانی رایان جانسون و با حضور ستارگانی چون جوزف گوردون گرین و بروس ویلیس در تاریخ 28 سپتامبر همین امسال اکران خواهد شد. رایان جانسون پیش از این فیلم های گوزن نر و بردران شکوفایی را به ترتیب در سال های 2005 و 2008 کارگردانی کرده است.

انیمیشن کمدی هتل ترانسیلوانیا نیز به کارگردانی گندی تارتاکوسکی و با بازی آدام سندلر، کوین جیمز و آندی سمبرگ در تاریخ 28 سپتامبر اکران خواهد شد که با وجود بازیگران و فضای فیلم فروش قابل توجهی برای این فیلم پیش بینی می شود.

باید منتظر ماند و دید سینمای هالیوود با اکران فیلم های جدید می تواند فروش میلیاردی را تجربه کند یا نه؟


 تاريخ ارسال: 1391/6/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.