پرده سینما

«هتل ترانسیلوانیا» صدر نشین گیشه هالیوود و «لوپر» صدرنشین گیشه جهان شد

علی ناصری








 

 

این هفته گیشه سینماهای آمریکا نتوانست فروش چشمگیر و قابل قبولی را داشته باشد. سینماهای آمریکا رسماً پس از فیلم پر فروش چشمگیر خیزش شوالیه تاریکی تا امروز نتوانسته فروش بالایی را برای فیلم های اکران شده رقم بزند.

 

هتل ترانسیلوانیاانیمیشن هتل ترانسیلوانیا به کارگردانی گندی تارتاکوسکی در نخستین روزهای اکرانش با فروش 43 میلیون دلار در رتبه اول پر فروش ترین فیلم های آمریکا قرار گرفت. این انیمیشن کمدی در تاریخ 28 سپتامبر در آمریکا اکران شد. آدام سندلر و کوین جیمز از هنرمندانی هستند که جزو صداپیشگان اصلی این انیمیشن می باشند.

فیلم اکشن و علمی تخیلی Looper که همزمان با فیلم هتل ترانسیلوا در سینماهای آمریکا اکران شد با فروش 21.1 میلیون دلار در رده دوم این جدول قرار گرفت. نویسنده و کارگردان این فیلم  ریان جانسون می باشد. جوزف گردن لویت و بروس ویلیس از بازیگران این فیلم می باشند. این فیلم با فروش 57 میلیون دلار در رتبه اول فروش‌ترین‌های سینمای جهان قرار گرفت. Looper تنها در هفته گذشته در چین به فروش 24 میلیون دلاری دست یافت، این در حالی است که در روسیه 5/4 میلیون دلار، در انگلیس سه میلیون و 600 هزار دلار و در استرالیا نیز دو میلیون و 900 هزار دلار فروخته است.

فیلم درام درد سر با منحنی به کارگردانی رابرت لورنز که در تاریخ 21 سپتامبر در آمریکا اکران شد پس از دو هفته که از اکران این فیلم می گذرد این فیلم با فروش 7.53 میلیون دلار و فروش 23.2 میلیون دلار در کل در رده سوم جدول قرار دارد. بازیگران مطرح این فیلم کلینت استیوود و آمی آدامز هستند. این اولین تجربه رابرت لورنز در مقام کارگردان می باشد. وی قبل از این که به کارگردانی روی آورد در فیلم های عزیز میلیون دلاری و رودخانه مرموز که هر دو نیز به کارگردانی استیوود می باشد در نقش دستیار اول کارگردان حضور داشت.

فیلم ترسناک خانه ای در انتهای خیابان به کارگردانی مارک تندرای که دو هفته از اکرانش می گذرد با فروش 7.15 میلیون دلار در رده چهارم جدول پر فروش ترین فیلم های این هفته آمریکا می باشد. فروش کل این فیلم 22.2 میلیون دلار می باشد.

فیلم کمدی زمین بازی کامل به کارگردانی جیسون مور با اینکه در اولین هفته اکرانش قرار دارد 5.21 میلیون دلار فروش داشته و در رتبه پنجم جدول فروش این هفته آمریکا قرار گرفته است. این اولین تجربه جیسون مور به عنوان کارگردان در سینما می باشد.

انیمیشن در جستجوی نمو، مقر شیطان (مجازات)، ارباب، به پایین برنگرد، dredd     به ترتیب رتبه های ششم تا دهم را از آن خود کرده اند.

    

با توجه به افت فیلم ها در فروش و پایین آمدن فروششان در هفته های اول، چندان فروش خوبی برای این فیلم ها پبش بینی نمی شود اما در بین این ها فیلم های هتل ترانسیلوانیا و Looper  نقطه های امیدی هستند که شاید فروش فیلم های هالیوود دوباره به حالت اولش بازگردد.

یکی از دلایل فروش نسبتاً پایین این فیلم ها نبود نام های بزرگ در کنار آن ها می باشد. با توجه و دقت به لیست سازندگان این فیلم ها به این نتیجه می رسیم که اکثرشان تجربه های اول یا دوم کارگردانانشان می باشند که هنوز مردم با نام آن ها آشنا نیستند و چندان با آن ها ارتباط برقرار نکرده اند، جدا از کارگردانان نیز چندان خبری از سوپر استار های پولساز هالیوود در جمع فیلم ها نیست. با نگاهی به لیست فیلم های در صف اکران می توان به فروش بهتر در هفته های آینده امیدوار بود.

نمایی از فیلم لوپرفیلم The Taken 2 به کارگردانی الیور مگاتون که سال گذشته فیلم موفق کلمبیانا را ساخت در تاریخ پنج اکتبر اکران خواهد شد. لیام نیسون همانند قسمت اول این فیلم در نقش اصلی فیلم حضور دارد. احتمال فروش قابل قبولی برای این فیلم می شود.

انیمیشن کمدی و ترسناک فرانکنوینی به عنوان دومین فیلم تیم برتون در این سال پس از سایه های تاریکی نیز در تاریخ پنجم اکتبر امسال اکران خواهد شد. در مورد فروش این فیلم نمی توان پیش بینی کرد چرا که سینمای تیم برتون سینمایی پر فراز و نشیب در گیشه بوده است و امکان فروش بالا برای این فیلم چیزی دور از دسترس نمی باشد.

در نهایت این که انیمیشن Looper در این هفته صدرنشین گیشه سینماهای جهان و قسمت پنجم فیلم مقر شیطان در رتبه دوم گیشه سینماهای جهان قرار گفتند. هتل ترانسیلوانیا نیز هم اکنون رتبه سوم گیشه سینماهای جهان را به خود اختصاص داده است.


 تاريخ ارسال: 1391/7/10
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>شقایق:

مقاله خوبی بود ممنون که به صورت یکجا آمار فروش سینماهای ایران و جهان رو گزارش میکنین

0+0-

دوشنبه 10 مهر 1391



>>>حمید:

خیلی دوست دارم هتل ترانسیلوانیا رو ببینم نمیدونید میشه فیلمش رو از کجا گیر آورد حتی کیفیت پرده ای هم باشه برام مهم نیست

0+0-

دوشنبه 10 مهر 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.