پرده سینما

«جنب و جوش غیرعادی» صدرنشین گیشه هالیوود شد

علی ناصری







 

 

 

  

نمایی از فیلم آرگوفیلم ترسناک جنب و جوش غیرعادی به کارگردانی مشترک هنری جوست و آریل شولمن در این هفته با فروش 29 میلیون دلار در صدر جدول فروش هفتگی آمریکا قرار گرفت. این رقم فروش در گیشه سینماهای هالیوود نشان از پایین آمدن فروش فیلم در این کشور است چراکه در سه هفته گذشته فیلم های صدرنشین گیشه رقم بالاتری را در جدول فروش داشتند.

  

آخرین فیلم بن افلک کارگردان جوان سینمای هالیوود با نام آرگو در دومین هفته اکران اش با فروش 16.4 میلیون دلار دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد.در این فیلم که در ژانر بیوگرافی قرار دارد بن افلک، برایان کرانستون، جان گودمن ایفای نقش می کند. این فیلم در کل 43 میلیون دلار فروش داشته است. موضوع این فیلم در مورد شناسایی شش دیپلمات آمریکایی توسط مأموران سی آی ای کانادا در سال 1980 است که در جریان انقلاب اسلامی ایران فرار کرده بودند. آرگو نیم نگاهی نیز به جشنواره های آخر سال دارد و می توان این فیلم را یکی از نامزدهای اسکار امسال دانست.

 فیلم ربوده شده 2 پس از دو هفته صدرنشینی در جدول فروش با فروش 13.3 میلیون دلار سومین فیلم پر فروش سینمای آمریکا شد. فروش کلی این فیلم در سه هفته 106 میلیون دلار بوده است.

انیمیشن کمدی هتل ترانسیلوانیا با فروش 13 میلیون دلار در هفته چهارمین فیلم پر فروش سینماهای آمریکا شد. این فیلم در چهار هفته اکران اش 119 میلیون دلار فروش داشته است.

فیلم جنایی و معمایی الکس کراس به کارگردانی راب کوهن در اولین هفته اکران اش 11.4 میلیون دلار فروخت و در رتبه پنجم جدول فروش آمریکا قرار گرفت. از بازیگران این فیلم می توان تیلر پری، راشل نیکولز و متیو فاکس نام برد.

نمایی از فیلم ابر اطلس  فیلم های بدخواه، Here come the boom، زمین بازی کامل، فرانکنوینی و لوپر به ترتیب مکان های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا را از آن خود کرده اند. در بین فیلم های اکران شده در این هفته فیلم ابر اطلس است که آخرین ساخته برادران واچوسکی با همکاری تام تیکور محسوب می شود. تام هنکس بازیگر مطرح سینمای هالیوود نیز در این فیلم بازی می کند. این فیلم هزینه ساخت بالایی داشته و داستان فیلم در چندین زمان مختلف در حال روایت است و حتی به موضوع پس از آخر الزمان نیز می پردازد. از فیلم های قبلی برادران واچوسکی می توان به سه گانه موفق ماتریکس اشاره کرد. از فیلم های تام تیکور که نامی آشنا برای سینما دوستان می باشد بهشت، عطر و بین المللی را می توان نام برد. این فیلم در این هفته با فروش چندان موفقی روبرو نبوده و در هفته های آینده فروش بیشتری برایش پیش بینی می شود.

فیلم اکشن مردی با مشت آهنی به کارگردانی RZA با بازی راسل کرو، لوسی لیو و RZA در دوم نوامبر امسال در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. این فیلم در حال و هوای فیلم های افسانه پردازانه چین است.

  

جدیدترین فیلم کارگردان صاحب نام هالیوود رابرت زمکیس با نام پرواز نیز در دوم نوامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. در این فیلم بازیگران صاحب نامی چون دنزل واشنگتن، جان گودمن و دُن چدل حضور دارند. رابرت زمکیس کارگردان فیلم های بزرگی چون جدا مانده، سه گانه بازگشت به آینده و فارست گامپ است. این فیلم را نیز می توان یکی از نامزدهای دریافت جایزه اسکار امسال دانست.


 تاريخ ارسال: 1391/8/5
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>kamal:

دوستان عزیز لطفا اصلاح فرمایید نام این فیلم فعالیت فراطبیعی است نه جنب و جوش غیرعادی!!!

0+0-

يكشنبه 7 آبان 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.