پرده سینما

انیمیشن کمدی «خردش کن رالف» صدرنشین گیشه هالیوود شد

علی ناصری







 

 

 

خردش کن رالفاولین انیمیشن ریچ مور کارگردان تلویزیونی انیمیشن های محبوب آمریکا از جمله انیمیشن پرطرفدار سیمپسون ها با نام خردش کن رالف (Wreck-it Ralph) در تاریخ دوم نوامبر در سینماهای آمریکا اکران شد. این انیمیشن کمدی در اولین هفته اکران اش توانست 49 میلیون دلار فروش داشته باشد و به همین دلیل در رتبه اول جدول فروش فیلم های آمریکا قرار گرفت.

ریچ مور در این انیمیشن از جان کریستوفر ریلی به عنوان صداپیشه شخصیت اصلی فیلم استفاده کرده است و سایر صداپیشگان چهره های سرشناسی نیستند. با توجه به فروش بالای این انیمیشن در هفته اول اکران و استقبال مخاطبان فروش بیشتری در هفته های آینده برای این فیلم پیش بینی می شود. لازم به ذکر است که بودجه ساخت این انیمیشن 165 میلیون دلار بوده است.

فیلم سینمایی پرواز (Flight) به کارگردانی رابرت زمکیس در اولین هفته اکران خود 24.9 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروخت و با اختلاف نسبتاً زیادی با فیلم اول دومین فیلم پرفروش هفته آمریکا شد.

 رابرت زمکیس از کارگردانان مطرح سینمای هالیوود است و فیلم قبلی او انیمیشن محبوب سرود کریسمس بود که فروش قابل توجهی در سطح جهانی داشت.

از بازیگران پرواز می توان نادیا ولازکز و دنزل واشنگتن را نام برد. رابرت زمکیس تجربه موفقی در گیشه داشته و برای فیلم جدیدش نیز موفقیت چشمگیری دز گیشه پیش بینی می شود.

اما تریلر سیاسی آرگو (Argo) در هفته چهارم اکران اش 10.2 میلیون دلار فروخت و فروش کلی خود را به 76 میلیون دلار افزایش داد. این فیلم سومین فیلم سینمایی بن افلک پس از عزیز از دست رفته و شهر در مقام کارگردان است. آرگو یکی از فیلم هایی بود که کمتر از یک ماه از آغاز اکران اش تنزل چشمگیری در گیشه داشت به نحوی که از رتبه اول به رتبه سوم جدول فروش سقوط کرد.

فیلم اکشن مردی با مشت طلایی (The Man with the Iron Fists) به کارگردانی RZA (رابرت فیتزجرالد دیگز) در اولین هفته اکران اش فروش قابل قبولی را نداشت و تنها توانست 7.91 میلیون دلار بفروشد و در رده چهارم جدول فروش آمریکا قرار بگیرد.

 نمایی از فیلم آرگوراسل کرو و لاسی لیو در این فیلم ایفای نقش کرده اند. بودجه این فیلم 15 میلیون دلار بوده است. این فیلم اولین تجربه کارگردان اش می باشد و نمی توان فروش بالایی برای این فیلم پیش بینی کرد. RZA پروژه فیلم چنگیز خان را برای کارگردانی بر عهده دارد که در سال 2014 اکران خواهد شد.

ربوده شده 2 (Taken 2) در پنجمین هفته اکران اش 5.92 میلیون دلار فروخت و فروش کلی خود را به 126 میلیون دلار رساند. با توجه به بودجه 45 میلیون دلاری ساخت این فیلم و فروش کلی آن می توان این فیلم را یکی از معدود فیلم های موفق در گیشه سال جاری هالیوود دانست و این در حالی است که این فیلم با وجود گذشت 5 هفته از اکران اش همچنان فروش قابل قبولی را در سراسر آمریکا دارد.

فیلم پر هزینه ابر اطلس (Cloud Atlas) با وجود ستارگانی چون تام هنکس و هالی بری شکست سنگینی را در گیشه متحمل شد و در حالی که پیش بینی فروش بیش تری برای این فیلم در گیشه می شد ابر اطلس پس از گذر دو هفته از اکران اش تنها 5.38 میلیون دلار فروخته است و در رده ششم جدول فروش آمریکا قرار گرفته است.

فیلم های هتل ترانسیلوانیا (Hotel Transylvania)، فعالیت فراطبیعی 4 (Paranormal Activity 4)، Here Comes The Boom، تپه های سکوت: الهام (سه بعدی) (Silen Hill:Revelation 3D) رتبه های هفتم تا دهم جدول فروش آمریکا را با ارقام بسیار پایینی از آن خود کرده اند.

قسمت جدید فیلم تخیلی گرگ و میش: سقوط- قسمت 2 (The Twilight Saga: Breaking Dawn-Part 2) 16 نوامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

کارگردانی قسمت دوم این فیلم را نیز بیل کندون بر عهده دارد و بازیگران فیلم نیز تغییری نکرده اند و رابرت پاتینسون و کریستن استوارت همچنان بازیگران فیلم هستند.

نمایی از فیلم آناکارنینا سینمای آمریکا این روزها با وجود فیلم های بزرگ و کارگردانان و بازیگران مطرح نزول شدیدی در گیشه داشته و فیلم های اکران شده معمولاً با شکست مالی مواجه می شوند. بسیاری امید دارند تا فیلم گرگ و میش: سقوط بتواند گیشه شکست خورده این روز های هالیوود را به همراه انیمیشن خردش کن رالف که در حال حاضر در صدر جدول فروش آمریکا قرار دارد نجات دهد. قسمت قبلی این فیلم فروش بالایی در سطح جهانی داشت.

اما تعداد زیادی از فیلم های مهم هالیوود در ماه های پایانی سال 2012 روی پرده خواهند رفت.

از جمله فیلم جدید جو رایت کارگردان پر کار سال های اخیر سینمای آمریکا با نام آناکارنینا در تاریخ شانزده نوامبر در سینماهای آمریکا و کانادا اکران خواهد شد. کیرا نایتلی و جود لاو دو بازیگر مطرحی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده اند. از فیلم های قبلی این کارگردان می توان به هانا، تک نواز و کفاره اشاره کرد که فیلم های مطرحی در سال های گذشته بوده اند. همچنین آناکارنینا را می توان یکی از مدعیان جشنواره های پایان سال دانست.


 تاريخ ارسال: 1391/8/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.