پرده سینما

فیلم سینمایی «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» صدرنشین گیشه سینماهای آمریکا شد

علی ناصری









فیلم سینمایی هابیت: یک سفر غیر منتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey) به کارگردانی پیتر جکسن در آخرین روزهای سال 2012 اکران شد و در این هفته با فروش خیره کننده خود توانست در صدر جدول گیشه قرار بگیرد.

نمایی از فیلم هابیت:یک سفر غیرمنتظرههمانطور که پیش بینی می شد هابیت: یک سفر غیر منتظره در اولین هفته اکران اش فروش بسیار بالایی داشت و توانست در سینماهای آمریکا 84.6 میلیون دلار بفروشد. خالق سه گانه محبوب و معروف ارباب حلقه ها در جدیدترین اثر سینمایی اش که حال و هوایی همچون همین سه گانه را دارد از بازیگران چندان صاحب نامی استفاده نکرده است ولی با این حال می توان این فیلم را از همین الآن یکی از پر فروش ترین فیلم های سال 2012 دانست.

فلیپا بوینس، گیلرمو دل تورو و پیتر جکسن نویسندگان فیلمنامه این فیلم هستند که نام گیلرمو دل تورو نیز در بین نویسندگان فیلم نکته ای جالب می باشد که می تواند مخاطبان بسیاری را که طرفدار این کارگردان صاحب نام هستند برای دیدن این فیلم به خود جلب کند. 

هابیت: یک سفر غیر منتظره که با بودجه بسیار بالایی ساخته شده است در اولین هفته اکران اش در 57 کشور اکران شده است که در سطح جهانی فروش چشمگیرتری نسبت به آمریکا داشته و توانسته در این هفته 138.2 میلیون دلار بفروشد که جمعاً در سراسر دنیا 222.97 میلیون دلار می شود.

هابیت سه گانه ای جدید به کارگردانی پیتر جکسن می باشد که در سال های 2013 و 2014 قسمت های بعدی آن اکران خواهند شد.

انیمیشن طغیان نگهبانان (Rise of the Guardians) که چهارمین هفته اکران اش را سپری می کند در این هفته توانست در سینماهای آمریکا 7.14 میلیون دلار بفروشد و در رده دوم جدول فروش فیلم های آمریکا قرار بگیرد.

نمایی از انیمیشن طغیان نگهباناناین فیلم که 145 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده در شصت کشور جهان اکران شده است که در این هفته در کل جهان 27.5 میلیون دلار فروش داشته است و در جدول فروش جهانی نیز دومین فیلم محسوب می شود.

طغیان نگهبانان تا امروز به طور کل در جهان 190.7 میلیون دلار فروش داشته است که برای این انیمیشن رقم متوسطی محسوب می شود اما با وجود فیلم های مهمی که در صف اکران حضور دارند چندان امید زیادی برای فروش این فیلم نباید داشت.

سومین فیلم جدول فروش فیلم های آمریکا لینکلن (Lincoln) است که همچنان در سطح جهانی اکران نشده است و در ششمین هفته اکران اش 7.03 میلیون دلار فروش داشته است.

لینکلن که آخرین اثر استیون اسپیلبرگ محسوب می شود یکی از فیلم های مهم سال 2012 در جهان می باشد که در جشنواره هایی که در پیش هستند یک مدعی بزرگ محسوب می شود.

لینکلن در شش هفته اکران اش 107.68 میلیون دلار در آمریکا فروش داشته است. استیون اسپیلبرگ فیلم های موفق بسیاری همچون آرواره ها، لیست شیندلر و نجات سرباز رایان را در کارنامه خود دارد.

نمایی از فیلم سقوط آسمانیسقوط آسمانی (Skyfall) که در هفته گذشته در صدر جدول فروش هفته در آمریکا قرار داشت با نزولی چشمگیر در گیشه به رتبه چهارم جدول فروش آمریکا رسید.

این فیلم که جدیدترین قسمت مجموعه سینمایی 007 محسوب می شود در این هفته 6.55 میلیون دلار فروش داشته است و فروش کلی این فیلم در آمریکا 271.92 میلیون دلار می باشد.

سقوط آسمانی در گیشه جهانی نیز نزول چشمگیر ولی کمتری نسبت به آمریکا داشته است. این فیلم در این هفته در سینماهای جهان (به جز آمریکا) 12.2 میلیون دلار فروش داشته است و به عبارتی سومین فیلم پر فروش جهان در این هفته محسوب می شود. فروش کلی این فیلم در جهان در این هفته 19.2 میلیون دلار است که این ارقام فروش کلی سقوط آسمانی را در جهان به 951.06 میلیون دلار رسانده است. هر چند که سقوط آسمانی در یک قدمی آن است که فروش خود را به یک میلیارد برساند اما نمی توان دیگر فروش چشمگیری برای این فیلم پیش بینی کرد اما با این حال سقوط آسمانی موفق ترین جیمزباند در گیشه می باشد.

جدیدترین اثر سینمایی آنگ لی که زندگی پی (Life of Pi) نام دارد در چهارمین هفته اکران اش در آمریکا 5.41 میلیون دلار فروخت. این فیلم در این هفته فروش کلی خود در آمریکا را به 69.57 میلیون دلار رساند. زندگی پی که تنها در چهارده کشور اکران شده است در سطح جهانی در این هفته 16.9 میلیون دلار فروش داشته است. فروش کلی زندگی پی 198.95 میلیون دلار می باشد که برای فیلمی با بودجه 120 میلیون دلار رقم قابل قبولی نیست و از سوی دیگر با توجه به فیلم های موجود در صف اکران چندان امیدی به فروش بیشتر این فیلم نیست.

نمایی از فیلم گرگ و میشاز نکات جالب در جدول فروش این هفته، نزول چشمگیر جدیدترین قسمت مجموعه سینمایی گرگ و میش می باشد که در کل جهان تنها توانست 18.17 میلیون دلار بفروشد. نکته دیگری که در این جدول به چشم می خورد نبود نام یک فیلم جدید در اکران به غیر از هابیت: یک سفر غیر منتظره در بین ده فیلم پر فروش می باشد و اکثر فیلم ها زمانی بیشتر از سه هفته از اکران شان می گذرد.

فیلم های گرگ و میش: سقوط (قسمت 2) (The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2)، خردش کن رالف (Wreck-it Ralph)، بازی برای حفاظت (Playing for keeps)، طلوع سرخ (Red Dawn) و Silver linings playbook به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا محسوب می شوند.

این ترتیب در جدول فروش جهانی فیلم ها کمی متفاوت است و خردش کن رالف، لینکلن، بازی برای حفاظت، 26 سال (26 Years) و Whatcha wearin? فیلم های ششم تا دهم جدول فروش جهان را به ترتیب تشکیل می دهند.

جدیدترین اثر کوئینتین تارانتینو با نام جانگوی رها از بند (Django unchained) در 28 دسامبر سال 2012 اکران خواهد شد.

این فیلم که جیمی فاکس، دن جانسون و لئوناردو دیکاپریو در آن بازی کرده اند می تواند پس از سال ها به عنوان اثری قابل تأمل در ژانر وسترن به حساب آید و از این رو هواداران بسیار زیاد این ژانر فراموش شده را در نقاط مختلف جهان به سینماها بکشاند.

نمایی از فیلم جانگوی رها از بندجانگوی رها از بند یکی از فیلم هایی است که می توان آن را از نامزدهای اصلی جشنواره اسکار امسال دانست. تارانتینو ساخت فیلم های حرامزاده های لعنتی، بیل را بکش 1 و 2، پالپ فیکشن و غیره را در کارنامه خود دارد.

جدیدترین اثر تام هوپر اقتباصی ادبی از رمان معروف ویکتور هوگو می باشد که بینوایان (Les Misérables) نام دارد. این فیلم نیز در 28 دسامبر سال جاری اکران خواهد شد.

هیو جکمن، راسل کرو، آنه هاتاوی و هلنا بونهام کارتر از بازیگران صاحب نام این فیلم می باشند که هر کدام به عنوان یک ستاره می توانند عامل فروش یک فیلم محسوب شوند. بینوایان چهارمین اثر این کارگردان جوان محسوب می شود. فیلم قبلی تام هوپر سخنرانی پادشاه نام دارد که در سال 2011 موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جشنواره اسکار شد و از این رو هوپر طرفداران بسیاری در جهان دارد که مشتاق دیدن جدیدترین اثر او می باشند.

 


 تاريخ ارسال: 1391/9/29
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سمیرا:

آقای ناصری امکان داره وقتی فروش هر فیلمیو اعلام میکنین در حد یکی دو خط درباره داستانش توضیح بدین؟ ممنون میشم

0+0-

پنجشنبه 30 آذر 1391



>>>پژمان.ع:

ممنون اقای ناصری

0+0-

چهارشنبه 29 آذر 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.