پرده سینما

«هابیت» آخرین صدرنشین گیشه سال ۲۰۱۲ همچنان رکورد می زند

علی ناصری









هفته آخر سال 2012 در حالی با صدر نشینی هابیت: یک سفر غیر منتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey) به پایان رسید که سه فیلم پر فروش به تازگی به جدول فروش فیلم های آمریکا اضافه شده اند.

نمایی از فیلم هابیتپس از گذشت سه هفته از اکران جدیدترین اثر پیتر جکسون همچنان این فیلم با فروش فوق العاده چشمگیرش گیشه های آمریکا و جهان را تصاحب کرده و در صدر جدول فروش فیلم های آمریکا و جهان قرار گرفته است.

هابیت این هفته در آمریکا 31.96 میلیون دلار فروخت و فروش کلی خود در آمریکا را به 221.74 میلیون دلار رساند.

هابیت که در 63 کشور اکران شده است با فروش 106.5 میلیون دلار در این هفته در جهان فروش کلی خود را به 464 میلیون دلار رساند و در نتیجه به طور کلی این فیلم در سه هفته اکران اش در آمریکا و سایر کشورها 686.7 میلیون دلار فروش داشته است که در واقع رقمی بسیار خیره کننده محسوب می شود اما می توان پیش بینی کرد که این بیشتر شدن این ارقام همچنان ادامه خواهد داشت و هابیت: یک سفر غیر منتظره مطمئناٌ یکی از فیلم های پر فروش سال 2012 خواهد بود.

پیتر جکسون کارگردان فیلم کینگ کنگ و مجموعه سینمایی ارباب حلقه ها است که فیلم جدیدش نیز در حال و هوا و فضا همین سه گانه معروف می باشد.

دومین فیلم جدول فروش این هفته در آمریکا فیلم وسترن و گانگستری جانگوی رها از بند (Django Unchained) به کارگردانی کوئینتین تارانتینو می باشد.

نمایی از فیلم جانگوی رها از بنداین فیلم که به دلیل خشونت بسیارش حاشیه های بسیاری نیز به همراه داشته در اولین هفته اکران سراسری اش توانست 30.12 میلیون دلار در آمریکا بفروشد و با فاصله ای کم نسبت به فیلم هابیت: یک سفر غیر منتظره در رده دوم جدول فروش قرار بگیرد.

هزینه ساخت جانگوی رها از بند 100 میلیون دلار بوده است که با توجه به فروش کلی فیلم می توان فروش نسبتاً خوبی را در هفته های آینده برای این فیلم پیش بینی کرد اما نباید این نکته را از یاد برد که فیلم های تارانتینو معمولاً دارای مخاطبان خاص خود می باشند که طیف وسیعی از مخاطبان را در جهان شامل نمی باشد. جیمی فاکس و لئوناردو دیکاپریو از بازیگران این فیلم می باشند. کریستف والتز نیز دومین همکاری اش با تارانتینو را در این فیلم تجربه می کند.

جانگوی رها از بند به دلیل صحنه های خشن و سیاه پوست بودن کاراکتر اصلی اش مورد انتقاد شدید سیاه پوستان در کشور آمریکا قرار گرفته و به نژاد پرستی و توهین محکوم شده است که تارانتینو در همه مواقع از فیلم اش دفاع کرده است.

این فیلم همچنان در سطح جهانی اکران نشده و تنها در سینماهای آمریکا  در حال اکران است.

بینوایان (Les Miserables) به عنوان جدیدترین اثر تام هوپر اقتباسی سینمایی از اثر ماندگار ویکتور هوگو به همین نام است که این فیلم در ژانر درام و موزیکال قرار گرفته است.

نمایی از فیلم بینوایاناین فیلم که همزمان با جانگوی رها از بند به طور سراسری در آمریکا اکران شده است در اولین هفته اکران اش در آمریکا توانست 27.28 میلیون دلار بفروشد که رقم مناسبی برای این فیلم محسوب می شود.

بینوایان که در حال حاضر در 9 کشور اکران شده است در سطح جهانی استقبال بهتری از آن صورت گرفت و توانست با فروش 38.3 میلیون دلار فروش کلی خود را در این هفته به 66.32 میلیون دلار برساند و دومین فیلم پر فروش هفته در جهان شود.

هیو جکمن، راسل کرو و آن هاتاوی از بازیگران اصلی این فیلم می باشند. با توجه به هویت و گروه سازنده فیلم، فروش و استقبال بیشتری از آن در کشورهای خارج از آمریکا پیش بینی می شود.

بینوایان یکی از احتمالات قوی برای نامزد شدن جایزه اسکار در سال 2013 می باشد.

این فیلم سومین تجربه هوپر در ساخت فیلم های سینمایی محسوب می شود که او با تجربه کم اش توانسته یک بار با فیلم سخنرانی پادشاه جوایز اسکار را درو کند.

فیلم کمدی ارشاد والدین (Parental Guidance) که 25 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده است در اولین هفته اکران اش در آمریکا با فروش 14.55 میلیون دلار توانست چهارمین فیلم پر فروش جدول آمریکا شود.

نمایی از فیلم ارشاد والدیناندی فیکمن کارگردان این فیلم است. علیرغم استقبال گسترده ای که در آمریکا از این فیلم شد استقبال چشمگیری در 8 کشوری که ارشاد والدین در آن ها اکران شده است صورت نپذیرفته است چرا که این فیلم در سطح جهانی 7 میلیون دلار در این هفته فروخت و با فروش کلی 21.8 میلیون دلار هفتمین فیلم پر فروش جهان شد.

با توجه به فیلم های مهمی که در صف اکران می باشند فروش بیشتری برای این فیلم کمدی پیش بینی نمی شود.

جک ریچر (Jack Reacher) که دومین هفته اکران اش را سپری می کند این هفته در آمریکا تنها 14.01 میلیون دلار فروخت و در رده پنج فیلم های پر فروش آمریکا قرار گرفت و فروش کلی خود را به 44.66 میلیون دلار رساند. این فیلم که تام کروز در نقش اصلی آن بازی می کند در سطح جهانی نیز استقبالی مشابه از آن صورت گرفت و با فروش 18.1 میلیون دلار در این هفته چهارمین فیلم پر فروش هفته در جهان شد. فروش کلی فیلم جک ریچر 32.11 میلیون دلار بوده است.

فیلم های این چهل (This is 40)، لینکلن (Lincoln)، سفر گناه (The Guilt Trip)، کارخانه هیولاها (نسخه سه بعدی) ((Monsters, Inc. (3D) و طغیان نگهبانان (Rise of the guardians) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا را تشکیل می دهند.

اما در جدول فروش جهانی فیلم های خردش کن رالف (Wreck-It Ralph)، ارشاد والدین، طغیان نگهبانان، سقوط آسمانی (Skyfall) و این چهل فیلم های ششم تا دهم جدول فروش می باشند.

نمایی از فیلم لینکلننکته جالب توجه در قیاص فروش در آمریکا و جهان در این هفته فیلم زندگی پی (Life of Pi) است که در جدول فروش جهانی رتبه سوم را با فروش 43.02 میلیون دلار در کل جهان دارد و در آمریکا با فروش 3.78 میلیون دلار سیزدهمین فیلم پر فروش جدول آمریکا می باشد. استقبال گسترده جهانی از این فیلم، فروش کلی آن را به 304.69 میلیون دلار رسانده است.

فیلم سقوط آسمانی نیز در این هفته با فروش 14.9 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کل خود را به 1 میلیارد دلار رساند و سومین فیلم پر فروش و یک میلیاردی سال 2012 پس از انتقامجویان و خیزش شوالیه تاریکی شد.

فیلم اکشن و جنایی پیراهن گانگستر (Gangster Squad) به کارگردانی رابن فلچر در تاریخ 11 ژانویه سال 2013 اکران خواهد شد. در این فیلم که درباره مبارزه مافیا در سال های 1940 تا 1950 است شاون پن، رایان گاسلینگ و اما استون بازی کرده اند. فلچر پیش از این چند فیلم کمدی از جمله سرزمین زامبی را در کارنامه خود دارد که پیراهن گانگستر تنها اثر جنایی او محسوب می شود. با توجه به زمان اکران پیراهن گانگستر و وجود فیلم های سرشناس فروش بالایی برای این فیلم پیش بینی نمی شود.

اولین فیلم سینمایی داستین هافمن بازیگر سرشناس هالیوود که در فیلم های مشهوری چون توتسی، کرامر علیه کرامر، سگ را بجنبان، کابوی نیمه شب، پاپیون و غیره بازی کرده است با نام Quartet نیز 11 ژانویه در سینماهای آمریکا اکران می شود. علاوه بر فضای کمدی، فیلم دارای فضایی هنری نیز می باشد، شخصیت های فیلم اکثراً دارای سنینی بالا هستند. رونالد هاروود نویسنده این فیلم است که پیش از این نوشتن فیلمنامه های پیانیست و عشق سال های وبا را در کارنامه خود دارد که نام او به عنوان نویسنده اعتبار هنری فیلم را دو چندان کرده است. هر چند بازیگران چندان مطرحی در این فیلم بازی نکرده اند اما با توجه به محبوبیت هافمن در بین سینما دوستان و همچنین فضای کمدی فیلم و سابقه رونالد هاروود پیش بینی می شود که این فیلم بتواند خود را در گیشه به عنوان فیلمی نسبتاً موفق نشان دهد.   

 


 تاريخ ارسال: 1391/10/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.