پرده سینما

«هابیت» با گیشه خداحافظی کرد؛ «اره برقی تگزاس» صدرنشین گیشه هالیوود شد

علی ناصری









تریلر ترسناک اره برقی تگزاس (Texas Chainsaw 3D) به کارگردانی جان لازنهوپ در اولین هفته اکران اش توانست 21.74 میلیون دلار در آمریکا بفروشد و در صدر جدول گیشه آمریکا قرار بگیرد.

 

نمایی از فیلم اره برقی تگزاساین فیلم که سومین تجربه کارگردانی لازنهوپ محسوب می شود به جز آمریکا تنها در دو کشور دیگر اکران شده است که در آن دو کشور 550 هزار دلار فروش داشته و فروش جهانی خود را به 23.55 میلیون دلار رسانده است که این ارقام اره برقی تگزاس را در رده پنجم جدول فروش جهانی قرار داده اند. این فیلم روایتگر قصه زنی جوان است که برای جمع آوری ارث به تگزاس سفر کرده که با یک قاتل همراه با اره برقی مواجه می شود.

جدیدترین اثر کوئینتین تارانتینو با نام جانگوی رها از بند (Django unchained) که در ژانر اکشن و وسترن قرار دارد با بازی جیمی فاکس، لئوناردو دیکاپریو و کریستف والتز در دومین هفته اکران اش در آمریکا 20.01 میلیون دلار فروخت و در رده دوم جدول فروش فیلم های آمریکا قرار گرفت.

این فیلم که 100 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده است در همچنان در سطح جهانی اکران نشده است و فروش کلی آن 106.28 میلیون دلار بوده است.

جانگوی رها از بند جدیدترین اثر تارانتینو محسوب می شود که با استقبال ضد و نقیض منتقدان و تماشاگران روبرو بوده است و با اکران این فیلم در سطح جهانی با توجه به بازیگران و همچنین محبوبیت تارانتینو فروش قابل قبولی برای آن پیش بینی می شود که البته این فیلم در آمریکا نیز تا امروز فروش قابل قبولی داشته است.

 

نمایی از فیلم هابیتهابیت: یک سفر غیر منتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey) که سه هفته به شکلی قاطعانه در صدر جدول گیشه آمریکا قرار داشت خیلی زود صدرنشینی اش پایان یافت و با فروش 17.54 میلیون دلار در آمریکا فروش خود را به 263.83 میلیون دلار در آمریکا رساند.

هابیت که جدیدترین اثر پیتر جکسون محسوب می شود علیرغم سوم بودن اش در جدول فروش آمریکا همچنان در سطح جهانی پر فروش ترین فیلم هفته است. این فیلم فانتزی که در 66 کشور اکران شده است با فروش 57.1 میلیون دلار در این هفته فروش کلی خود را در جهان به 824.8 میلیون دلار رساند.

هابیت: یک سفر غیر منتظره که تنها چهار هفته از اکران اش می گذرد توانسته سی و چهارمین فیلم پر فروش تاریخ سینما باشد که بالا رفتن این رتبه و بیشتر شدن ارقام فروش هابیت چیزی دور از دسترس نیست.

درام احساسی و موزیکال بینوایان (Les miserables) به کارگردانی تام هوپر در دومین هفته اکران اش 16.01 میلیون دلار در آمریکا فروخت و چهارمین فیلم پر فروش هفته شد. بینوایان که با بودجه ای بالغ بر 61 میلیون دلار ساخته شده است توانسته در این دو هفته 103.5 میلیون دلار بفروشد.

همچنین بینوایان که در 18 کشور جهان اکران شده است با استقبال خوبی روبرو بوده و در این هفته توانسته با فروش 14.5 میلیون دلار چهارمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا نیز باشد. فروش کلی این فیلم 184.6 میلیون دلار در جهان بوده است. بینوابان یکی از فیلم های مهم و بخت های اصلی جایزه اسکار در سال جاری است.

نمایی از فیلم ارشاد والدینپنجمین فیلم پر فروش این هفته در آمریکا کمدی ارشاد والدین (Parental guidance) بوده است که اندی فیکمن کارگردان این فیلم می باشد.

این فیلم 9.7 میلیون دلار در این هفته در آمریکا فروخت و فروش کلی خود در دو هفته ای که اکران بوده را به 52.3 میلیون دلار در آمریکا رساند. هزینه ساخت این کمدی 25 میلیون دلار بوده است که در سطح جهانی نیز 5 میلیون دلار در این هفته فروش داشته است و با فروش کلی 15.12 میلیون دلار در رده هشتم جدول فروش جهانی قرار گرفته است. مطمئناً فروش بیشتری را نمی توان برای این فیلم پیش بینی کرد و ماندن این فیلم در هفته های آینده در میان پنج فیلم پر فروش هفته کمی دور از دسترس است.

فیلم های جک ریچر (Jack Reacher)، این چهل (This is 40)، لینکلن (Lincoln)، سفر گناه (The guilt trip) و سرزمین موعود (promised land) به ترتیب در رده های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا در این هفته قرار گرفتند. در این میان لینکلن به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با گذر نه هفته از اکران اش قدیمی ترین فیلم در میان ده فیلم پر فروش هفته است.

نکته جالب توجه در جدول فروش جهانی در این هفته فروش قابل قبول و چشمگیر زندگی پی (Life of Pi) به کارگردانی آنگ لی است که 62.9 میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته که سهم آمریکا از این فروش تنها 2.85 میلیون دلار بوده است. این فیلم در جدول فروش جهانی دومین فیلم هفته بوده است که فروش کلی آن تا امروز 392.97 میلیون دلار در جهان بوده است.

نمایی از فیلم مامانفیلم ترسناک مامان (Mama) به کارگردانی آندرس موسچیتی و با بازی جسیکا چستین در تاریخ 18 ژانویه در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. این فیلم ترسناک اولین تجربه سینمایی کارگردان اش محسوب می شود.

فیلم اکشن آخرین مبارز (The last stand) به کارگردانی جو وون کیم و با بازی آرنولد شوارزینگر و فارست ویتاکر نیز در 18 ژانویه در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

این فیلم که هفتمین تجربه جو وون کیم در کارگردانی محسوب می شود می تواند پس از سال ها هواداران شوارزینگر را دوباره سینماها بکشاند چرا که وی پس از سال ها دوباره در نقش اصلی یک فیلم ظاهر می شود. آخرین حضور شوارزینگر در نقش اصلی یک فیلم به سال 2003 در فیلم ترمیناتو 3: ظهور ماشین ها برمی گردد. از فیلم های قبلی جو وون کیم می توان به فیلم من شیطان را دیدم اشاره کرد.


 تاريخ ارسال: 1391/10/20
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>پژمان.ع:

بازم ممنون اقای ناصری

0+0-

جمعه 22 دي 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.