پرده سینما

در کمال ناباوری «سی دقیقه بامداد» صدرنشین گیشه هالیوود و «زندگی پی» صدرنشین گیشه جهان شد

علی ناصری



 

 

 



 

فیلم سی دقیقه بامداد (Zero dark thirty) به طوری ناگهانی پس از گذشت چهار هفته از آغاز اکران اش صدر نشین گیشه آمریکا شد و از سوی دیگر زندگی پی (Life of Pi) نیز به یکباره صدرنشین گیشه جهان شد.

نکته جالب دیگر در این هفته سقوط ناگهانی اره برقی تگزاس (Texas chainsaw 3D) از رده اول جدول فروش آمریکا به رده نهم است.

 

نمایی از فیلم سی دقیقه بامدادفیلم اکشن سی دقیقه بامداد به کارگردانی کاترین بیگلو که یکی از نامزدها و مدعیان بزرگ کسب جایزه اسکار است این هفته 24.4 میلیون دلار در آمریکا فروخت و فروش کلی خود را در آمریکا به 29.9 میلیون دلار رساند.

سی دقیقه بامداد که در دو کشور به غیر از آمریکا اکران شده است در جدول فروش جهانی در این هفته رده پنجم را از آن خود کرده است. این فیلم در این دو کشور 1.2 میلیون دلار فروش داشته و هزینه ساخت آن 40 میلیون دلار بوده است و تا کنون به طور کلی 32.5 میلیون دلار تا امروز فروش داشته است. داستان این فیلم در مورد دستگیری بن لادن سرکرده گروه طالبان در سال 2011 است.

خانه ای شبح زده (A haunted house) که جدیدترین فیلم اکران شده در آمریکا می باشد در اولین هفته اکران اش با فروش 18.1 میلیون دلار دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد. این فیلم ترسناک و کمدی که 2.5 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده همچنان در سطح جهانی اکران نشده است. مایکل تایدس کارگردان این فیلم است که خانه ای شبح زده اولین فیلم سینمایی او محسوب می شود. در این فیلم مارلون وایانس ایفای نقش کرده است. با توجه به بازیگران و کارگردان این فیلم و همچنین موضوع آن فروش چندان بالایی برای این فیلم پیش بینی نمی شود ولی با این حال خانه ای شبح زده در اولین هفته اکران اش خود را از شکست در گیشه نجات داد و به فیلمی نسبتاً موفق تبدیل شد.

سومین فیلم پر فروش هفته آمریکا نیز فیلمی جدید به نام پیراهن گانگستر (Gangster Squad) است که در این هفته اکران شده است. این فیلم به کارگردانی رابن فلیشر ساخته شده است. شاون پن، رایان گاسلینگ، جوش برولین و اما استون از بازیگران سرشناس این فیلم می باشند. این فیلم در سینماهای آمریکا در این هفته 17 میلیون دلار فروش داشته است. استقبال چندان زیادی نسبت به آمریکا در کشورهای دیگر از این فیلم به عمل نیامده و پیراهن گانگستر تنها در 20 کشوری که اکران شده است توانسته 9.1 میلیون دلار فروش داشته باشد.

نمایی از فیلم جانگوی رها از بندجدیدترین اثر کوئینتین تارانتینو به نام جانگوی رها از بند (Django unchained) که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه گلدن گلاب شد در هفته جاری در حالیکه سومین هفته اکران اش را سپری می کند توانست 11 میلیون دلار در آمریکا بفروشد و فروش کلی خود را به 125.3 میلیون دلار در آمریکا برساند. این فیلم همچنان در سطح جهانی اکران نشده است. جیمی فاکس و لئوناردو دیکاپریو از بازیگران مطرح جدیدترین اثر تارانتینو می باشند. 

بینوایان (Les miserables) در سومین هفته اکران اش در آمریکا 9.6 میلیون دلار فروخت و در رده پنجم جدول فروش آمریکا قرار گرفت. این فیلم که جدیدترین اثر تام هوپر کارگردان فیلم سخنرانی پادشاه است در سطح جهانی وضعیت بهتری دارد و در 23 کشوری که اکران شده است توانسته 25.5 میلیون دلار بفروشد و دومین فیلم پرفروش هفته در سطح جهانی محسوب می شود. فروش کلی این فیلم تا امروز در آمریکا 118.7 میلیون دلار و در جهان 234.3 میلیون دلار می باشد. هیو جکمن، راسل کرو و آن هاتاوی بازیگران مطرح این فیلم می باشند.

نکته جالب دیگری که در این هفته لازم به ذکر است همانطور که گفته شد فروش چشمگیر زندگی پی در جهان است که این فیلم را پس از 8 هفته به صدر جدول فروش جهانی رسانده است. زندگی پی که جدیدترین اثر آنگ لی محسوب می شود در حالیکه در آمریکا تنها توانسته 2.7 میلیون دلار بفروشد در سطح جهانی 35.88 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم که اکثر فروش خود را مدیون کشورهای آسیایی همچون هند است در کل توانسته 452.1 میلیون دلار فروش داشته باشد.

فیلم هابیت: یک سفر غیر منتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey) که جدیدترین اثر پیتر جکسون محسوب می شود در حالیکه در جدول فروش جهانی سومین فیلم است در آمریکا رده ششم را از آن خود کرده است. فروش کلی این فیلم تا امروز در جهان 886.1 میلیون دلار بوده است که پیش بینی می شود این رقم به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

نمایی از فیلم هانسل و گرتل شکارچیان جادوگرفیلم های لینکلن (Lincoln)، ارشاد والدین (Parental Guidance)، اره برقی تکزاس و Silver linings playbook به ترتیب فیلم های هفتم تا دهم جدول فروش آمریکا را تشکیل می دهند.

جک ریچر (Jack Reacher)، خانه ای ارواح زده، خردش کن رالف (Wreck-it Ralph)، جانگوی رها از بند و ارشاد والدین نیز در جدول فروش جهانی رده های ششم تا دهم را در این هفته از آن خود کرده اند.

فیلم اکشن، تخیلی و ترسناک هانسل و گرتل شکارچیان جادوگر به کارگردانی تامی ویرکولا در 25 ژانویه اکران خواهد شد. از دیگر آثار این کارگردان می توان به فیلم برف مرده نیز اشاره کرد. در این فیلم که چهارمین اثر ویرکولا می باشد جرمی رینر در نقش اصلی آن به ایفای نقش پرداخته است که از آثار متفاوت این بازیگر که معمولاً او را در فیلم هایی اکشن و تریلر می دیدیم محسوب می شود. پیش بینی می شود که این فیلم به دلیل افسانه معروف «هانسل و گرتل» خواهر و برادری که به دلیل آزارهای نامادری خود مجبور به ترک خانه می شدند و در دل جنگل اسیر جادوگر پیر شده و با تدبیر از دست وی رهایی می یافتند این فیلم با استقبال گسترده عمومی برای تمامی مخاطبان در سراسر جهان همراه شود.

فیلم تریلر و جنایی پارکر (Parker) با بازی جیسون استاتهام و جنیفر لوپز در 25 ژانویه سال جاری اکران خواهد شد. این فیلم که تیلور هاکفرد کارگردان آن است می تواند در سطح جهانی با حضور چنین ستارگانی فروشی قابل قبول داشته باشد. از آثار معروف هاکفورد می توان به فیلم وکیل مدافع شیطان اشاره کرد.  


 تاريخ ارسال: 1391/10/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.