پرده سینما

«مامان» صدرنشین گیشه سینماهای آمریکا و «جانگوی رها از بند» صدرنشین گیشه جهان شد

علی ناصری









فیلم ترسناک مامان (Mama) به کارگردانی آندرس ماسچیتی در اولین هفته اکرانش توانست در آمریکا 28.4 میلیون دلار بفروشد و در صدر جدول گیشه آمریکا قرار بگیرد.

نمایی از فیلم ماماناین فیلم که در 7 کشور جهان نیز اکران شده و 15 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده، در این هفته در سطح جهانی 1 میلیون دلار فروش داشته و در جدول فروش جهانی در رتبه دوم قرار دارد.

جسیکا چستین یکی بازیگر نقش اصلی این فیلم سینمایی است.

سی دقیقه بامداد (Zero dark thirty) به کارگردانی کاترین بیگلو که به تازگی فروش چشمگیری داشته در پنجمین هفته اکرانش نیز فروش قابل قبولی داشته و در این هفته 15.7 میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروخته است.

این فیلم در سه کشور دیگر نیز اکران شده است و 770 هزار دلار در سطح جهانی فروش داشته که در جدول فروش جهانی رتبه ششم را از آن خود کرده است. فروش کلی این فیلم که 40 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده 59.9 میلیون دلار است که با توجه به موضوع و داستان فیلم فروش بیشتری برای آن پیش بینی نمی شود.

جسیکا چستین در این فیلم نیز در نقش اصلی حضور دارد.

سی دقیقه بامداد روایتگر تلاش های یک مأمور سی آی ای برای دستگیری بن لادن است و در این اواخر سر و صداهای زیادی را در آمریکا به پا کرده به نحوی که بسیاری از سیاسیون آمریکا با انتقادات شدیدی نسبت به جدیدترین ساخته بیگلو داشته اند.

نمایی از فیلم کتابچه راهنمای خوشبختیسومین فیلم پر فروش این هفته در آمریکا جدیدترین اثر دیوید اُ راسل به نام کتابچه راهنمای خوشبینی ((Silver Linings Playbook است.

بردلی کوپر، جنیفر لاورنس و رابرت دنیرو از بازیگران این فیلم کمدی هستند. کتابچه راهنمای خوشبینی که در بین نامزدهای بهترین فیلم جشنواره اسکار نیز دیده می شود 21 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده و در دهمین هفته اکرانش به یکباره به فروشی قابل قبول دست یافت و 10.75 میلیون دلار در آمریکا فروخت و فروش کلی خود را به 54.7 میلیون دلار در آمریکا رساند.

علیرغم استقبال خوبی که در این هفته از این فیلم در آمریکا شد در سطح جهانی در 7 کشوری که این فیلم به نمایش در آمده است تنها 700 هزار دلار فروش داشته و فروش کلی این فیلم در کل جهان 68.5 میلیون دلار است که رقمی قابل قبول برای آن محسوب می شود.

با توجه به گذر ده هفته از اکران این فیلم پیش بینی می شود که فروش چندانی در هفته های آینده نداشته باشد اما به دلیل حضور این فیلم در جشنواره اسکار هواداران این جشنواره به سراغ آن خواهند آمد.

فیلم اکشن و جنایی پیراهن گانگستر (Gangster squad) به کارگردانی رابن فلیچر و با بازی شاون پن، رایان گاسلینگ و اما استون در دومین هفته اکرانش در آمریکا 8.6 میلیون دلار فروخت و در رتبه چهارم جدول فروش فیلم های آمریکا قرار گرفت.

نمایی از فیلم پیراهن گانگسترفروش جهانی این فیلم که در 25 کشور جهان اکران شده است در این هفته 5.7 میلیون دلار بوده که با این فروش در رده هفتم جدول فروش جهان قرار گرفته است. فروش کلی این فیلم در جهان 51.22 میلیون دلار بوده که رقمی نسبتاً قابل قبول در دو هفته اکران برای این فیلم می باشد.

تریلر جنایی شهر شکسته (Broken city) به کارگردانی آلن هوگس در اولین هفته اکرانش 8.27 میلیون دلار فروخت و در رده پنجم جدول فروش آمریکا قرار گرفت.

این فیلم که اولین اثر سینمایی کارگردانش محسوب می شود در سطح جهانی همچنان اکران نشده است. مارک والبرگ، راسل کرو و کاترین زتا جونز از بازیگران مطرح این فیلم می باشند. با توجه به بازیگران و موضوع فیلم در هفته های آینده فروش بیشتری برای این فیلم پیش بینی می شود.

فیلم های خانه ای ارواح زده (A haunted house)، جانگوی رها از بند (Django Unchained)، بینوایان (Les Misérables)، آخرین مبارز (The Last Stand) و هابیت: یک سفر غیر منتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey) فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا در این هفته می باشند.

نمایی از فیلم شلیک گلوله به سرفیلم سینمایی جانگوی رها از بند که به تازگی در سطح جهانی اکران شده است در این هفته در 55 کشوری که به نمایش در آمده 48.1 میلیون دلار فروش داشته و با فروش 8.24 میلیون دلار در آمریکا در این هفته به طور کلی 56.34 میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته و در صدر جدول فروش جهانی قرار گرفته است.

فروش کلی جانگوی رها از بند 186.76 میلیون دلار بوده که در سطح جهانی فروش بیشتری برای این فیلم در هفته های آتی پیش بینی می شود.

فیلم اکشن و جنایی شلیک گلوله به سر (Bullet to the head) به کارگردانی والتر هیل در اول فوریه اکران خواهد شد.

در این فیلم سیلوستر استالونه در نقش اصلی آن بازی می کند.

اثر قبلی والتر هیل فیلم محبوب شکست ناپذیر است که در سال 2002 اکران شد و او پس از یازده جدیدترین فیلم خود را بر پرده سینماها خواهد داشت. والتر هیل یکی از تهیه کننده های فیلم پرومتئوس بود که در سال گذشته اکران شد. با توجه به گذشته این کارگردان و دوری چند ساله او از سینما پیش بینی می شود که فیلم جدید وی با استقبال قابل قبولی همراه باشد.

فیلم جنایی و کمدی بلند شید رفقا (Stand up guys) به کارگردانی فیشر استیونس نیز در اول فوریه در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. در این فیلم بازیگران مطرحی چون    

 آل پاچینو، کریستوفر والکن و آلان آرکین بازی کرده اند. این فیلم دومین اثر سینمایی استیونس محسوب می شود. فیلم قبلی او با عنوان فقط یک بوسه با استقبال چندانی روبرو نبود ولی پیش بینی می شود که جدیدترین اثرش با استقبال بهتری روبرو باشد.


 تاريخ ارسال: 1391/11/6
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>پژمان. ع:

آقای ناصری هر هفته حرفه ای تر میشید. دست مریزاد بایت امار فروش و بقیه مقالات

0+0-

جمعه 6 بهمن 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.