پرده سینما

«نسیان» صدرنشین گیشه سینماهای آمریکا شد

علی ناصری









 

فيلم اكشن نسيان (Oblivion) به كارگرداني جوزف كسينسكي در اولين هفته اكرانش در آمريكا نيز با استقبال جشمگيري روبرو شد. اين فيلم سينمايي كه تام كروز و مرگان فريمن از بازيگران مطرح آن مي باشند در اين هفته با فروش 37.1 ميليون دلار در صدر جدول فروش آمريكا قرار گرفت.

 

نمایی از فیلم نسیاننسيان هفته گذشته در 61 كشور جهان اكران شده بود كه اين هفته در سطح جهاني نيز فروش قابل قبول داشته و اين فيلم كه 120 ميليون دلار هزينه ساخت آن بوده 33.7 ميليون دلار فروش داشته است كه فروش چشمگيري محسوب مي شود و اين فيلم با اين فروش در سطح جهاني نيز در هفته جاري پرفروش ترين فيلم محسوب مي شود.

پيش بيني مي شود كه اين در هفته هاي آينده به فروش قابل قبول و چشمگير خود ادامه دهد. نسيان در دو ساعت و پنج دقيقه روايتگر قصه سربازي در سال هاي دوري از آينده است كه مأموريتي مبني بر بازيابي منابع زمين دارد و طي اتفاقاتي كه برايش رخ مي دهد سؤالات بسياري در ذهنش شكل مي گيرد.

درام ورزشي 42 به كارگرداني برايان هلگلند كه هفته پيش در صدر جدول فروش آمريكا قرار داشت در دومين هفته اكرانش با فروش 17.7 ميليون دلار دومين فيلم پر فروش هفته در آمريكا شد. چادويك بوسمن و هريسون فرد از بازيگران اين فيلم مي باشند. 42 در حال حاضر در سطح جهاني اكران نشده است اما به دليل محبوبيت شخصيت اصلي فيلم كه جكي رابينسون است 42 در آمريكا با استقبال خوبي روبرو شده اما فروش اين فيلم در ساير نقاط دنيا چندان چشمگير و جالب توجه پيش بيني نمي شود. هزينه ساخت اين فيلم 40 ميليون دلار بوده است.

 

نمایی از انیمیشن کرودهاانيميشن كمدي كرودها (The Croods) كه در حال حاضر از محبوبيتي بالا در بين طرفداران اين گونه از فيلم ها برخوردار شده همچنان پس از گذشت پنج هفته از اكرانش به فروش بالاي خود ادامه مي دهد و با فروش 9.24 ميليون دلار در اين هفته سومين فيلم پر فروش آمريكا شده است. فروش كلي اين فيلم در آمريكا تا امروز 155 ميليون دلار بوده است و با اين حال نسبت به هزينه ساخت آن كه 135 ميليون دلار مي باشد رقم چندان بالايي به نظر نمي رسد اما كرودها در سطح جهاني با فروش 23.4 ميليون دلار نيز فروش بالايي را به خود اختصاص داده است. فروش كلي اين فيلم تا امروز 429.3 ميليون دلار بوده است. كرودها پس از فيلم سينمايي از بزرگ و قدرتمند در حال حاضر پر فروش ترين فيلم سال 2013 در آمريكا مي باشد.

فيلم كمدي فيلم ترسناك (Scary movie) بر خلاف پيش بيني هايي كه نسبت به فروش آن مي شد نتوانست نظر مثبت مخاطبان را در سراسر دنيا به خود جلب كند و در دومين هفته اكرانش در آمريكا 6.15 ميليون دلار فروخت و چهارمين فيلم پر فروش هفته شد. اين فيلم در سطح جهاني حتي كمتر فروخت و با فروش 3.5 ميليون دلار نزول چشمگيري در گيشه داشت. هزينه ساخت فيلم ترسناك 20 ميليون دلار بوده است و فروش كلي اين فيلم تا امروز 30.9 ميليون دلار بوده كه نسبت به هزينه ساخت آن مي توان فيلم ترسناك را از شكست نجات يافته دانست.

پنجمين فيلم پر فروش هفته در آمريكا فيلم اكشن و عملي تخيلي جي آي جو: تقاص (G.I. Joe: Retaliation) است كه با توجه به گذر چهار هفته از اكران اين فيلم 5.76 ميليون دلار در اين هفته فروش داشته است كه رقم قابل قبولي محسوب مي شود. فروش كلي اين فيلم تا امروز در آمريكا 111 ميليون دلار مي باشد. جي آي جو: تقاص در سطح جهاني با فروش 40 ميليون دلار دومين فيلم پر فروش هفته در دنيا شد كه فروش كلي اين فيلم را به 322.9 ميليون دلار رساند. اين فيلم در حال حاضر چهارمين فيلم پر فروش سال در آمريكا مي باشد.

نمایی از فیلم مرگ شیطانفيلم هاي جايي در ميان كاج ها (The Place Beyond the Pines)، اليمپوس در حال سقوط (Olympus has fallen)، مرگ شيطان (Evil Dead)، پارك ژوراسيك (Jurassic park) و از بزرگ و قدرتمند (Oz the Great and Powerful) به ترتيب فيلم هاي ششم تا دهم جدول فروش آمريكا در اين هفته هستند.

تريلر اكشن و علمي تخيلي مرد آهني 3 (Iron Man 3) به كارگرداني شين بلك و با بازي رابرت داوني جونيور، گينس پالترو، گاي پيرس، دن چدل، ربكا هال و بن كينگزلي سوم ماه مي در سينماهاي آمريكا اكران خواهد شد. مرد آهني 3 كه در سال هاي اخير دو قسمت قبلي اش اكران شد با فروش چشمگيري روبرو بود و پيش بيني مي شود كه در سال 2013 نيز يكي از فيلم هاي موفق در گيشه باشد. از نكات جالب توجه در فيلم مرد آهني 3 اين است كه اين فيلم دومين اثر كارگردانش محسوب مي شود.

تريلر جنايي مرد يخي (The Iceman) به كارگرداني آريل ورومن كه در سال 2012 ساخته شد سوم ماه مي در سال جاري اكران خواهد شد. بازيگران اين فيلم جيمز فرانكو، ري ليوتا و مايكل شنون هستند. داستان اين فيلم كه برگرفته از يك قصه واقعي است در مورد يك قاتل زنجيره اي بدنام است كه قصه آن در سال 1986 مي گذرد. مرد يخي سومين اثر ورومن به حساب مي آيد. فيلم هاي قبلي وي فروش چنداني در گيشه نداشته اند و به نوعي فيلم هايي شكست خورده هستند.


 تاريخ ارسال: 1392/2/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.