پرده سینما

«سفر ستاره ای به سوی تاریکی» صدرنشین گیشه سینماهای جهان شد

علی ناصری



 

 

 

 


 

 

فیلم سینمایی سفر ستاره ای به سوی تاریکی (Star Trek Into Darkness) به کارگردانی جی جی آبرامز در اولین هفته اکرانش با استقبال گسترده ای در آمریکا و سایر نقاط جهان روبرو شد.

 

نمایی از فیلم سفر ستاره ای به سوی تاریکیاین فیلم علمی تخیلی در اولین هفته اکرانش 70.5 میلیون دلار در آمریکا فروخت و با فروش 40 میلیون دلار در سایر نقاط جهان صدرنشین گیشه آمریکا و جهان شد.

با توجه به استقبال صورت گرفته از این فیلم و میزان رضایت تماشاگران از آن پیش بینی می شود که در هفته های آینده فروش بیشتری نصیب سفر ستاره ای به سوی تاریکی شود. هزینه ساخت این فیلم 190 میلیون دلار بوده و تا امروز در 41 کشور جهان اکران شده است.

قسمت سوم مجموعه سینمایی مرد آهنی (Iron man 3) در سومین هفته اکرانش نیز با استقبال خوبی مواجه شد. این فیلم در آمریکا 35.1 میلیون دلار فروش داشت و فروش کلی خود را در این کشور به 337 میلیون دلار رساند.

مرد آهنی 3 که 200 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده در سطح جهانی 40.2 میلیون دلار فروخت و فروش کلی خود را در سه هفته به شکلی خیره کننده به یک میلیارد دلار رساند.

با توجه به فروش چشمگیر این فیلم پیش بینی می شود مرد آهنی 3 یکی از پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما شود. رابرت داونی جونیور، گینس پالترو، دون چدل و گای پیرس از بازیگران مطرح این فیلم اکشن و علمی تخیلی هستند.

نمایی از فیلم گتسبی بزرگفیلم سینمای گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) به کارگردای باز لهرمان در دومین هفته اکرانش با استقبال خوبی روبرو شد. این فیلم سینمایی که در جشنواره کن نیز حضور دارد با فروش 23.4 میلیون دلار دومین فیلم پر فروش هفته شد. گتسبی بزرگ در 50 کشوری که اکران شده نیز با استقبال خوبی مواجه بوده و در 42.1 میلیون دلار فروش داشته است و در واقع اگر فروش فیلم ها در آمریکا را در نظر نگیریم پر فروش ترین فیلم جهان در هفته جاری گتسبی بزرگ بوده است.

این فیلم تا امروز 132.2 میلیون دلار فروش داشته است. هزینه ساخت این فیلم 105 میلیون دلار بوده که لئوناردو دیکاپریو بازیگر مطرح هالیوود نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است. از دیگر آثار کارگردان فیلم می توان به فیلم های استرلیا و رامئو و جولیت اشاره کرد.

فیلم اکشن و کمدی رنج و سود (Pain and gain) پس از چهار هفته با نزول شدیدی در فروش چهارمین فیلم پر فروش آمریکا شد.

این فیلم که به کارگردانی مایکل بای با هزینه 26 میلیون دلار ساخته شده در این هفته 3.1 میلیون دلار فروش داشته است. رنج و سود همچنان در سطح جهانی اکران نشده و فروش کلی آن تا امروز 46.5 میلیون دلار می باشد. وین جانسون، مارک والبرگ و آنتونی مکی از بازیگران این فیلم می باشند.

نمایی از انیمیشن کرودهاانیمیشن کمدی کرودها (The Croods) که در هفته پیش هفتمین فیلم پر فروش هفته بود در نهمین هفته اکرانش همچنان فروش قابل قبولی دارد و با 2.7 میلیون دلار فروش پنجمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا است. این انیمیشن که هزینه ساخت آن 135 میلیون دلار بوده تا امروز در آمریکا 176.7 میلیون دلار فروش داشته است. کرودها در سطح جهانی با فروش 10.6 میلیون دلار در این هفته ششمین فیلم پرفروش جهان شد. این فیلم تا امروز 552.5 میلیون دلار فروش داشته است.

فیلم های 42، نسیان (Oblivion)، لجن (MudTyler Perry Presents Peeples و عروسی بزرگ (The big wedding) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا در این هفته هستند.

فیلم های اول تا سوم جدول فروش جهانی با جدول فروش آمریکا در این هفته تفاوتی ندارد اما فیلم های حماسه (Epic) و سریع و خشن 6 (Fast and Furious 6) که هنوز در آمریکا اکران نشده اند به ترتیب فیلم های چهارم و پنجم جدول فروش جهانی هستند.

فیلم اکشن و علمی تخیلی بعد از زمین (After earth) به کارگردانی ام. نایت شیامالان در 31 می اکران خواهد شد. ویل اسمیت و جیدن اسمیت از بازیگران این فیلم هستند. قصه فیلم به هزار سال پس از هجرت انسان ها از زمین می پردازد که یک پدر و پسر در آن زمان به زمین سقوط کرده و درگیر ماجراهایی می شوند. با توجه به موضوع فیلم و بازیگران مطرح آن پیش بینی می شود که بعد از زمین با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود. از دیگر آثار شیامالان می توان به حس ششم و دهکده اشاره کرد.

تریلر حالا من را ببین (Now you see me) به کارگردانی لوئیس لتریر با بازی مرگان فریمن، مارک رافالو، جسی ایزینبرگ و مایکل کین نیز در 30 می اکران خواهد شد. نبرد تایتان ها، هالک شگفت انگیز، ترانسپورتر 1 و 2 از دیگر آثار این کارگردان هستند. با توجه به آثار قبلی وی پیش بینی می شود که جدیدترین اثر وی نیز با استقبال قابل قبولی مواجه شود.


 تاريخ ارسال: 1392/2/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.