پرده سینما

«دانشگاه هیولاها» صدرنشین گیشه سینماهای جهان شد

علی ناصری









 

انیمیشن کمدی دانشگاه هیولاها (Monsters university) در اولین هفته اکرانش با فروش 82.4 میلیون دلار توانست پر فروش ترین فیلم هفته در آمریکا شود.

 

نمایی از انیمیشن دانشگاه هیولاهااین انیمیشن که در 36 کشور دیگر اکران شده است با فروش 136.5 میلیون دلار در جهان پر فروش ترین فیلم هفته در جدول فروش جهانی نیز شد.

کارگردان دانشگاه هیولاها دن اسکانلن است که این فیلم دومین اثر سینمایی او در مقام کارگردان محسوب می شود.

بیلی کریستال، جان گودمن، استیو باسکمی و هلن میرن از صداپیشگان این انیمیشن می باشند. با توجه به استقبالی که در هفته اول از این فیلم به عمل آمد پیش بینی می شود که دانشگاه هیولاها فیلم پرفروشی در هفته های آینده باشد.

دومین فیلم پر فروش هفته فیلم اکشن و ترسناک جنگ جهانی زد (زامبی ها) است که اولین هفته اکرانش را سپری می کند. این فیلم که 190 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده 66.4 میلیون دلار فروش داشته است.

مارک فورستر کارگردان فیلم و براد پیت بازیگر نقش اصلی آن می باشد. ذره ای آرامش، بادبادک باز و غیره از فیلم های قبلی این کارگردان هستند. جنگ جهانی زد تا کنون در 26 کشور دنیا نیز اکران شده است که فروش جهانی آن 111.8 میلیون دلار در این هفته بوده و سومین فیلم پر فروش هفته در جهان است.

نمایی از فیلم جنگ جهانی زداکشن تخیلی مرد پولادین (Man of steel) در دومین هفته اکرانش فروش نسبتاً خوبی داشته و با 66.4 میلیون دلار سومین فیلم پر فروش هفته است.

این فیلم در سطح جهانی با فروش 130.2 میلیون دلار دومین فیلم پر فروش هفته در جهان است.

مرد پولادین که 225 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده تا امروز در کل 398.3 میلیون دلار فروش داشته است. مطرح ترین بازیگر فیلم راسل کرو است که در یکی از نقش های مکمل فیلم ظاهر شده است. زاک اسنایدر کارگردان این فیلم است که فیلم های 300 و دیده بانها از فیلم های مطرح وی می باشد. مرد پولادین یک بازسازی از فیلم سوپرمن است.

کمدی تخیلی این آخرشه (This is the end) به کارگردانی اوان گلدبرگ و ست رگن در دومین هفته اکرانش با فروش 13.3 میلیون دلار چهارمین فیلم پر فروش هفته شد. هزینه ساخت این فیلم 32 میلیون دلار بوده و تا کنون در سطح جهانی اکران نشده است. فروش کلی این آخرشه در آمریکا تا امروز 57.7 میلیون دلار می باشد. جیمز فرانکو، جناه هیل و ست رگن از بازیگران این فیلم کمدی هستند.

تریلر جنایی حالا من را بیین (Now you see me) در چهارمین هفته اکرانش با فروش 7.88 میلیون دلار پنجمین فیلم پر فروش آمریکا شد.

حالا من را ببین ششمین فیلم لویس لتریر محسوب می شود که پیش از این وی فیلم های موفق نبرد تایتان ها، هالک شگفت انگیز، ترانسپورتر 1 و 2 و غیره را در کارنامه خود دارد.

جسی ایزنبرگ، مارک رافالو و وودی هارلسون از بازیگران مطرح این فیلم هستند. حالا من را ببین در جدول جهانی نیز با فروش 14.4 میلیون دلار پنجمین فیلم پر فروش هفته است. هزینه ساخت این فیلم 75 میلیون دلار بوده که تا کنون 134.4 میلیون دلار فروش داشته است.

فیلم های سریع و خشن 6 (Fast and furious 6)، پالایش (The purge)، دوره کارورزی (The intership)، سفر ستاره ای به سوی تاریکی (Star trek into darkness و مرد آهنی 3 (Iron man 3) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا هستند.

وسترن رنجر تنها (The lone ranger) به کارگردانی گر وربینسکی پنجم جولایی اکران خواهد شد. در این فیلم جانی دپ در نقش اصلی به ایفای نقش پرداخته است. گر وربینسکی کارگردان سه قسمت اول مجموعه موفق دزدان دریایی کارائیب است و آخرین اثر سینمایی وی انیمیشن موفق رانگو به حساب می آید. پیش بینی می شود که رنجر تنها نیز یکی از فیلم های پر فروش و موفق سال 2013 باشد.

انیمیشن کمدی من نفرت انگیز 2 (Despicable me 2) به کارگردانی پیر کافین و کریس رناد پنجم جولایی اکران خواهد شد. با توجه به موفقیت چشمگیر قسمت اول این انیمیشن پیش بینی می شود که من نفرت انگیز 2 یکی از پرفروش ترین فیلم های سال 2013 باشد. استیو کرل صداپیشه اصلی فیلم است که در نقش اصلی به ایفای نقش پرداخته است.


 تاريخ ارسال: 1392/4/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.