پرده سینما

«من نفرت انگیز ۲» صدرنشین گیشه سینمای جهان شد

علی ناصری









 

انیمیشن کمدی من نفرت انگیز ۲ (Despicable me 2) در دومین هفته اکرانش با فروش 43.9 میلیون دلار صدرنشین گیشه آمریکا شد.

 

نمایی از انیمیشن من نفرت انگیز2این انیمیشن که در 51 کشور جهان اکران شده است در سطح جهانی نیز در کل با فروش 100.2 میلیون دلار پر فروش ترین فیلم جهان در این هفته شد.

این انیمیشن که در قسمت اولش نیز با موفقیت چشمگیری در گیشه مواجه شد تا امروز فروش کلی خود را به 472.4 میلیون دلار رسانده است و مطمئناً با فروش بیشتری در هفته های آینده یکی از پر فروش ترین فیلم های سال 2013 خواهد بود.

دومین قسمت فیلم کمدی بالغ ها (Grown ups 2) با بازی آدام سندلر، کوین جیمز، کریس راک و سلما هایک در اولین هفته اکرانش با استقبال نسبتاً خوبی روبرو شد.

این فیلم با فروش 41.5 میلیون دلار در آمریکا دومین فیلم پر فروش هفته شد. بالغ ها 2 تا امروز در ده کشور جهان اکران شده و با فروش کلی 44.2 میلیون دلار سومین فیلم پر فروش جهان در این هفته شد.

دنیس دگان کارگردان این فیلم می باشد که پیش از این ساخت فیلم های کمدی بسیاری از جمله قسمت اول بالغ ها، جک و جیل، نیمکت نشین ها و غیره را در کارنامه خود دارد.

نمایی از فیلم حاشیه آرامفیلم تخیلی حاشیه آرام (Pacific rim) نیز در اولین هفته اکرانش با فروش 37.3 سومین فیلم پر فروش آمریکا شد. این فیلم که هشتمین اثر گیلرمو دل تورو در مقام کارگردان محسوب می شود با فروش کلی 91.3 میلیون دلار در سطح جهانی دومین فیلم پر فروش هفته شد.

فیلم های هزار توی پن، ستون فقرات شیطان، پسر جهنمی 1 و 2، تیغ 2 و غیره از دیگر آثار این کارگردان می باشد.

اکشن کمدی خشم (The heat) به کارگردانی پاول فیگ در حالیکه سه هفته از اکرانش می گذرد با فروش 14 میلیون دلار چهارمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد.

این فیلم تا امروز 128.4 میلیون دلار در جهان فروش داشته است. ساندرا بالوک و ملیسا مک کارتی از بازیگران مطرح این فیلم می باشند.

پنجمین فیلم پر فروش این هفته در آمریکا فیلمی وسترن به نام رنجر تنها (The lone ranger) به کارگردانی گر وربینسکی است که در دومین هفته اکرانش 11.5 میلیون دلار فروش داشته است.

نمایی از فیلم جنگ جهانی زدرنجر تنها در 34 کشور جهان اکران شده است که در آن ها نیز فروشی کمتر از حد انتظار داشته با دومین هفته اکرانش را با فروش کلی 23.8 میلیون دلار به پایان رسانده است. این فیلم که جانی دپ در نقش اصلی آن ظاهر شده است تا امروز 119.1 میلیون دلار فروش داشته است.

فیلم های دانشگاه هیولاها (Monsters university)، جنگ جهانی زد (World war Z)، سقوط خانه سفید (White house down)، کوین هارت: بگذار توضیح دهم (Kevin Hart: let me explain) و مرد فولادین (Mon of steel) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا را در این هفته تشکیل می دهند.

فیلم اکشن و علمی تخیلی گرگ نما (The wolverine) 26 جولای اکران خواهد شد. این فیلم به کارگردانی جیمز منگولد و با بازی هیو جکمن ساخته شده است. با توجه به فضا، موضوع و فیلم های اکران شده پیش بینی می شود که گرگ نما بتواند فروش نسبتاً خوبی داشته باشد.

جدیدترین اثر وودی آلن با عنوان یاسمن آبی (Blue Jasmine) نیز 26 جولای در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. در این فیلم که برخلاف اکثر آثار وودی آلن کمدی نیست و در ژانر درام قرار دارد بازیگران مطرحی چون کیت بلانشت، الک بالدوین و غیره حضور دارند اما با توجه به فروش فیلم های این کارگردان در سال های گذشته نمی توان فروش چشمگیری برای یاسمن آبی در گیشه پیش بینی کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/4/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.