پرده سینما

درام تاریخی «باتلر» صدرنشین گیشه سینماهای آمریکا شد

علی ناصری


 

 

 

 


 

 

درام تاریخی باتلر (Lee Daniels The Butler) اثر لی دنیلز پس از گذشت دو هفته از اکرانش با فروش 16.5 میلیون دلار توانست صدرنشین گیشه آمریکا شود.

 

نمایی از درام تاریخی باتلرباتلر که هزینه ساخت آن 30 میلیون دلار بوده است تا امروز 51.7 میلیون دلار فروش داشته است و تا امروز در سطح بین المللی اکران نشده است. باتلر جهارمین اثر لی دنیلز در مقام کارگردان محسوب می شود.

فارست ویتاکر ایفاگر نقش اصلی این فیلم می باشد.

فیلم کمدی و جنایی We're the Millers در سومین هفته اکرانش با فروش 13 میلیون دلار توانست دومین فیلم پر فروش سینماهای آمریکا شود.

این فیلم که در آن جنیفر آنیستون و اما رابرتز از بازیگران آن می باشند در 20 کشوری که اکران شده است نیز فروش نسبتاً خوبی داشته و توانسته با فروش 8.3 میلیون دلار چهارمین فیلم پر فروش هفته در جدول فروش جهانی باشد.

این فیلم که هزینه ساخت آن 37 میلیون دلار بوده است تا امروز در کل 114.7 میلیون دلار در سینماهای جهان فروش داشته است.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما درام اکشن و ماجراجویی ابزار مرگبار: شهر استخوان ها (The Mortal Instruments: City of Bones) در اولین هفته اکرانش با فروش 9.3 میلیون دلار سومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد. این فیلم که هزینه ساخت آن 60 میلیون دلار بوده است هنوز در سطح جهانی اکران نشده است.

نمایی از فیلم ابزار مرگبار: شهر استخوان هاابزار مرگبار: شهر استخوان ها روایتگر زندگی دختری نوجوان به نام کلاری فری است که پس از اینکه مادرش را از دست می دهد متوجه می شود که خود عضو گروه جنگجویانی است که نیمه انسان و فرشته اند و هدف آن ها مبارزه با پلیدی ها است. کلاری تلاش می کند تا به گروه فرشته ها ملحق شده و برای مبارزه با پلیدی ها به دنیای زیرزمین برود.

کارگردان این فیلم هارولد زوارت است که پیش از این ساخت فیلم های پسر کاراته باز، پلنگ صورتی 2 و غیره را در کارنامه خود دارد و به نظر می رسد که ابزار مرگبار: شهر استخوان ها بتواند یکی از پرفروش ترین فیلم های وی باشد.

فیلم اکشن، کمدی و علمی تخیلی پایان دنیا (The World's End) به کارگردانی ادگار رایت در اولین هفته اکرانش با فروش 8.8 میلیون دلار توانست چهارمین فیلم پر فروش هفته شود. این فیلم که هزینه ساخت آن تنها 20 میلیون دلار بوده است همچنان در سطح بین الملل اکران نشده است. سایمون پگ، نیک فراست و مارتین فریمن از بازیگران مطرح این فیلم می باشند.

انیمیشن هواپیماها (Planes) در سومین هفته اکرانش توانست 8.5 میلیون دلار در سینماهای آمریکا بفروشد و پنجمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شود. هواپیماها در سطح بین الملل در 19 کشوری که اکران شده است این هفته 5.9 میلیون دلار فروخت و فروش کلی خود را به 77.3 میلیون دلار رساند.

نمایی از انیمیشن هواپیماهادر بین صداپیشگان این فیلم اثری از نام های آشنای سینمای هالیوود نیست و هزینه ساخت هواپیماها 50 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما فیلم های تو بعدی هستی (You're Next)، بهشت (Elysium)، پرسی جکسون: دریای هیولاها (Percy Jackson: Sea of monstersKick-Ass 2 و یاسمن آبی (Blue Jasmine) به ترتیب فیلم ها ششم تا دهم جدول فروش آمریکا را در این هفته تشکیل داده اند.

فیلم علمی تخیلی پارک ژوراسیک (Jurassic park) که در سال 1993 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شد و تا امروز یکی از محبوب ترین آثار این کارگردان می باشد این هفته یک بار دیگر در سطح بین الملل اکران شد و توانست با فروش 30 میلیون دلار پر فروش ترین فیلم هفته در جهان باشد. سام نیل و لورا درن از بازیگران مطرح این فیلم می باشند.

تریلر اکشن و علمی تخیلی ریدیک Riddick) ششم سپتامبر در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. دیوید توهی کارگردان این فیلم است که در آن وین دیزل به ایفای نقش پرداخته است. دیوید توهی پیش از این ساخت فیلم های پایین و وقایع ریدیک را در کارنامه خود دارد و با توجه به موضوع و داستان فیلم ریدیک بتواند فروش قابل قبولی در گیشه داشته باشد.

مستند سلینجر با کارگردانی شین سالرنو 6 سپتامبر اکران خواهد شد. فلیپ سیمور هافمن، ادوارد نورتن، جود اپاتو و جان کیوزاک از ستارگان حاضر در این فیلم هستند. این فیلم نگاهی بی سابقه به زندگی خصوصی جی. دی. سلینجر دارد و به زندگی کولی وار و گوشه نشین وی می پردازد.   


 تاريخ ارسال: 1392/6/8
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>فریال:

چه جالب! پارک ژوراسیک بعد از بیست سال اکران میشه و بازم پرفروشه

1+0-

شنبه 9 شهريور 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.