پرده سینما

تریلر «ریدیک» در اولین هفته اکران صدرنشین گیشه سینماهای جهان شد

علی ناصری

 

 

 

 

 

 

 

 

تریلر اکشن و علمی تخیلی ریدیک (Riddick) به کارگردانی دیوید توهی در اولین هفته اکرانش انتظارات را برآورده کرد و توانست با فروش 19 میلیون دلار در آمریکا پر فروش ترین فیلم هفته در این کشور باشد.


نمایی از فیلم ریدیکریدیک که 38 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده به طور همزمان در 32 کشور جهان اکران شده است و در سطح بین المللی نیز 7.4 میلیون دلار فروخت و توانست صدرنشین گیشه جهان نیز باشد.

وین دیزل که در قسمت قبلی این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته بود در این فیلم نیز ایفاگر نقش اصلی می باشد و در کنار وی نام های چندان مطرحی به چشم نمی خورند اما پیش بینی می شود ریدیک بتواند فیلمی پر فروش در هفته های آینده باشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که ریدیک پس از اینکه در سیاره ای ویران شده به قصد مرگ تنها رها شد بر خلاف انتظارات زنده ماند و با بیگانگان مبارزه کرد و اکنون قدرت بسیاری به دست آورده اما مسئله ای برایش پیش می آید که مربوط به گذشته وی می باشد.

از دیگر آثار توهی می توان به فرار کامل، تاریخچه ریدیک و قیر سیاه اشاره کرد.

درام تاریخی باتلر (Lee Daniels' The Butler) که در گیشه بیش از حد انتظار ظاهر شد در این هفته نیز با وجود اینکه چهار هفته از اکرانش می گذرد توانست با فروش 8.4 میلیون دلار دومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا باشد.

این فیلم که 30 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده تا امروز در سطح بین الملل اکران نشده است و در آمریکا 91.4 میلیون دلار فروش داشته است که با توجه به هزینه ساخت آن رقمی قابل قبول به حساب می آید.

نمایی از فیلم باتلرفارست ویتاکر و جان کیوزاک از بازیگران مطرح این فیلم می باشند.

باتلر روایتگر زندگی سیسیل گیل پیشخدمت معروف کاخ سفید است که بین سال های 1954 تا 1986 پیشخدمت هشت رئیس جمهور آمریکا بوده است.

فیلم کمدی تعالیم دور نگه داشتنی نیستند (Instructions not included) در دومین هفته اکرانش با فروش 8.1 میلیون دلار توانست سومین فیلم پر فروش هفته در آمریکا باشد. در این فیلم نامی از بازیگران مطرح هالیوود به چشم نمی خورد و این فیلم اولین تجربه سینمایی اگنیو یربز در مقام کارگردان می باشد و این فیلم نیز همچنان در سطح بین الملل اکران نشده است.

فیلم کمدی و جنایی We're the Millers در حالیکه پنج هفته از اکرانش می گذرد همچنان در بین پنج فیلم پر فروش آمریکا می باشد و در این هفته با فروش 7.6 میلیون دلار چهارمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد.

این فیلم در 42 کشور جهان نیز اکران شده است که در سطح بین الملل 9.9 میلیون دلار فروش داشته است و در این هفته سومین فیلم پر فروش در جهان می باشد.

We're the Millers که 37 میلیون دلار هزینه ساخت آن بوده تا امروز در جهان 178.9 میلیون دلار فروش داشته است که برای این فیلم آن را می توان رقمی خیره کننده دانست.

We're the Millersنمایی از انیمیشن هوای ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی روایتگر تلاش یک فروشنده مواد مخدر برای وارد کردن مواد مخدر به ایالات متحده آمریکا است که در راستای آن تصمیم به ایجاد یک خانواده غیرواقعی می گیرد.

انیمیشن هواپیماها (Planes) نیز یکی دیگر از فیلم هایی است که بیش از حد انتظار در گیشه فروش داشته است. این فیلم که پنج هفته از اکرانش می گذرد در این هفته 4.1 میلیون دلار فروش داشت و پنجمین فیلم پر فروش هفته در آمریکا شد.

هواپیماها که در 32 کشور جهان اکران شده است تا کنون به طور کلی در جهان 121.1 میلیون دلار فروش داشته است.

فیلم های One direction: this is us، بهشت (Elysium)، پرسی جکسون: دریای هیولاها (Percy Jackson: sea of monsters)، یاسمن آبی (Blue Jasmine) و پایان دنیا (The World's End) به ترتیب فیلم های ششم تا دهم جدول فروش آمریکا را در این هفته تشکیل می دهند.

تریلر جنایی زندانی ها (Prisoners) به کارگردانی دنیس ویلنو 20 سپتامبر اکران خواهد شد. در این فیلم هیو جکمن، جیک گیلنهال، ویولا دیویس و ملیسا لئو ایفای نقش کرده اند.

قسمت دوم انیمیشن کمدی و علمی تخیلی هوای ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی (Cloudy with a Chance of Meatballs) به کارگردانی مشترک کودی کامرون و کریس پرن 27 سپتامبر اکران خواهد شد. با توجه به استقبال گسترده ای که از قسمت اول این انیمیشن شد پیش بینی می شود که قسمت دوم هوای ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی بتواند فیلمی پر فروش در سال جاری باشد.

فیلم اکشن و ورزشی یورش (Rush) به کارگردانی ران هاوارد 27 سپتامبر اکران خواهد شد. در این فیلم نام های چندان مشهور سینمای هالیوود به چشم نمی خورد اما پیش بینی می شود که یورش یکی از نامزدهای اصلی اسکار در سال جاری باشد.

داستان این فیلم درباره شخصی به نام نیکی لادا است که سال 1970 میلادی در مارسی پس از سانحه ای در رقابت های فرمول یک مجروح شده و پس از بهبودی کامل دوباره پا به عرصه رقابت گذاشته و تلاش دارد رقیبش جیمز هانت را شکست دهد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.