پرده سینما

گیشه همچنان در تسخیر اژدهای سه بعدی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر فیلم چگونه اژدهای خود را تربیت کنیدفیلم انیمیشن سه‌بعدی چگونه اژدهای خود را تربیت کنید در چهارمین هفته اکران در آمریکای شمالی فیلم اول شد.

این فیلم که تولید مشترک دریم ‌ورکس انیمیشن و پارامونت است توانست با اختلاف نزدیک فیلم ابرقهرمانی کیک-اس را شکست بدهد و در 3825 سینما 20 میلیون دلار به دست بیاورد.

چگونه اژدهای خود را تربیت کنید به کارگردانی دین دبلویز و کریس ساندرس که از 26 مارس اکران شده، در هفته نخست نمایش در صدر جدول قرار گرفت، اما در دو هفته اخیر جایگاه نخست را به فیلم‌های دیگر واگذار کرده بود.

این فیلم بر مبنای کتاب کودکانه‌ای نوشته کرسیدا کوول ساخته شده و درباره یک وایکینگ جوان درمانده است که آرزو دارد اژدها شکار کند. مجموع فروش فیلم در آمریکا 6/158 میلیون دلار شده است. چگونه اژدهای خود را تربیت کنید در سطح بین‌المللی هم با 5/15 میلیون دلار فروش در 58 کشور و 6582 سینما در رده سوم بازار قرار گرفت و مجموع فروش خود را به 5/176 میلیون دلار رساند.

کمدی درجه R کیک-اس به کارگردانی متیو وان که جمعه در نخستین روز اکران در آمریکا پرفروشترین فیلم بازار بود در فاصله جمعه تا یکشنبه در 3065 سینما 8/19 میلیون دلار فروش داشت و در رتبه دوم قرار گرفت.

این فیلم ابرقهرمانی از روی کتابی مصور به همین نام نوشته مارک میلار و جان رومیتا جونیر ساخته شده و درباره پسری نوجوان بنام دیو لیزوسکی است که به خاطر علاقه به قصه‌های مصور خود را در قالب ابرقهرمانی بنام کیک-اس درمی‌آورد.

جانسن، نیکلاس کیج و کلوئی مورتس در کیک-اس بازی می‌کنند که براد پیت بازیگر آمریکایی یکی از تهیه‌کنندگان است.

کمدی رومانتیک شب قرار با بازی استیو کارل و تینا فی در هفته دوم اکران در 3380 سینما 3/17 میلیون دلار به دست آورد و فیلم سوم شد.

کمدی سیاه مرگ در مراسم تدفین به کارگردانی نیل لابوت هم در هفته نخست نمایش با 17 میلیون دلار فروش در 2459 سینما در رده چهارم جای گرفت.

داستان فیلم درباره مراسم تدفین بزرگ یک خانواده است که با مجموعه‌ای از جر و بحث‌های خانوادگی، فاش شدن رازهای تلخ و احتمالا جنایت همراه است.

کریس راک، مارتین لارنس، لوک ویلسن، تریسی مورگان و دنی گلاور در مرگ در مراسم تدفین بازی می‌کنند که بازسازی فیلم بریتانیایی مرگ در مراسم تدفین تولید سال 2007 است.

فیلم حماسی برخورد تایتان‌ها با بازی سام وورثینگتن، لیام نیسن و رالف فاینس در سومین هفته نمایش در آمریکا در 3753 سینما 7/15 میلیون دلار فروخت و در رده پنجم قرار گرفت. مجموع فروش فیلم 9/132 میلیون دلار شده است.

از سوی دیگر برخورد تایتان‌ها در سطح بین‌المللی همچنان موفق ظاهر شد و با 6/53 میلیون دلار فروش در 10400 سینما در 57 بازار برای سومین هفته پیاپی عنوان نخست را به خود اختصاص داد. فروش جهانی فیلم به 7/188 میلیون دلار رسیده است.

پنج فیلم پرفروش دیگر این هفته آمریکا شامل درام آهنگ آخر با بازی میلی سایروس، کمدی چرا من هم ازدواج کردم؟ ساخته تایلر پری، کمدی ماشین زمان جکوزی تولید استودیو مترو گلدوین، فیلم سه‌بعدی آلیس در سرزمین عجایب به کارگردانی تیم برتن و کمدی رومانتیک شکارچی مجرم با بازی جنیفر آنیستن و جرارد باتلر، در مجموع حدود 20 میلیون دلار فروش داشتند.

مجموع فروش این هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی 11 درصد بیشتر از موعد مشابه پارسال بود.

 

منبع: خبرآنلاین


 تاريخ ارسال: 1389/1/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.