پرده سینما

«فوکوس» در صدر باكس‌آفيس آمريكا

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

باکس‌آفیس آمریکای شمالی و کانادا در هفته اخیر شاهد حضور یک فیلم جدید در میان فهرست پرفروش‌ها و نیز توجه بیشتر به فیلم‌های اسکاری بود. به گزارش مهر و به نقل از نیویورک‌تایمز، اين هفته در كمال ناباوري یک فیلم تازه از راه رسیده با نام «فوکوس» با بازی ویل اسمیت موفق شد تا فیلم پرمدعای «پنجاه طیف گری» را کنار بزند و در جایگاه اول باكس‌آفيس آمريكا قرار بگيرد. اين فیلم که در ۳۳۲۳ سالن سينما به نمايش درآمده در اولین آخر هفته نمایش‌اش بیش از ۱۹ میلیون دلار فروش کرد. درحالی‌که با بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده است.

۲. «مرد پادشاه: سرویس مخفی» ساخته متیو وان با بازی کالین فرث اين هفته با فروشي ۱۱.۷ ميليون دلاري پس از سه هفته فروش، بار دیگر در مكان دوم جاي گرفت. اين فيلم فروش خود را تاكنون به ۸۵.۶۹۶ ميليون دلار رسانده و در۳۲۸۲ سالن نمايش داده مي شود.

۳. «باب‌اسفنجی بیرون از آب» باز هم سوم شد. این فیلم در این آخر هفته ۱۱.۲ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش‌اش در چهار هفته را به ۱۴۰.۳۲ میلیون دلار برساند. این انیمیشن موفق در ۳۴۶۷ سالن سینما در حال نمایش است.

۴. «پنجاه طیف گری» که هفته پیش اول بود، این هفته در مکان چهارم قرار گرفت. این فیلم در ۳۳۸۳ سالن به نمایش درآمده و با فروش ۱۰.۹۲۷ میلیون دلاری خود مجموع فروش‌اش در سه هفته را به رقم ۱۴۷ میلیون دلار رساند. هزینه ساخت فیلم ۴۰ میلیون دلار بوده است.

۵. «اثر لازاروس» این فیلم به کارگردانی دیوید گلب که در اولین هفته نمایشش وارد فهرست پرفروش‌ها شده فیلمی در ژانر ترسناک است که در ۲۶۶۶ سالن اکران شده و این آخر هفته فروشی ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری را ثبت کرد.

۶. «مک‌فارلند، ایالات متحده آمریکا» ساخته نیکی کارو با بازی کوین کاستنر که هفته پیش چهارم بود، در دومین هفته نمایش‌اش ۷.۷۹۷ میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش حود در ۲۷۶۵ سالن سینما را به ۲۱.۹ میلیون دلار رساند.

۷. «تک‌تیرانداز آمریکایی» که هفته پیش ششم بود، در دهمین هفته نمایش‌اش ۷.۷۰۰ میلیون دلار فروخت تا درمجموع آمار فروش خود را به بیش از ۳۳۱ میلیون دلار برساند. این فیلم در ۲۹۱۴ سالن نمایش داده می‌شود.

۸. «داف» این فیلم کمدی به کارگردانی آری سندل که هفته پیش پنجم بود، در دومین هفته نمایشش ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار فروش کرد تا درمجموع رقمی بیش از ۲۰ میلیون دلار را به‌نام خودش ثبت کرده باشد.

۹. «همچنان آلیس» که هفته پیش یازدهم بود، در هفتمین هفته نمایش‌اش ۲ میلیون و ۶۹۵ هزار دلار فروش کرد تا در مجموع ۱۱ میلیون و ۹۸۴ هزار دلار فروخته باشد. این فیلم که با بودجه ۵ میلیون دلاری ساخته شده، هفته پیش در اسکار برای نقش زن اول با بازی جولیان مور جایزه برد و همین به فروش آن کمک کرد.

۱۰. «وان داغ ماشین زمان ۲» در دومین هفته نمایش‌اش درحالی‌که هفته پیش هفتم بود، این هفته به جایگاه دهم رانده شد. این فیلم که آخر هفته فروش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری را ثبت کرده در مجموع بیش از ۱۰ میلیون دلار فروش کرده است. بودجه ساخت این فیلم ۱۴ میلیون دلار بوده است.

«ژوپیتر صعودی»، «بردمن»، «بازی تقلید»، «پدینگتون»، «آلامالا»‌، «ویپلش»، «تئوری همه‌چیز»، «قهرمان بزرگ ۶» و «سیاه یا سفید» و «سلما» دیگر فیلم‌های پرفروش در رده‌های بعدی  بودند.


 تاريخ ارسال: 1393/12/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.