پرده سینما

شرک با 71 میلیون دلار در گیشه شکست خورد!

موحد منتقم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آمار فروش: از21   تا 23 می

 

وستر شرک 4 (شرک برای همیشه)این هفته قسمت چهارم شرک باعنوان شرک برای همیشه به صورت گسترده در 4359 سینما اکران شد و رکورد بیشترین تعداد سینما برای افتتاحیه فیلمی انیمیشن را شکست! البته فقط توانست این رکورد را بشکند و در گیشه چندان موفق نبود. این انیمیشن با این حجم سینما فقط 71میلیون دلار فروش کرد که فاصله ای بسیار بعید با قسمت سوم آن یعنی سومین شرک که طی 3 روز  122میلیون دلارفروش داشت دارد! هرچند که این رقم فروش بالایی حساب می شود ولی نه برای مجموعه انیمیشن های شرک. اکثر کارشناسان اعتقاد داشتند که شرک 4 حداقل 100 میلیون دلار در افتتاحیه فروش خواهد کرد. شرک که در سال 2001 اکران شده بود 42 میلیون دلار در 3 روز فروش کرده بود که اگر میانگین تورم را حساب کنیم 4.7 میلیون بلیط در افتتاحیه بیشتر از شرک 4 فروخته بود. در قسمت جدید، شرک پس از ازدواج با فیونا و بچه دار شدنش حسابی اهلی و خانه دار شده است و دیگر خبری از نعره هایی که بر سر مردم روستایی می زد و باعث فراری دادن شان می شد نیست. شرک برای اینکه ابهت و جذبه غول بودنش را حفظ کند با شیطان pihforks قراردادی امضا می کند. (که اندکی  شبیه آنتونی هاپکینز است) قوانین این قرارداد اینگونه است که شرک نباید هر اتفاقی که دور و برش افتاد دوباره ماجراجویی  کند. وگرنه باید  یک روز از زندگی گذشته اش را به او بدهد! شرک نباید با این قانون مخالفت کند و باید استراحت مطلق کند تا به حالت اولیه اش که یک غول واقعی بود بازگردد. بعد از مدتی شرک متوجه اتفاقات عجیب و غریبی می شود و می فهمد که گول خورده است و آن روز روزی نیست جز روز تولد شرک!

تمامی صداپیشگان قبلی در این قسمت نیز جای کاراکتر های خود حرف زده اند. مایک میرز و کامرون دیاز و ادی مورفی از صداپیشگان آن هستند.

منتقدان هم زیادی فیلم را تحویل نگرفتند.

نیویورک پست: این قسمت شرک حسابی خسته و بی رمق بنظر می رسد و در حکم یک تیرخلاص به مجموعه شرک است!

یونیون: شرک برای همیشه چیزی جدیدی ندارد و در اصل خلاصه دو قسمت قبلی است ولی همچنان می تواند شمارا در سکانس هایی بخنداند.

بوستون گلاب: موقع تماشای شرک برای همیشه به تنها چیزی که فکر می کنید زمان است. زمانی که در سالن سینما تلف شده است.

بوکس آفیس: یک انیمیشن شگفت انگیز و خوش رنگ ولعاب که از اول تا آخر شما را می خنداند.

 

دیگر فیلم جدید این هفته کمدی بی پروا ودرجهR مک گروبر است. MAC GRUBER در 2551 سینما اکران شد و فقط 4 میلیون دلار فروش کرد و در رتبه ششم قرار گرفت. هرچند که بودجه فیلم 10میلیون دلاربوده است. فیلم داستان چند رفیق است که خیال می کنند ماموران واقعی و حرفه ای هستند. ولی در اصل احمق هایی بیش نیستند...

منتقدان فیلم را به باد انتقاد گرفتند.

پریمیر: MAC GRUBER یک فیلم خام است که دیالوگهای احمقانه ای دارد ولی جوک های بامزهای تعریف می کند.

اینترتاینمنت ویکلی: نتیجه کار فیلمی شده است که سراسر پر از انواع و اقسام فحشها با لهجه های متفاوت است.

تورنتو: فیلم واقعا بدی بود. آرزو می کردم که می توانستم با بلیط ها بزنم شیشه آپارات را خرد کنم. چگونگی از بین بردن کرم دندان، کلیپ های یوتیوب، و... انواع و اقسام فکر و خیالاتی هستند که که موقع تماشای فیلم به ذهنتان می رسد!

بوستون کلاب: MAC GRUBER خیلی بهتر از چیزی شده که باید باشد. ولی این دلیل نمی شود بهش یک فیلم خوب بگوییم.

مرد آهنی2 در هفته سوم اکران 26.6 میلیوندلار فروش کرد و در رتبه دوم قرار گرفت. فروش فیلم درآمریکای شمالی  251 میلیون دلار شده است. مردآهنی 2 در بازار بین المللی هم 255 میلیون دلار فروخته که مجموع فروش اش تا الان از 506 میلیون دلار عبورکرده است. رابین هود در هفته دوم 18 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش اش پس از دو هفته 66 میلیون دلار شده است.  نامه هایی به ژولیت در هفته دوم 9.1 میلیون دلارفروخت و در طول دو هفته مجموع فروش اش 27 میلیون دلار شده است. از این هفته دو فیلم جنسیت و شهر2 و شاهزاده پارسی:شن های زمان به صورت گسترده اکران می شود!

 

Movi60cent@mail.com

 

 

در همین رابطه بخوانید

زندگی کردن بیشتر از عمر مفید! نگاهی به فیلم شرک برای همیشه


 تاريخ ارسال: 1389/3/3
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>چشم:

شمارو هم چشم کردن که دیده جدیدش نمیکنید؟

0+0-

شنبه 15 خرداد 1389



>>>سلام:

چی شده؟دیگه آ÷ دیت نمیکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

0+0-

پنجشنبه 13 خرداد 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.