پرده سینما

عینک های سه بعدی «داستان اسباب‌بازی 3» رکورد پیکسار را شکست!

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر فیلم داستان اسباب بازی3انیمیشن سه‌بعدی داستان اسباب‌بازی 3 تولید دیسنی/پیکسار در اولین هفته اکران در بازار جهانی با 8/153 میلیون دلار چراغ فروش تابستانی را روشن کرد. این فیلم به کارگردانی لی آنکریچ در بازار آمریکای شمالی در 4028 سینما حدود 109 میلیون دلار به دست آورد و باعث شد مجموع فروش هفتگی 30 درصد بیشتر از موعد مشابه پارسال شود. با توجه به بیشترین بودن قیمت بلیت فیلم‌های سه‌بعدی، داستان اسباب‌بازی 3 بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از استودیو پیکسار در آمریکا را رقم زد. رکورد قبلی را شگفت انگیزها داشت که سال 2004 با 5/70 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد. هر 11 فیلم پیکسار در هفته اول نمایش صدرنشین جدول بودند، از جمله بالا که سال گذشته با 1/68 میلیون دلار افتتاح شد.

داستان اسباب‌بازی 3 در سطح بین‌المللی هم در 4787 سینما در تنها 25 کشور 8/44 میلیون دلار فروخت و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه فیلمی از پیکسار در این تعداد منطقه را جابجا کرد.

بیشترین فروش فیلم داستان اسباب‌بازی 3 در بازار بین‌المللی با 3/14 میلیون دلار در مکزیک حاصل شد و فروش فیلم در چین و برزیل هم به ترتیب 5/9 و 3/3 میلیون دلار بود. صداپیشه‌های دو فیلم اول داستان اسباب‌بازی شامل تام هنکس، تیم آلن و جون کیوساک بار دیگر حضور دارند و تیموتی دالتن، ند بیتی و مایکل کیتن دیگر صداپیشه‌های این فیلم هستند. این بار پس از آنکه اندی صاحب وودی، باز و بقیه دوستان عروسکی به دانشگاه می‌رود، آنها در یک مهد کودک به حال خود رها می‌شوند. در جستجوی نیمو و شرکت هیولاها از دیگر ساخته‌های لی آنکریچ کارگردان داستان اسباب‌بازی 3 است. دو فیلم اول را جان لسه‌تر کارگردانی کرد. آنکریچ هم یکی از کارگردانان داستان اسباب‌بازی 2 بود.

 

جونا هکس به کارگردانی جیمی هیوارد که از روی یک قصه مصور با موضوع نیروهای فوق طبیعی ساخته شده، در اولین هفته نمایش در آمریکا ناامیدکننده ظاهر شد و با تنها 1/5 میلیون دلار فروش در 2825 سینما در رده هشتم قرار گرفت. جاش برولین، جان مالکوویچ، مگان فاکس و میشائل فاسبندر در این پروژه 35 میلیون دلاری بازی می‌کنند. داستان درباره یک «مزدور» تحت تعقیب است که با ارتش آمریکا قرارداد می‌بندد در قبال آزادی خود نقشه‌های یک تروریست را خنثی کند.

 

در همین حال فیلم کونگ‌فویی کاراته کید با بازی جکی چان و جیدن اسمیت و تریلر حادثه‌ای تیم درجه یک با بازی لیام نیسن، برادلی کوپر در هفته دوم اکران هم موفق ظاهر شدند. کاراته کید با 48 درصد کاهش در 3663 سینما 29 میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه در رده دوم قرار گرفت مجموع فروش خود را به 2/106 میلیون دلار رساند. تیم درجه یک هم 46 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 8/13 میلیون دلار فروش در 3544 سینما فیلم سوم شد. مجموع فروش این فیلم پس از دو هفته 8/49 میلیون دلار شده است. تیم درجه یک در سطح بین‌المللی هم با حدود 14 میلیون دلار فروش در 4911 سینما در 48 کشور در رده دوم قرار گرفت.

 

فیلم کمدی او را به گریک ببر ساخته نیکلاس استولر با 1/6 میلیون دلار فروش در 2592 سینما فیلم چهارم آمریکا شد و انیمیشن سه‌بعدی شرک برای همیشه تولید دریم ورکس انیمیشن و پارامونت هم با 65 درصد کاهش 5/5 میلیون دلار به دست آورد و در رده پنجم قرار گرفت. مجموع فروش فیلم جدید غول سبز در آمریکا حدود 223 میلیون دلار شده است.

فیلم ماجرایی شاهزاده پارس: شن‌های زمان به کارگردانی مایک نیوئل با 2/5 میلیون دلار رده ششم جدول را از آن خود کرد و کمدی رومانتیک قاتلان با بازی کاترین هیگل و اشتن کوچر با 1/5 میلیون دلار فیلم هفتم شد. مجموع فروش پروژه 200 میلیون دلار شاهزاده پارس: شن‌های زمان در آمریکا پس از چهار هفته 5/80 میلیون دلار شده است. این فیلم در سطح بین‌المللی هم 1/213 میلیون دلار به دست آورده است. 

 

فیلم ابرقهرمانی آیرون من 2 با بازی رابرت داونی جونیر و کمدی خانوادگی مارمادوک با بازی اوون ویلسن به ترتیب با 675/2 و 650/2 میلیون دلار در رده‌های نهم و دهم بازار آمریکای شمالی قرار گرفتند.

 

ورایتی / 20 ژوئن

 

به نقل از خبر آنلاین

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/4/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.