پرده سینما

آغاز «مأموریت غیرممکن» تام کروز با ۱۵۳ میلیون دلار

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

مأموریت غیرممکن: فال‌اوت جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های مأموریت غیرممکن با ثبت فروشی بالغ بر ۱۵۳ میلیون دلار، رکورد فروش آغازین این مجموعه فیلم را جا به جا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، مأموریت غیرممکن: فال‌اوت که ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های اکشن مأموریت غیرممکن با بازی تام کروز است، در اولین هفته نمایش در بیش از ۴۳۰۰ سالن سینمایی آمریکا اکران خود را آغاز کرد و با ۶۱.۵ میلیون دلاری در رتبه نخست پرفروش‌ترین‌های هفته گیشه آمریکای شمالی قرار گرفت.

با فروش ۶۱.۵ میلیون دلاری مأموریت غیرممکن: فال‌اوت، این فیلم رکورد بالاترین فروش آغازین مجوعه مأموریت غیرممکن را به نام خود ثبت کرد و پس از جنگ دنیاها در سال ۲۰۰۵، موفق‌ترین فیلم تام کروز در گیشه هفته نخست اکران است.

این فیلم به کارگردانی کریستوفر مک‌کوری و با تهیه‌کنندگی جی.جی آبرامز، برایان بورک و تام کروز همزمان با اکران در آمریکا در ۳۶ بازار خارجی نیز اکران خود را آغاز کرد و به فروش۹۲ میلیون دلار در این کشورها دست یافت تا مجموع فروش جهانی این فیلم در هفته نخست اکران به ۱۵۳.۵میلیون دلار برسد.

در میان بازارهای خارجی فیلم جدید مأموریت غیرممکن برای ششمین بار با بازی تام کروز ۵۶ ساله همراه است، سینماهای کره جنوبی با ۲۴.۵ میلیون دلار بهترین عملکرد به ثبت رساندند. این فیلم در ماه اوت در سیماهای چین دومین بازار بزرگ سینمایی جهان اکران می‌شود.

اولین فیلم مأموریت غیرممکن را برایان دی‌پالما در سال ۱۹۹۶ با بودجه ۸۰ میلیون دلاری ساخت که به فروش جهانی ۴۵۷ میلیون دلار رسید. چهار سال بعد و در سال ۲۰۰۰ دومین قسمت از این مجموعه با کارگردانی جان وو به سینما آمد و این بار ۵۴۶ میلیون دلار فروخت.

جی.جی ابرامز در سال ۲۰۰۶ ساخت قسمت سوم را بر عهده گرفت و این فیلم که با بودجه سنگین ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، نتوانست انتظارات را برآورده کند و تنها ۳۹۷ میلیون دلار در سطح جهان کسب کرد.

برد بِرد در سال ۲۰۱۱ پشت دوربین فیلم مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح رفت و فروشی بالغ بر ۶۹۴ میلیون دلار را برای این مجموعه رقم زد. چهارمین قسمت از مأموریت غیرممکن پرفروش‌ترین فیلم از این مجموعه تاکنون است.

فیلم مأموریت غیرممکن: ملت یاغی نیز که در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی کریستوفر مک‌کوری اکران شد نیز در نهایت در گیشه به فروش ۶۸۲ میلیون دلاری دست یافت تا مجموعه فیلم‌های مأموریت غیرممکن تا به امروز فروشی بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار ثبت کرده باشند.

مأموریت غیرممکن هجدهمین مجموعه فیلم پرفروش تاریخ سینماست.



 تاريخ ارسال: 1397/5/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.