پرده سینما

نیکلاس کیج «جادوگر» نتوانست طلسم گیشه را بشکند!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر فیلم شاگرد جادوگرتریلر افسانه علمی آغاز ساخته کریستوفر نولان در هفته اول اکران در آمریکا و کانادا 4/60 میلیون دلار فروخت و فیلم اول شد. شاگرد جادوگر با بازی نیکلاس کیج به عنوان دیگر فیلمی که تازه به طور گسترده در آمریکای شمالی اکران شده، نتوانست جادو کند و با تنها 4/17 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت. کارتون سه بعدی من نفرت‌انگیز تولید یونیورسال استودیوز که هفته پیش در صدر جدول قرار گرفت، این هفته با 42 درصد کاهش در 3501 سینما 7/32 میلیون دلار فروخت و به رده دوم رفت.

لئوناردو دی‌کاپریو، کن واتانابی، الن پیج، ماریون کوتیار، مایکل کین و جوزف گوردون-لویت بازیگران فیلم آغاز هستند که در 3792 سینما روی پرده است. این فیلم را کریستوفر نولان فیلمساز بریتانیایی بر مبنای فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی کرده و در آن دی‌کاپریو نقش دزدی را دارد که رازهای ناخودآگاه آدم‌ها را به سرقت می‌برد.

نولان 39 ساله فیلم‌های یادآوری، بی‌خوابی، بتمن آغاز می‌کند، پرستیژ و شوالیه تاریکی را در کارنامه دارد. آغاز همچنین یک رکورد شخصی جدید برای دی‌کاپریو رقم زد. شاتر آیلند با بازی او فوریه امسال در هفته اول نمایش 41 میلیون دلار فروش داشت.

استودیو برادران وارنر و شرکت «لجندری پیکچرز» تولیدکنندگان پروژه 160 میلیون دلاری آغاز هستند و بیش از 100 میلیون دلار هم برای بازاریابی فیلم خرج کردند. ناظران فروش پیش‌بینی کرده بودند فروش هفته اول فیلم رقمی بین 50 تا 60 میلیون دلار باشد.

آغاز 5/15 میلیون دلار هم در هفت بازار خارجی به دست آورد که 6/8 میلیون دلار آن در بریتانیا حاصل شد. فیلم از این هفته در 29 کشور دیگر به نمایش در خواهد آمد. بسیاری منتقدان فیلم جدید کریستوفر نولان را تحسین کرده‌اند، هرچند خیلی از آنها اعتراف کرده‌اند دقیقا داستان فیلم را نفهمیده‌اند و توصیه کرده‌اند باید چند بار آن را دید. وال استریت ژورنال در نقدی گزنده آغاز را فیلمی «نفوذناپذیر در برابر منتقدان» توصیف کرده چرا که «کسی کمتر از یک تحلیلگر ناسا نمی‌تواند طرح داستانی فیلم را تحلیل کند!»

در همین حال اکران فانتزی زنده شاگرد جادوگر که با الهام از سکانسی از کارتون کلاسیک فانتزیا تولید سال 1940 والت دیسنی ساخته شده، یک ناامیدی کامل برای این استودیو به همراه داشت. این پروژه 150 میلیون دلاری دو روز زودتر و از چهارشنبه پیش در 3504 سینما در آمریکای شمالی اکران شد و در پنج روز اول اکران تنها 5/24 میلیون دلار فروخته است. شاگرد جادوگر به کارگردانی جان ترتلتاب در 13 بازار خارجی هم 3/8 میلیون دلار فروش داشته است. نیکلاس کیج در این فیلم  نقش بالتازار بلک، استاد جادوگر را دارد. بلک برای دفاع از شهر نیویورک در برابر ماکسیم هورواث، دشمن قدیمی خود با بازی آلفرد مولینا یک آدم به ظاهر عادی (جی باروشل) را به کار می‌گیرد.

مجموع فروش فیلم خانوادگی من نفرت‌انگیز با صدای استیو کارل پس از 10 روز در آمریکا و کانادا به 4/118 میلیون دلار رسیده است.

رومانس خون‌آشامی گرگ و میش: خسوف با بازی رابرت پاتینسن و کریستن استیوارت با 5/13 میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت و مجموع فروش خود را پس از سه هفته به 9/264 میلیون دلار رساند.

انیمیشن سه‌بعدی داستان اسباب‌بازی 3 تولید دیسنی/پیکسار با 7/11 میلیون دلار پنجمین فیلم پرفروش هفته بود. این فیلم در پنج هفته 7/362 میلیون دلار به دست آورده است.

کمدی آدم‌بزرگ‌ها با بازی آدام سندلر، کوین جیمز و کریس راک 10 میلیون دلار فروخت و فیلم ششم شد و فانتزی سه‌بعدی آخرین مامور کنترل هوا ساخته ام. نایت. شیامالان با 4/7 میلیون دلار در رده هفتم قرار گرفت.

فیلم ترسناک و افسانه‌علمی غارتگران با بازی آدرین برودی و لارنس فیشبرن، کمدی اکشن شوالیه و روز با بازی تام کروز و کامرون دیاز و فیلم کونگ‌فویی کاراته کید با نقش‌آفرینی جکی چان و جیدن اسمیت دیگر فیلم‌های پرفروش هفته در آمریکای شمالی بودند.

در سطح بین‌المللی انیمیشن سه‌بعدی شرک برای همیشه با 2/52 میلیون دلار فروش در 8063 سینما در 57 کشور در رده نخست قرار گرفت و مجموع فروش خود را در این سطح به 5/292 میلیون دلار رساند.

 

منبع: خبر آنلاین، به نقل از رویترز / 18 ژوئیه


 تاريخ ارسال: 1389/4/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.