پرده سینما

آنجلینا جولی و فیلیپ نویس مغلوب دی کاپریو و کریستوفر نولان شدند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سالت فیلیپ نویس با بازی آنجلینا جولی با اختلاف هفت میلیون دلار از آغاز کریستوفر نولان با بازی لئوناردو دی کاپریو را شکست خورد... نکته جالب درمورد سه فیلم پرفروش هفته این است که هیچ کدام نه دنباله هستند و نه از روی قصه‌های مصور، فیلم‌های پرفروش یا بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند.

 

آنجلینا جولی در فیلم سالتفیلم سینمایی آغاز با بازی لئوناردو دی‌کاپریو در نبرد با تریلر جاسوسی سالت با بازی آنجلینا جولی پیروز شد و در صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت. آغاز به کارگردانی کریستوفر نولان که در 3792 سینما در آمریکا و کانادا روی پرده است، 5/43 میلیون دلار فروخت و فیلم اول شد. مجموع فروش فیلم در این بازار در دومین هفته نمایش به 7/143 میلیون دلار رسیده است. فروش این هفته آغاز تنها 31 درصد کمتر از 8/62 میلیون دلار فروش افتتاحیه هفته گذشته بود.

در فصل شلوغ تابستان فیلم‌های صدر جدول معمولا در هفته دوم نمایش با 50 درصد کاهش مواجه می‌شوند و خیلی کم پیش می‌آید مقام اول را مجددا تکرار کنند. به گفته دان فلمن، رئیس بخش توزیع استودیو برادران وارنر که آغاز را روانه سینماها کرده، این فیلم به زودی از مرز 200 میلیون دلار عبور می‌کند و حتی قابلیت فروش 300 میلیون دلاری را هم دارد. آغاز در سطح بین‌المللی هم در 38 کشور و 5840 سینما 7/56 میلیون دلار فروخت و جایگاه دوم را از آن خود کرد.

سالت به کارگردانی فیلیپ نویس در اولین هفته نمایش آمریکا و کانادا در 3612 سینما 5/36 میلیون دلار به دست آورد و در رده دوم قرار گرفت. آنجلینا جولی در این فیلم نقش یک افسر سازمان سیا را بازی می‌کند که وقتی به جاسوسی برای روس‌ها متهم می‌شود، سر به جنون می‌گذارد. لیو شرایبر و چوئیتل اجیوفور دیگر بازیگران سالت هستند که با بودجه‌ای 110 میلیون دلاری ساخته شده است. فیلیپ نویس کارگردان فیلم‌هایی چون بازی‌های میهن‌پرستانه، خطر آشکار و حاضر، حصار ضدخرگوش و آمریکایی آرام است. به گفته استودیو سونی 53 درصد تماشاگران فیلم جدید آنجلینا جولی، زنان و 59 درصد آنها تماشاگران بالای 25 سال بودند.

فیلم خانوادگی من نفرت‌انگیز با صدای استیو کارل با 1/24 میلیون دلار فروش در 3600 سینما فیلم سوم شد. مجموع فروش این کمدی انیمیشن در آمریکای شمالی پس از سه هفته 7/161 میلیون دلار شده است.

نکته جالب درمورد سه فیلم پرفروش هفته این است که هیچ کدام نه دنباله هستند و نه از روی قصه‌های مصور، فیلم‌های پرفروش یا بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند.

پوستر فیلم آغازکمدی خانوادگی رامونا و بیزس تولید استودیو فاکس قرن بیستم به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده اکران شده، با هشت میلیون دلار فروش در 2719 سینما در رده ششم قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی الیزابت آلن از روی مجموعه کتاب‌‌های کودکانه نوشته بورلی کلیری ساخته شده است.  جویی کینگ و سلنا گومز در رامونا و بیزس بازی می‌کنند و داستان درباره دختر بچه‌ای است که برای نجات خانه خانواده از انرژی بی‌حد و حصر و قدرت تخیل خود استفاده می‌کند.

فیلم فانتزی شاگرد جادوگر با بازی نیکلاس کیج هم در دومین هفته اکران 6/9 میلیون دلار فروخت و در رده چهارم قرار گرفت. این فیلم که با بودجه‌ای در حدود 150 میلیون دلار ساخته شده، در دو هفته تنها 6/42 میلیون دلار به دست آورده است.

انیمیشن سه‌بعدی داستان اسباب‌بازی 3 تولید دیسنی/ پیکسار در ششمین هفته نمایش 9 میلیون دلار دیگر فروخت و ضمن اینکه در رده پنجم قرار گرفت مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به 5/379 میلیون دلار رساند. از سوی دیگر داستان اسباب‌بازی 3 در سطح بین‌المللی موفق ظاهر شد و با 62 میلیون فروش در 3897 سینما در 43 کشور رده اول را از آن خود کرد. مجموع فروش فیلم در این بازار هم 351 میلیون دلار شده است. داستان اسباب‌بازی 3 فعلا ششمین فیلم پرفروش دیسنی در سطح بین‌المللی و هفتمین فیلم انیمیشن پرفروش تاریخ سینما در این سطح است.

کمدی آدم‌بزرگ‌ها با بازی آدام سندلر، کوین جیمز و کریس راک، رومانس خون‌آشامی گرگ و میش: خسوف با حضور رابرت پاتینسن و کریستن استیوارت، فانتزی سه‌بعدی آخرین مامور کنترل هوا ساخته ام. نایت. شیامالان و فیلم ترسناک و افسانه‌علمی غارتگران با بازی آدرین برودی و لارنس فیشبرن دیگر فیلم‌های پرفروش این هفته آمریکا بودند.

مجموع فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی برای چهارمین هفته پیاپی در مقایسه با هفته مشابه پارسال بیشتر بود. این هفته فیلم‌ها در مجموع 164 میلیون دلار فروختند که 11 درصد بیشتر از پارسال است. درآمد حاصل از فروش فیلم‌ها در فصل تابستان هم فعلا سه درصد بیشتر موعد مشابه پارسال است، اما با توجه به افزایش قیمت بلیت‌های سینما تعداد تماشاگران در مقایسه با تابستان پارسال 4/3 درصد کمتر شده است.

 

منبع: خبر آنلاین، به نقل از آسوشیتدپرس 25 ژوئیه 

 


 تاريخ ارسال: 1389/5/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.