پرده سینما

«آدم های دیگر» به صدرنشینی «آغاز» پایان دادند!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر فیلم آدم های دیگرفیلم سینمایی آدم‌های دیگر با بازی مارک والبرگ و ویل فرل در اولین هفته اکران در آمریکای شمالی به سه هفته صدرنشینی آغاز ساخته کریستوفر نولان پایان داد. این کمدی پلیسی به کارگردانی آدام مکی در 3651 سینما در آمریکا و کانادا 6/35 میلیون دلار به دست آورد و فیلم اول بازار فروش شد. آدم‌های دیگر در تعطیلات آخر هفته تقریبا برابر انتظار فروخت و دومین فروش افتتاحیه خوب کارنامه ویل فرل را رقم زد؛ بازیگری که تابستان سال گذشته فیلم کاملاً ناموفق سرزمین گمشدگان را روی پرده سینماها داشت (کمدی سال 2006 شب‌های تالادگا: ترانه عاشقانه ریکی رابی با 47 میلیون دلار همچنان بیشترین فروش هفته اول فیلمی در کارنامه فرل را دارد). مارک والبرگ هم که خیلی کم در فیلم‌های کمدی بازی می‌کند به بهترین فروش سه روز اول فیلمی از خود پس از سیاره میمون‌ها در سال 2001 دست یافت. آن فیلم کار خود را با 5/68 میلیون دلار آغاز کرد. فرل و والبرگ در آدم‌های دیگر نقش دو کارآگاه ناساز شهر نیویورک را بازی می‌کنند که در تعقیب یک کلاهبردار حرفه‌ای با بازی استیو کوگان کمدین بریتانیایی هستند. آنها این فرصت را می‌یابند که جایگاهی مانند پلیس‌های برتر شهر پیدا کنند، اما شرایط دقیقا آنطور که باید پیش نمی‌رود.

بسیاری از منتقدان از این پروژه 85 میلیون دلاری استقبال کرده‌اند. ساموئل ال. جکسن، دوئین جانسن و مایکل کیتن دیگر بازیگران فیلم جدید آدام مکی هستند که سازنده فیلم‌هایی چون گوینده خبر: افسانه ران برگندی، شب‌های تالادگا: ترانه عاشقانه ریکی رابی و برادران ناتنی هر سال با بازی فرل است.

 

آغاز در دنیا هنوز پیشتاز است

 

تریلر رویایی آغاز با بازی لئوناردو دی‌کاپریو پس از سه هفته صدرنشینی در آمریکای شمالی این هفته با 6/18 میلیون دلار فروش در 3418 سینما به رده دوم رفت. مجموع فروش فیلم جدید کریستوفر نولان در آمریکا 7/227 میلیون دلار شده است.

با این حال، آغاز در سطح بین‌المللی همچنان موفق ظاهر شد و با 6/46 میلیون دلار فروش در 8000 سینما در 58 کشور باز هم فیلم اول شد. مجموع فروش این فیلم افسانه علمی در سطح بین‌المللی 250 میلیون دلار شده و بریتانیا (4/39 میلیون دلار) و ژاپن (7/23 میلیون دلار) پیشتار این بازار هستند.

قدم گذاشتن سه‌بعدی به عنوان سومین قسمت از سری فیلم‌های قدم گذاشتن درباره گروهی رقصنده خیابانی در نیویورک، در اولین هفته نمایش در آمریکای شمالی کمتر از انتظار ظاهر شد و با 5/15 میلیون دلار فروش در 2435 سینما در رده سوم قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی جان چو تولید استودیوهای سامیت و دیسنی است و شارنی وینسن، ریک مالامبری و آدام جی. سوانی در آن بازی می‌کنند.

تریلر جاسوسی سالت با بازی آنجلینا جولی با 1/11 میلیون دلار و کمدی ضیافت احمق‌ها با بازی استیو کارل و پل راد با 5/10 میلیون دلار فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کردند. مجموع فروش کلی این دو فیلم به ترتیب 92 و 7/46 میلیون دلار شده است.

فیلم خانوادگی من نفرت‌انگیز با صدای استیو کارل 4/9 میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه فیلم ششم شد مجموع فروش خود را پس از پنج هفته به 4/209 میلیون دلار رساند.

فیلم سه‌بعدی گربه‌ها و سگ‌ها: انتقام کیتی گالور تولید استودیو برادران وارنر با 9/6 میلیون دلار در رده هفتم قرار گرفت و رومانس فانتزی چارلی سینت کلود با بازی زاک افرون هم 7/4 میلیون دلار فروخت و فیلم هشتم شد.

انیمیشن سه‌بعدی داستان اسباب‌بازی 3 تولید دیسنی/ پیکسار این هفته سه میلیون دلار دیگر به دست آورد و در جایگاه نهم قرار گرفت.

درام/کمدی تحسین‌شده حال بچه‌ها خوب است با بازی آنت بنینگ، جولین مور و مارک روفالو پس از پنج هفته اکران محدود با 6/2 میلیون دلار بالاخره به جمع 10 فیلم پرفروش هفته راه پیدا کرد.

 

منبع: خبرآنلاین به نقل از رویترز / 8 اوت


 تاريخ ارسال: 1389/5/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.