پرده سینما

بن بست در روابط خانه سینما و معاونت سینمایی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینمارابطه خانه سینما و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تیره و تار از همیشه به نظر می رسد. بن بستی که معلوم نیست چگونه امکان خلاصی از آن وجود خواهد داشت. در پی برگزاری جشن چهاردهم خانه سینما جواد شمقدری معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

 

انالله و انا الیه راجعون

من از خانواده شهدا عذر می‌خواهم. من از شهدای عزیز که خون مقدسشان برای رویش و نهال انقلاب اسلامی ریخته شد تا به درخت تناور و پر برکتی تبدیل شود عذر می‌خواهم. من از ایثارگران و جانبازان که سالهاست درد و رنج ناشی از زخم‌های جراحت را به عشق رشد و شکوفائی نظام جمهوری اسلامی صبورانه تحمل می‌کنند عذر می‌خواهم. من از ملت بزرگ و قهرمان ایران که با بزرگواری زخم زبان جاهلان را که به اسلام و انقلاب طعنه می‌زنند و آن را نشنیده می‌گیرند عذر می خواهم. من از محضر رهبر بزرگ انقلاب اسلامی عذر می‌خواهم. من در درگاه الهی و در پیشگاه امام حاضر مهدی موعود طلب عفو و بخشش می‌نمایم.

اینکه در مراسمی به نام جشن خانه سینما با هلهله و شادی بی‌خبران و غافلان پایان نظام جمهوری اسلامی ایران را آرزو می‌کنند چه باید کرد!

کسی که از روی غرور جاهلانه و شاید هم غفلت چنین سخنانی بر زبان می‌راند چه پاسخی دارد؟! کسانی که شنیدند و سکوت کردند، کسانی که تشویق کردند و هلهله سر دادند، به راستی می‌دانند کجا ایستاده‌اند؟ می‌دانند پاگذاشتن برروی میراث بزرگ امام و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و پایمال‌کردن خون ده‌ها هزار شهید چه جفای بزرگی است؟

حتماً نمی‌دانند. و الاّ فرزندان این آب و خاک مثل همه آحاد ملت بزرگ و قهرمان ایران در هر شرایطی حاضر نیستند از انقلاب و نظام خود فاصله بگیرند. این آفت‌شاه نشینان در سینماست که گاهی گرفتار هیجان و گاهی لجبازی و گاهی غفلت و سرخوشی می‌شوند. امیدوارم خداوند از این لغزشها بگذرد و بر بیچارگی ما این خطاها را ببخشاید و رحم نماید. مباد که در روز جزا در پیشگاه صالحان و اولیاء و شهدا سرافکنده باشیم.»

 

 

خانه سینما: آنچه در جشن سینمای ایران گذشت به استناد وقایع ثبت شده در حافظه دوربین‌ها و حضور دهها خبرنگار و صدها تن از اهالی فرهیخته سینمای ایران به هیچ وجه با اتهاماتی که در بیانیه معاونت سینمایی آمده همخوانی و مطابقت نداشته و ندارد.

 

خانه سینما پیرامون بیانیه‌ی اخیر معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانیه‌ای را منتشر كرد. به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی خانه سینما در متن بیانیه آمده است:

بیانیه سراسر کذب معاونت سینمایی درباره جشن سینمای ایران مایه شگفتی است.با تاسف و تلخی باید گفت شرایط جاری جامعه به گونه‌ای است که غلبه رفتارها و گفتارهای هیجانی، فارغ از اغراض و نیات نهفته در پس پشت آن تبدیل به سکه رایج شده است. گذشته از آن که رفتار و گفتار هیجانی و احساساتی از جانب فیلمساز یا مدیر فرهنگی باشد باید گفت که نیاز کشور، جامعه و فرهنگ به تدبیر و عقل و انصاف ضرورتی انکار ناپذیر است. آنچه در جشن سینمای ایران گذشت به استناد وقایع ثبت شده در حافظه دوربین‌ها و حضور دهها خبرنگار و صدها تن از اهالی فرهیخته سینمای ایران به هیچ وجه با اتهاماتی که در بیانیه معاونت سینمایی آمده همخوانی و مطابقت نداشته و ندارد.

قطعا اگر بپذیریم فصل الخطاب تفاسیر از هر گفته و نوشته‌ای قوانین حقوقی کشور باشد آنگاه است که می‌توان با خیالی آرام و بی‌تشویش مهار امور را به مجرای عقلانیت سپرد.

خانه سینما بر مدار آن چه تاکنون عمل نموده است نیاز امروز جامعه سینمایی کشور را در عقلانیت و آرامش می‌داند. لذا با رد هر نوع رفتار مبتنی بر احساسات بالاخص از ناحیه مدیران فرهنگی، ضرورت امروز سینمای ایران را کار مضاعف مدیران برای نجات سینمای گرفتار بحران می‌داند.

 

در همین رابطه بخوانید

سردی بی سابقه در روابط خانه سینما و معاونت سینمایی

پس لرزه های نشست رسانه ای عسگرپور

جنگ سرد بین خانه سینما و معاونت امور سینمایی

شمقدری: در صورت ادامه ناهماهنگیها ظرف دو هفته آینده شکایت خواهم کرد

حیات صنفی سینمای ایران در آستانه فروپاشی

شمقدری: پیغامی برای برکناری عسگرپور نداده ام، اما امیدوارم این تحول در خانه سینما رخ دهد

توحیدی: تعامل را نباید به معنای همسویی کامل دانست

شمقدری: شورای عالی سینما قانونی شد

شطرنج بازان در اوج رویارویی: عسگرپور شمقدری را "کیش" کرد

دعوت بیش از 120 سینماگر برای حضور در گردهمایی اصناف سینمایی

پافشاری شمقدری بر تغییر و تحول در خانه سینما

توحیدی: دولت برای امنیت شغلی اهالی سینما چه کرده است؟!

شمارش معکوس آغاز شد!

گردهمایی امروز اصناف سینمای ایران لغو شد

عسگرپور: بیانیه انجمن تهیه کنندگان بی پایه و اساس است

هوای ابری بر فراز خانه سینما؛ ابوالقاسم طالبی: مشکل شما با اعدام من حل نخواهد شد

افق های روشن در رابطه شمقدری و عسگرپور

واکنش سینماگران به اقدام جدید جواد شمقدری

بن بست در روابط خانه سینما و معاونت سینمایی

جنگ سرد بین خانه سینما و وزارت ارشاد وارد مرحله جدیدی شد

شمقدری: مدیریت فعلی خانه سینما، دفتر مدیرعامل را اتاق جنگ قرار داده است

 

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/7/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.