پرده سینما

پاسخ امیرحسین شریفی به مرتضی شایسته

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شریفی: من كذب نمی‌گویم، مدارك حرف‌هایم هم موجود است

 

بازرس سابق اتحادیه تهیه‌كنندگان خطاب به مرتضی شایسته عنوان كرد: من كذب نمی‌گویم و مدارك صحبت‌هایم در خصوص موافقت شما با عنوان رییس اتحادیه تهیه كنندگان با تشكیل «شورای عالی تهیه‌كنندگان» موجود است.

 

از چپ به راست: منوچهر شاهسواری، امیرحسین شریفی و مرتضی شایستع امیرحسین شریفی تهیه‌كننده سینما در نامه‌ای نسبت به اظهارات اخیر مرتضی شایسته و كذب خواندن ادعای خود درباره نقش این تهیه‌كننده در تشكیل شورای عالی تهیه‌كنندگان و ... واكنش نشان داده است.

شریفی در این نامه آورده است: آقای مرتضی شایسته من كذب نمی‌گویم. كلیه مدارك و صورت جلسات با امضای حضرتعالی نزد من، خانه سینما و شورای عالی تهیه كنندگان موجود است كه شخص شما با عنوان رییس اتحادیه تهیه كنندگان وقت موافقت كرده‌اید كه اتحادیه كه یك صنف واحد در سینمای ایران بود به صورت یك تشكل در آید و جایگزین اتحادیه شورای عالی باشد. كجای این حرف كذب بوده كه شما می‌فرمایید بنده به كذب نقل قول كرده‌ام؟

اولا؛ در مورد سخن نگفتن در مورد شما، آیا شما از من سخن به كذب در برنامه «هفت» نگفتید، كه شریفی رأیی كه در جلسه داد ممتنع بود؟ خدا را شاكر هستم كه نوار ضبط شده آن جلسه و رای دادن من در وزارت ارشاد موجود و قابل بررسی است. همین طوری كه این نوار قابل بررسی است امضاهای حضرت عالی هم قابل بررسی است. هر كجا و هر شخص را كه قبول داشته باشید آماده پاسخ‌گویی حضوری با مدارك میباشم.

ثانیا؛ در مورد تولید نكردن چند سال بنده فرموده بودید كه چرا سخن می رانم؟ برادر عزیز! به پرونده تولید سینمایی من در وزارت ارشاد مراجعه فرمایید و پروانه مالكیت آنرا مشاهده كنید یا خودم خدمت‌تان ارائه خواهم داد كه اگر فیلمی تولید كرده ام با سرمایه شخصی خودم بوده و خدا را شاكر هستم كه همه آن ها در تاریخ سینمای ایران ماندگار خواهد بود. خودتان به پروانه مالكیت‌های خود مراجعه كنید و ببینید كه هر فیلم كه در هدایت‌فیلم تولید شده است چند نفر به عنوان سرمایه‌گذار سهیم هستند؟ ضمنا آگاه هستم كه خیلی از سرمایه‌گذاران حتی نام‌شان را شما در پروانه مالكیت ثبت نمی‌كنید، همكار محترم! ولی اگر بنده در این چند سال فیلم سینمایی تولید نكرده‌ام به‌خاطر موقعیت سینمای ایران بوده و نخواسته‌ام كه فیلم‌های سطحی و دم‌دستی تولید و روانه بازار كنم. به شما یادآور می‌شوم كه اگر تولید فیلم سینمایی نداشته‌ام ولی برای تعدادی از كارگردانان هم چون شما، پروانه ساخت دریافت نكردم و با آبرو و حیثیت آن‌ها بازی نكردم. آقایان موثقی و زهتابی دو نفر از كارگردانانی كه پروانه ساخت دریافت نمودید ولی متاسفانه چون این دو نتوانستند سرمایه گذار برای هدایت فیلم جذب كنند بعد از چند ماه منجر به انصراف شما از تولید این دو فیلم شد. ولی بنده در این چند سال به عنوان تهیه كننده آرام نگرفتم و حداقل 30 تله‌فیلم و یك سریال 32 قسمتی ماندگار برای رسانه ملی تولید كرده‌ام و خدا را شاكر هستم كه ریاست محترم سازمان صدا و سیما هم قدرشناس بودند و از بنده به عنوان تهیه‌كننده فعال و برتر تقدیر كرده‌اند. و همین بود كه مرا ترغیب به ساخت تله‌فیلم و سریال در سازمان كرد. در پایان با احترامی كه برای همكاران صنف خود و شما قائلم امیدوارم توانسته باشم به طور خیلی مؤدبانه و انسانی و اسلامی و شرعی جواب آن برادر و همكار محترم را داده باشم.

 

منبع: فارس


 تاريخ ارسال: 1389/9/20
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>بانو:

با نظر ( بهمن ) موافقم....

0+0-

سه‌شنبه 23 آذر 1389



>>>بهمن:

كاش در اين بحراني كه سينماي ما را گرفته كاش اين آقايان جريان ساز و تصميم گيرنده از اين اختلافات ويرانگر دست برمي داشتند و بجاي اين مسائل فكري به حال سينماي در حال احتظار مي كردند...

0+0-

شنبه 20 آذر 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.