پرده سینما

كلینت ایست‌وود: تا زمان مرگ به فیلم ساختن ادامه می‌دهم

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

کلینت ایستوود در فستیوال کنكلینت ایستوود كارگردان نامدار سینمای جهان اعلام كرد، تا زمان مرگ به فیلم ساختن ادامه خواهد داد. او در گفت‌وگو با روزنامه دیلی تلگراف گفت: «هرگز فیلم‌سازی را متوقف نخواهم كرد و تا زمانی‌كه زنده‌ام، كارگردانی را ادامه خواهم داد.»

ایستوود اظهار كرد: «همیشه كنجكاو بودم كه چرا فردی مثل بیلی وایلدر در 60 سالگی هم فیلم می‌سازد و یا شخصیتی چون جان هیوستون حتی زمانی كه روی ویلچر است نیز به كارگردانی ادامه می‌دهد.»

وی افزود: «این فقط بستگی به توانایی‌های شما در یك برهه‌ زمانی زندگی شما دارد. افراد در برخی دوره‌های زندگی خود به اوج توانایی می‌رسند. فیلم‌سازی چون دی‌اولیویرا پرتغالی حتی در 104 سالگی نیز فیلم می‌سازد.»

ایستوود با بیان این‌كه انتخاب‌های او به‌عنوان كارگردان از تجارب‌اش به‌عنوان یك بازیگر نشأت می‌گیرد، گفت: «هر آنچه من انجام می‌دهم، به این بستگی دارد كه در قالب یك بازیگر چه چیز را ترجیح می‌دهم.»

کلینت ایست‌وود برنده‌ چهار جایزه اسكار، نخل طلای افتخاری كن، دو جایزه سزار فرانسه، چهار جایزه گلدن گلوب و شیر طلای افتخاری ونیز است كه سال گذشته بالاترین نشان هنری فرانسه را دریافت كرد. این بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده 80 ساله آمریکایی برنده چندین جایزه اسکار است كه از معروف‌ترین ساخته‌های او می‌توان به نامه‌هایی از ایووجیما، پرچم‌های پدران ما، عزیز میلیون دلاری و نابخشوده اشاره کرد.

وی در ابتدا در فاصله سال‌های 1955 تا 1977 تقریبا فقط به‌عنوان بازیگر در فیلم‌ها ظاهر می‌شد. مهم‌ترین نقش‌های او نقش کابوی بدون نام سه‌گانه سرجولیونه و نقش «هری» در سری فیلم‌های هری خبیث است. در سمت کارگردانی فیلم‌هایش هر کدام بیانگر حقایقی تلخ از دنیای بدون نقص است.

فیلم نابخشوده در سال 1992 برای او اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد. او در سال 2003 نیز رودخانه مرموز را ساخت که در آن بازیگرانی چون «شون پن» و «تیم رابینز» حضور داشتند و جوایزی از جمله اسکار نیز برای این فیلم مهم دریافت کرده‌اند. خود او نیز نامزد بهترین کارگردانی شد.

ایستوود یك‌سال بعد فیلم تاثیرگذار عزیز میلیون دلاری را ساخت و برای بار دوم بعد از نابخشوده، اسکار بهترین کارگردانی و فیلم را کسب کرد. در سال 2006 دوگانه جنگی درباره جنگ جهانی دوم بین آمریکا و ژاپن با نام‌های پرچم‌های پدران ما و نامه‌هایی از ایووجیما را ساخت که هر دو از سوی بسیاری از منتقدین بهترین فیلم‌های سال معرفی می‌شوند.

آخرین فیلم كلینت ایست‌وود با نام آخرت روز بیست‌وهشتم ژانویه در سینمای انگلستان اكران خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/10/28
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>عباس تهراني:

داغونم كردي سيد !....

0+0-

چهارشنبه 29 دي 1389




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.