پرده سینما

اسکورسیزی: فیلمبرداری «راننده تاکسی» در خیابان های کثیف نیویورک عذاب آور بود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مارتین اسكورسیزی، كارگردان سرشناس هالیوود پس از 35 سال از ساخت فیلم راننده تاكسی فیلمبرداری در خیابان‌های كثیف نیویورک را عذاب‌آور توصیف كرد.

 

مارتین اسکورسیری و رابرت دنیرو سر صحنه راننده تاکسیمارتین اسكورسیزی 35 سال پس از ساخت فیلم موفق راننده تاكسی اعلام كرد، فیلم‌برداری این فیلم در خیابان‌های كثیف نیویورك واقعا مانند حضور در جهنم بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سیدنی مورننینگ هرالد، اسكورسیزی كه تاكید زیادی داشت تا خیابان‌های محل فیلم‌برداری بدون تغییر و با همان كیفیت در فیلم به‌تصویر كشیده شود، اكنون می‌گوید یادآوری این خیابان‌های نیویورک برای او مشمئزكننده است.

فیلم راننده تاكسی با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو و جودی فاستر نامزد چهار جایزه اسکار بود که در جشنواره کن موفق به کسب نخل طلا شد و دنیرو با این فیلم تا آستانه کسب جایزه اسکار رفت.

دنیرو سابقه طولانی بازی در فیلم‌های مارتین اسكورسیزی دارد و در سال 2008 جایزه‌ دوربین طلایی برلین را به‌پاس یك عمر حضور جاودانه در سینمای جهان از دستان اسكورسیزی دریافت كرد.

پس از فیلم خیابان‌های پایین‌شهر، دنیرو همكاری‌اش را با اسكورسیزی در فیلم‌های موفقی چون راننده تاكسی (1976)، نیویورك، نیویورك (1977)، گاو خشمگین (1980)، سلطان كمدی (1983)، رفقای خوب (1990)، تنگه وحشت (1991) و كازینو (1995) ادامه داد. دنیرو بزرگ‌ترین افتخارات سینمایی‌اش را مرهون بازی در فیلم‌های اسكورسیزی است.

اسكورسیزی 69 ساله از بزرگ‌ترین فیلم‌سازان سینمای جهان به‌شمار می‌آید كه در سال 2008 پس از هفت‌بار نامزدی اسكار، سرانجام جایزه بهترین كارگردانی را برای مردگان كسب كرد.

وی در سال 1976 جایزه نخل طلای كن را برای فیلم راننده تاكسی كسب كرد و در سال 1986 بهترین كارگردان كن شد.

اسكورسیزی كه دوبار جایزه بهترین كارگردانی گلدن گلوب را كسب كرده است، در سال 1990 شیر نقره‌ای و در سال 1995 شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت.

از معروف‌ترین ساخته‌های این كارگردان می‌توان به خیابان‌های پایین شهر، راننده تاكسی، نیویورک، نیویورک، گاو خشمگین، سلطان كمدی، رفقای خوب، كازینو، تنگه وحشت، آخرین وسوسه مسیح، دار دسته نیویوركی،هوانورد، مرحوم، و جزیره شاتر اشاره كرد.

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/2/12
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>عباس رهگذر:

مارتين جان اگه يه بار بياي تو تهران فيلمبرداري كني ديگه از اين حرفها نمي زني !

0+0-

سه‌شنبه 13 ارديبهž




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.