پرده سینما

ساركوزی خواستار تماشای «جدایی نادر از سیمین» شد

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همزمان با اكران عمومی جدایی نادر از سیمین در فرانسه، رییس‌جمهوری فرانسه خواستار تماشای این فیلم در كاخ الیزه شد.

 

نیکلا سارکوزیهمزمان با اكران عمومی جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی در فرانسه دفتر ریاست جمهوری نیكلا ساركوزی از توزیع‌كننده فیلم جدایی نادر از سیمین خواسته است تا یك نسخه از فیلم جدید اصغر فرهادی را به‌طور ویژه در اختیارش قرار بدهد.

به گزارش ایسنا به نقل از «اروپا یک»، رییس جمهوری فرانسه قصد دارد این فیلم را به‌همراه همسرش كارلا برونی به‌طور اختصاصی در سالن نمایش‌های كاخ الیزه تماشا كند.

شبكه یك اروپا نوشت: «این درخواست ساركوزی نشانه موفقیت فیلم فرهادی است كه در جشنواره برلین موفق به كسب جایزه خرس طلا و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران شده است.»

براساس اعلام كمپانی پخش فیلم «ممنتو فیلمز»؛ جدایی نادر از سیمین با تبلیغات بسیار گسترده در سطح كشور فرانسه از ـ 8 ژوئن ـ اكران خود را آغاز كرده است و در ظرف این مدت كوتاه ركورد فروش فیلم‌های اكران شده در فرانسه را شكسته است. این فیلم در فروش، بالاتر از فیلم‌های برادران داردن ـ برگزیده‌ی جشنواره كن ـ و فیلم آمریكایی ایكس ‌من و فیلم وودی‌آلن قرار گرفته است.

جدایی نادر از سیمین با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، كیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود. این فیلم كه این روزها در بخش رقابتی جشنواره سیدنی به نمایش درآمده است، برای بخش «افق‌ها» جشنواره‌ی فیلم كارلووی واری دعوت شده است.

جدایی نادر از سیمین در ادامه‌ی اكران جهانی، روز 22 جولای (31 تیر) در سینماهای انگلیس به نمایش درخواهد آمد. این فیلم كه از روز 25 خرداد در بلژیک به‌روی پرده رفته است، از روز 11 اوت (20 مرداد) در هلند، هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سوئیس و همچنین 14 جولای (4 تیرماه) در سینماهای آلمان نمایش خواهد داشت.

جدایی نادر از سیمین از روز 25 دسامبر (4 دی) به‌طور هم‌زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانویه سال آینده میلادی (16 دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد كرد.

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/3/30
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>مینا. 14 ساله:

سلامی دوباره!و تبریک به آقای فرهادی و کل عوامل فیلم...لذت بخشه که یه فیلم ایرانی در سراسر دنیا طرفدار داره.بزنم به تخته!!!! خدایا متشکریم

0+0-

جمعه 3 تير 1390



>>>صمد لاچینی:

شنیدم دوتا کپی از اخراجی ها3 هم فرستادن افغانستان که پس دادنش:))))))))))))

0+0-

پنجشنبه 2 تير 1390



>>>اهوارکی:

خدا را شکر می کنم که یک فیلم باهویت از ایران به چنین جایگاهی دست یافته است. مقایسه کنید با فیلم کپی برابر اصل کیارستمی که یک بازیگر محبوب فرانسوی هم داشته ولی به چنین اقبالی نرسیده است.

0+0-

سه‌شنبه 31 خرداد 1390



>>>اصول گرا:

ساركوزي حيا كن ، نادرو سيمين رو رها كن !

0+0-

سه‌شنبه 31 خرداد 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.