پرده سینما

مت دیمون در انتخابات ریاست جمهوری رقیب باراک اوباما می شود!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبر كاندیداتوری مت دیمون بازیگر هالیوود در حزب رقیب اوباما و احتمال برنده نشدن او در این انتخابات، این سوال را به وجود می‌آورد كه آیا هالیوود در این انتخابات عامل موفقیت اوباما خواهد بود یا او را از صحنه رقابت حذف خواهد كرد؟

 

مت دیمون در فیلم اولتیماتوم بورنبا آن كه هنوز بیش از یك سال تا انتخابات ریاست جمهوری آمریكا باقی مانده، حاشیه‌های این انتخابات در ارتباط با هالیوود جنجال زیادی به پا كرده است.

مدتی پیش آمارهایی مبنی بر كاهش محبوبیت اوباما در بین مردم آمریكا از جمله هالیوودی‌ها منتشر شد كه این مسئله اوباما را برآن داشت تا طی چند روز به هالیوود سفر كند و با آنها دیدار تازه كند و با وعده وعید‌های جدید، علاوه بر حمایت فكری و كلامی آنها، كیسه ستادهای تبلیغاتی خود را با كمك‌های مالی‌شان پر كند.

اگرچه این سفر برای او دست‌آوردهایی را به همراه داشت ولی تغییر چندانی در آمار محبوبیت او به وجود نیاورد.

این مسئله ادامه داشت تا آن كه خبر ناگهانی كشته شدن بن لادن به دست نیروهای آمریكایی دنیا را شگفت‌زده كرد، این خبر مسرت بخش با ابهاماتی نیز روبرو بود كه آمریكا كه به این راحتی می‌توانست دنیا را از شر چنین موجودی راحت كند، پس چرا پس از این همه سال درست نزدیك به انتخابات ریاست جمهوری اقدام به چنین كاری كرده است.

در پی انتشار این خبر، هالیوود اعلام كرد كه چند پروژه سینمایی در این باره در دست ساخت است كه مهمترین آنها به كارگردانی كاترین بیگلو و نویسندگی مارك بوآل، دو هالیوودی برنده اسكار، مراحل پیش تولید خود را اخیرا پشت سر گذاشته و 24 اكتبر سال 2012، درست 25 روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری به نمایش درخواهد آمد.

این پروژه سینمایی به دو دلیل اخیرا باعث جنجال زیادی در سراسر آمریكا شده است؛ بنا به ادعای پیتر كینگ، یكی از دادستان‌های جموریخواه آمریكا دولت اوباما برای ساخت این فیلم، از حد متعارف خارج شده و مجوز دسترسی سازندگان این فیلم به اطلاعاتی محرمانه را در رابطه با عملیات كشتن بن‌لادن صادر كرده و با این عمل خود تنها با هدف برنده شدن در انتخابات سال آینده، امنیت كشور را به خطر انداخته است.

همچنین اكران این فیلم تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات، این تفكر را قوت می‌بخشد كه این فیلم نه یك فیلم برای بازگو كردن یك حقیقت تاریخی، كه تنها یك فیلم تبلیغاتی به نفع حزب دموكرات و شخص اوباماست تا او را قهرمانی ملی و بلكه جهانی معرفی نماید.

روزنامه نیویورک تایمز نیز روز گذشته علیرغم عبث و بیهوده خواندن تمامی این تفكرات، به صراحت اعتراف كرد كه بدون شك هالیوود بازوی تبلیغاتی سیاستمداران آمریكایی است.

مت دیمونالبته اوباما با همه زد و بندهایی كه تاكنون با هالیوود انجام داده است، از روز گذشته با انتشار خبر كاندیداتوری مت دیمون، بازیگر برنده اسكار هالیوود، در انتخابات سال آینده، نمی‌داند كه به هالیوود به عنوان پله ترقی خود به دور بعد از ریاست‌جمهوری بنگرد یا باید خود را برای خداحافظی با این سمت آماده كند؟

مشكل اینجاست كه این بازیگر 40 ساله با هالیوود به چنان شهرتی رسیده و برخی او را بیش از اوباما می‌شناسند و در آمریكا مرز شهرت از قدرت چندان تفكیك‌پذیر نیست.

مایكل مور، مستندساز جنجال‌برانگیز آمریكا، كه در انتخابات گذشته طرفدار اوباما بود، اكنون ناامید از سیاست‌های اوباما، درباره كاندیداتوری دیمون متذكر می‌شود: جمهوریخواهان به طور ویژه طی چند دهه اخیر نشان داده‌اند، كه زمانی كه تو شخص مشهوری را كاندیدا می‌كنی، در نهایت برد با تو است، آنچنان كه زمانی كه تو یک بازیگر را كاندیدا می‌كنی، می‌بری!

به گفته رابرت تامپسون، یك كارشناس فرهنگی در دانشگاه سیراكوس نیویورک، از رونالد ریگان، كلینت ایستوود و سونی بونو گرفته تا آرنولد شواتزینگر، آل فرانكن و بسیاری دیگر همه نشان دهنده این است كه چهره‌های برجسته هالیوود در عرصه سیاست نیز موفق بوده‌اند.

تامپسون در این باره می‌گوید: شخصیت‌هایی كه مردم در تلویزیون و سینما آنها را دوست دارند، در عرصه سیاست نیز موفق بوده و محبوب مردم هستند.

 

 

منبع: فارس

 


 تاريخ ارسال: 1390/5/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.