پرده سینما

حمله رسانه ای علیه فیلم محمد (ص) مجید مجیدی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تارخ، پاکدل، بیات، ساداتی، تنابنده، فرخ‌نژاد و... در فیلم محمد (ص)

 

اسکات اندرسون سرپرست جلوه های ویژه فیلم محمد (ص)اغلب بازیگران فیلم سینمایی محمد (ص) به‌کارگردانی مجید مجیدی در پی بیش از یک سال جست‌وجو انتخاب شدند. پس از بیش از یک سال جست‌وجو و تلاش برای شناسایی تمام بضاعت بازیگری كشور در همه شهرها و شهرستان‌های مختلف، گروه بازیگری فیلم سینمایی محمد (ص) تقریباً تكمیل شده است.

بازیگران انتخاب‌شده، زیر نظر كارگردان و طراح گریم (جیانتو دروسی) تست چهره‌پردازی و تست لباس در فرم‌های متنوع انجام داده‌اند تا قابلیت‌های چهره و فیزیک آنها برای ایفای نقش‌های موردنظر سنجیده شود.

بنا به اطلاع حسین معززی‌نیا مدیر روابط عمومی این پروژه، در حال حاضر امین تارخ برای بازی در نقش عبدالمطلب، پدربزرگ پیامبر اكرم (ص)، مهدی پاكدل برای نقش ابوطالب، عموی پیامبر (ص)، ساره بیات برای نقش حلیمه، دایه پیامبر (ص)، مینا ساداتی برای نقش آمنه، مادر پیامبر(ص)، محسن تنابنده برای نقش ساموئل، تاجر یهودی، حمید فرخ‌نژاد برای نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور برای نقش ام‌جمیل، همسر ابولهب، حمیدرضا تاج‌دولت برای نقش حمزه، عموی پیامبر (ص)، صادق هاتفی برای نقش بحیرا، راهب مسیحی، محمد عسگری برای نقش ابولهب، عموی پیامبر (ص)، هدایت هاشمی برای نقش حناطه، برده‌ آزادشده، نگار عابدی برای نقش همسر حناطه، پانته‌آ مهدی‌نیا برای نقش فاطمه بنت‌اسد، همسر ابوطالب و جعفر قاسمی برای نقش حارث، شوهر حلیمه انتخاب شده‌اند.

گروهی از این بازیگران در روزهای اخیر در لوكیشن اصلی فیلم (شهر مكه) حاضر شده‌اند و در حضور كارگردان و زیرنظر گروه كارگردانی به تمرین پرداخته‌اند.

به‌زودی گزارشی از جلسات تمرین بازیگران و هم‌چنین گفت‌وگویی با جیانتو دروسی درباره‌ شیوه‌ طراحی چهره‌پردازی در فیلم محمد (ص) در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد. لازم به تأكید است كه هرگونه تغییر احتمالی در فهرست گروه بازیگران متعاقباً از سوی مدیر روابط عمومی فیلم به اطلاع رسانه‌ها و مردم خواهد رسید.

 

حمله جریان رسانه‌ای ضدایرانی علیه فیلم محمد(ص) مجیدی

 

مجید مجیدیجریان رسانه‌ای ضدایرانی برای دور كردن افكار عمومی از سریال موهن الحسن و الحسین پس از پایان این سریال، برای بار دوم در یک ماه گذشته هجمه خود به فیلم محمد(ص) مجید مجیدی را آغاز كرده‌اند.

 با پایان سریال تلویزیونی الحسن و الحسین و برای بار دوم در طول یک ماه گذشته و در راستای دور كردن افكار عمومی از این سریال موهن، حمله رسانه‌های عربی و ضدایرانی منطقه به فیلم محمد(ص) مجید مجیدی آغاز شده است.

بنابر این گزارش با انتشار برخی اخبار و شایعات مبنی بر به تصویركشیده شدن حضرت محمد(ص) در فیلم سینمایی مجید مجیدی در ابتدای ماه رمضان ده‌ها پایگاه خبری برای دور كردن بسیاری از مردم درباره سریال الحسن و الحسین اقدام به انتشار اخبار غیرواقعی كرده بودند كه با پاسخ مهدی حیدریان تهیه‌كننده فیلم محمد(ص) روبرو شده بود.

اما با پایان ماه رمضان و پخش سریال الحسن و الحسین بار دیگر حمله به فیلم محمد(ص) و جریان هنری ایران اوج گرفته است تا جایی كه در میان تعطیلات یک هفته تا ده روزه كشورهای عربی دست كم 5 پایگاه خبری به فیلم مجیدی حمله كرده‌اند.

پایگاه‌های خبری «كلمتنا»، «جی‌نیوز فورمی»، «وطن» و به‌ویژه پایگاه خبری «الانباء» كویت در مطلبی با اشاره به برخی اخبار ابتدایی از فیلم محمد(ص) مجید مجیدی اعلام كردند: بعد از سریال الحسن و الحسین سه‌گانه ایرانی محمد(ص) را به تصویر می‌كشد.

در همین حال پایگاه خبری «یامزاج» كه گویا از اطلاعات كافی درباره فیلم مجیدی برخوردار نبوده و نمی‌خواسته از جریان حمله به جریان هنری ایران عقب بماند خبر خود را با تیتر «شخصیت حضرت رسول(ص) در سه سریال ایرانی»! منتشر كرد.

پایگاه خبری «الشروق آنلاین» نیز در خبری با بیان اینكه فیلم محمد(ص) مجیدی در پاسخ به سریال الحسن و الحسین ساخته می‌شود، بدون اشاره به ناراحتی سازندگان و حامیان سریال الحسن و الحسین از مخالفت‌ها با پخش این سریال كشور‌های مختلف، نوشت: همه اعتراضات به سریال الحسن و الحسین باعث نشده است تا مجید مجیدی از ساخت این فیلم منصرف شود.

بنابر این گزارش این در حالی است كه كمتر از یك ماه قبل مهدی حیدریان در پاسخی به حملات رسانه‌های عربی در پاسخی كه برای این پایگاه‌ها ارسال كرد اعلام كرد: هرگز چهره حضرت رسول اكرم(ص) را به تصویر نخواهیم كشید.

وی در این مطلب اعلام كرده بود: یك جریان فكری با اهداف سیاسی به دنبال آن است تا هنر و سینما نتوانند با تاثیر بالایی كه دارند به معرفی حضرت محمد(ص) بپردازند.

حمله به فیلم محمد(ص) مجید مجیدی در حالی دنبال می‌شود كه ایران تاكنون با سریال‌هایی چون یوسف پیامبر، مریم مقدس، بشارت منجی و مختارنامه جریان قوی هنری خود را با حمایت مردم عرب به این كشورها عرضه كرده است تا جایی كه سازندگان سریال الحسن و الحسین با اعلام اینكه سریالشان پاسخ به سریال‌های ایرانی است، گفته بودند: ایران مختارنامه ساخت ما هم الحسن و الحسین را ساختیم.

در همین حال پایگاه‌های خبری در حالی فیلم محمد(ص) مجید مجیدی را پاسخی به سریال الحسن و الحسین قلمداد كردند كه مجیدی بیش از 3 سال است كه قصد ساخت این سریال را داشته است.

 

منبع: فارس


 تاريخ ارسال: 1390/6/15
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>پیشره‌و:

اگر بتونه‌ كه‌ بدونه‌ نشان دادن حضرت محمد(ص) مثل فیلم مصطفی عقاد روایتی تازه‌ و خوب داشته‌باشه‌ واقعا عالیه‌، اما اگه‌ قرار باشه‌ كه‌ فقط چهره حضرت رو نشون ندن و جاش یك هاله‌ نور بزارن ناامید كننده‌ است

0+0-

يكشنبه 20 شهريور 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.