پرده سینما

جدایی نادر از سیمین در فهرست بهترین های لس آنجلس تایمز

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

لس آنجلس تایمز جدایی نادر از سیمین را در فهرست بهترین فیلم‌های خارجی 2011 قرار داد.

 

لیلا حاتمی و سارینا فرهادی در جدایی نادر از سیمینروزنامه لس‌آنجلس تایمز فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی را در فهرست بهترین فیلم‌های خارجی سال 2011 قرار داد.

به گزارش ایسنا، در روزهای پایانی سال 2011 میلادی و با داغ شدن تنور رقابت سینمایی برای درخشش در جوایز اسكار، روزنامه لس‌آنجلس تایمز فهرست بهترین فیلم‌های خارجی كه عمیقاً به دل مخاطبان و منتقدین سینما نشسته است را منتشر كرد.

فیلم جدایی نادر از سیمین از ایران یكی از پنج فیلم منتخب این روزنامه پرتیراژ است. ساخته جدید اصغر فرهادی این روزها با درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود، انتظارها برای موفقیت در جوایز اسكار 2012 را بالا برده است.

برنده جایزه خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره برلین از هفته گذشته تاكنون برنده چندین جایزه جهانی از جمله بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریكا و انجمن منتقدین فیلم نیویورک و جوایز فیلم مستقل بریتانیا شده و در جوایز فیلم اسپیریت نیز نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی سال است.

جدایی نادر از سیمین كه اخیرا در جوایز سالانه آسیاـ پاسیفیک بهترین فیلم سال 2011 شناخته شد، حضور گسترده‌ای در جشنواره‌های جهانی داشته و درحال حاضر در كشورهای بلژیك، فرانسه، تایلند، تركیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، كره‌جنوبی، ایتالیا و دانمارك درحال نمایش است و در آستانه اكران عمومی در نروژ و پرتغال است.

فیلم Le Havre جدیدترین ساخته‌ آكی كوریسماكی از فنلاند دیگر فیلم خارجی برتر سال 2011 معرفی شده است. این فیلم كه نماینده فنلاند در جوایز اسكار 2012 است، در جشنواره كن امسال نامزد نخل طلا بود و موفق به دریافت جایزه فیپرشی شد.

فیلم پوستی كه در آن زندگی می‌كنم ساخته پدرو آلمادوار اسپانیایی نیز در این فهرست حضور دارد. این فیلم با بودجه‌ 13 میلیون دلار در گونه آثار تریلر تهیه شده و براساس داستان رتیل نوشته تیری ژانكوئه فرانسوی ساخته شده است.

این فیلم قصه ترسناک زندگی دكتر جراحی را به تصویر می‌كشد كه درصدد انتقام‌جویی از مردانی است كه دخترش را مورد سوء‌استفاده‌ جنسی قرار داده‌اند.

پوستی كه در آن زندگی می‌كنیم یكی از نامزدهای نخل طلای جشنواره كن امسال بود كه جایزه هیات‌داوران جوان را گرفت.

این فیلم كه آلمادوار آن را داستان انسانیت و زندگی در شرایط دشوار توصیف كرده، اولین همكاری باندراس و آلمادوار پس از فیلم مرا حبس كن، مرا آزاد كن در دهه 90 است.

  

 


 تاريخ ارسال: 1390/9/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.