پرده سینما

ركوردداران دانلود غیرقانونی در تاریخ سینما معرفی شدند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آواتارفیلم آواتار در رتبه نخست فیلم‌هایی كه بیشترین دانلود غیرقانونی را در تاریخ سینما داشته‌اند قرار گرفت.

ایسنا به نقل از نشریه‌ سینمایی هالیوود ریپورتر در گزارشی فهرست فیلم‌هایی كه در طول تاریخ سینما بیشترین تعداد دانلود غیرقانونی و قاچاق اینترنتی را داشته‌اند منتشر كرد.

در رتبه اول این فهرست فیلم آواتار ساخت جیمز كامرون دیده می‌شود. این فیلم كه ركورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان را در اختیار دارد، پس از اكران در سال 2009 حدود 21 میلیون‌بار در اینترنت به صورت غیرقانونی دانلود شد.

این در حالی بود كه كارگردان این فیلم ابراز امیدواری كرده بود فن آوری سه‌بعدی به‌كار رفته در این فیلم مانعی برای جلوگیری از دانلود غیرقانونی آن شود. آواتار كه اسكار بهترین جلوه‌های ویژه و فیلمبرداری را كسب كرد، با هزینه ساخت ‌500 میلیون دلار عنوان پرهزینه‌ترین تولید تاریخ سینما را یدک می‌كشد و ساخت آن یكی از مهم‌ترین رویداد‌های هنری و سینمایی سال ‌2009 بوده است.

رتبه دوم در اختیار فیلم شوالیه‌ تاریكی است. این فیلم محصول سال 2008 به كارگردانی كریستوفر نولان و بازی كریستین بیل حدود 19 میلیون‌بار در فضای اینترنت به‌صورت غیرقانونی دانلود شده است. این فیلم كه هیث لجر، بازیگر فقید آمریكایی آخرین نقش‌آفرینی خود را در آن بازی كرد، سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما محسوب می‌شود.

فیلم ترانسفورمرها ساخته مایكل بی با رقمی كمتر از 19 میلیون‌بار دانلود اینترنتی رتبه سوم را در این فهرست در اختیار دارد. داستان قسمت اول ترانسفورمرها درباره نوجوانی با بازی لابیوف بود كه در خلال مبارزه‌ای بین دو گروه از روبات‌های فضایی قرار می‌گیرد. او نقشه‌ای دارد كه روبات‌های دشمن می‌خواهند با به دست آوردن آن، سلطه خود را بر كره زمین تحمیل كنند.

فیلم تلقین ساخته كریستوفر نولان كه اثری علمی-تخیلی است با 18 میلیون كپی غیرقانونی رتبه چهارم را در اختیار دارد. لئوناردو دی‌کاپریو و ماریو کوتیلار در این فیلم که فیلمنامه‌اش را نولان نوشته است بازی كرده‌اند.

فیلم‌های خماری محصول سال 2009 با 17 میلیون‌باركپی غیرقانونی، سفر ستاره‌ای با كمتر از 17 میلیون‌بار به همراه مردگان مارتین اسكورسیزی با 14 میلیون كپی غیرقانونی در رتبه‌های بعدی فهرست هالیوود ریپورتر قرار دارند.

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/10/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.