پرده سینما

مریل استریپ: پس از پذیرفتن نقش مارگارت تاچر، به توانایی‌ام شک كردم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر فیلم بانوی آهنینمریل استریپ گفت:‌ پس از قبول نقش مارگارت تاچر به توانایی خودم برای ایفای این نقش شك كردم.

مریل استریپ بازیگر معروفی كه اخیرا در فیلم بانوی آهنین نقش مارگارت تاچر سیاستمدار انگلیسی، را پذیرفته است، گفت كه بدون هیچ تردیدی این نقش را پذیرفت، اما پس از مدتی در توانایی خود برای ایفای این نقش شك كرد. این بازیگر اعتراف كرد كه بزرگی نقش اش در این فیلم، زمانی برایش روشن شد كه دوربین‌ها برای فیلمبرداری شروع به كار كردند.

وی در این‌باره گفت: ‌من خیلی به هم ریخته بودم. اما گاهی اوقات یک دیگ آب جوش بد نیست. وقتی همه‌چیز ترسناك‌، سخت و خنده‌دار است،‌ این اتفاق خوبی است.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی ایندیپندنت‌، استریپ در ادامه گفت:‌ بعضی وقت‌ها خیلی عصبی می‌شوم و كنترل ام را از دست می‌دهم. فكر كردم: نه از پس این كار برنمی‌آیم.

این فیلم كه از اوایل سال پیش مقابل دوربین رفت، جیم برودبنت را به‌عنوان نقش مقابل مریل استریپ و همسر مارگارت تاچر معرفی كرده است.

داستان باونی آهنین در سال 1982 و چند هفته پیش از آغاز جنگ فالكلند اتفاق می‌افتد و تلاش‌های سیاسی مارگارت تاچر برای حفظ سمت اش به ‌تصویر كشیده است.

مریل استریپ که گریم اش در این فیلم او را بسیار شبیه مارگارت تاچر کرده، از همین حالا یکی از بخت‌های اصلی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر زن است. جمله‌ی تبلیغاتی پوستر این فیلم توصیف دقیقی از شخصیت تاچر است: او هرگز کوتاه نمی‌آید.

استریپ که متولد 1949 در ایالت نیوجرسی است، با دریافت دو جایزه اسکار و 16 مورد نامزدی رکوردار است. او سال 1980 با فیلم کریمر علیه کریمر برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد و سال 1983 با انتخاب سوفی اسکار بهترین بازیگر زن را برد. شکارچی گوزن، زن ستوان فرانسوی، سیلک‌وود از آفریقا، یک فریاد در تاریکی، پل‌های مدیسن کانتی، اقتباس، شیطان پرادا می‌پوشد، شک و جولی و جولیا از دیگر فیلم‌های اوست.

مارگارت تاچر متولد 1925 از 1975 تا 1990 رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا و از 1979 تا 1990 نخست وزیر انگلیس بود.

استریپ 61 ساله كه اخیرا عضو افتخاری آكادمی هنر و ادبیات آمریكا شده است، با 15 بار نامزدی جایزه‌ی اسكار از این لحاظ ركورددار تاریخ سینما محسوب می‌شود. وی دو بار در سال‌های 1980 برای كریمر علیه كریمر و 1983 برای انتخاب سوفی موفق به كسب جایزه‌ی اسكار بهترین بازیگری شده است.

استریپ در سال 2003 برای فیلم ساعت‌ها جایزه‌ی خرس نقره‌ای جشنواره‌ی برلین را گرفت، در سال 1989 با فیلم فرشتگان جهنمی جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را از كن دریافت كرد، در سال 1982 بهترین بازیگر زن جوایز بافتا شد و در سال 1999 جایزه‌ی دوربین برلیناله را كسب كرد.

مریل استریپ در سال 2003 جایزه‌ی افتخاری سزار فرانسه را گرفت، دو بار جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را از اسكار سینمای ایتالیا دریافت كرده است، هفت‌بار بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوب انتخاب شده است و از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین جایزه یک عمر دستاورد سینمایی دریافت كرده است.

 

منبع: ایسنا


 تاريخ ارسال: 1390/10/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.