پرده سینما

نوری بیگله جیلان به ایران می‌آید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوری بیگله جیلاننوری بیگله جیلان کارگردان فیلم برجسته روزگاری در آناتولیا در جشنواره فجر حضور می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، نوری بیلگه جیلان کارگردان سرشناس ترکیه‌ای از جمله کارگردانانی است که در بخش جشنواره جشنواره‌ها با آخرین ساخته اش فیلم روزگاری در آناتولیا حاضر است، به ایران می‌آید تا همراه با تماشاگران ایرانی به تماشای فیلمش بنشیند.

آخرین ساخته او محصول مشترک کشورهای ترکیه و بوسنی‌هرزگوین است که در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار نماینده ترکیه در بخش فیلم خارجی‌زبان بود و در جشنواره کن جایزه بزرگ هیئت داوران را به طور مشترک با پسری با دوچرخه به کارگردانی لوک و ژان پی‌یر داردن دریافت کرد.

نوری بیگله جیلان شهرت اش را از قاب بندی‌ها و تصاویر خیره کننده فیلم‌هایش کسب کرده. جیلان که جدای از فیلمسازی به عکاسی می پردازد هر قاب خود را مانند یک عکس ثبت می‌کند

از جمله موفقیت های بیلگه جیلان 52 ساله می توان به  فیلم سه میمون اشاره کرد که در سال 2008 برنده جایزه بهترین کارگردان از جشنواره کن شد و سال 2006 در کن با فیلم اقلیم‌ها جایزه فیپرشی را دریافت کرد. او همچنین با فیلم دوردست جایزه فرهنگ فرانسه را از جشنواره فیلم کن گرفت و با همین فیلم برنده جایزه بزرگ هیئت داوران کن شد. اولین فیلم او کوزا نام داشت که نامزد نخل طلای فیلم کوتاه کن بود. قصبه، ابرهای ماه مه و دوردست از دیگر ساخته‌های این فیلمساز متولد استانبول است.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از 12 بهمن ماه در تهران و از 17 بهمن در استان‌ها آغاز خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1390/11/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.