پرده سینما

سرنوشت مراسم تجلیل از اصغر فرهادی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اصغر فرهادی هنگام ورود به ایران پس از دریافت جایزه اسکارجمعی از اهالی سینما اعلام كردند امروز ـ 22 اسفند ماه ـ قصد داشتند مراسم تقدیری را برای اصغر فرهادی ـ كارگردان ایرانی برگزیده‌ی اسكار ـ در تهران برگزار كنند اما طبق اطلاعیه‌ای از لغو این مراسم خبر دادند.

به گزارش ایسنا، در متن ارسالی از سوی كانون كارگردانان و شورای‌عالی تهیه‌كنندگان سینمای ایران خطاب به اصغر فرهادی آمده است تصمیم داشته‌اند از فرهادی به‌خاطر كسب این دستاورد بزرگ به‌ارمغان‌آمده برای ایران و سینمای آن در آستانه سال نو‌، مجلسی ساده و صمیمی با حضور همكاران سینماگر برگزار كنند كه مقدور نشده است. در پی لغو مراسم تجلیل از اصغر فرهادی كه ازسوی كانون كارگردانان و شورای عالی تهیه‌كنندگان اظهار شده با نظر مسؤولانی انجام شده است، سیدعلیرضا سجادپور و احمد میرعلائی از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی كردند.

در پی تماس خبرنگار ایسنا، با علیرضا سجادپور و پیگیری این موضوع،‌ وی تصریح كرد:‌ من منشاء خبر و محل پاسخگویی به این موضوع نیستم. وی در عین حال گفت: آقای میرعلائی كه مساله استقبال از آقای فرهادی را برعهده داشته است برنامه‌ای را طراحی كردند كه طبیعتا ایشان باید پاسخگوی چنین سوالاتی باشند.

در پی این اظهارات سجادپور، خبرنگار ایسنا با سیداحمد میرعلائی تماس گرفت كه مدیر بنیاد فارابی نیز گفت: درباره برنامه استقبالی كه می‌گویید و همچنین لغو آن هیچ اطلاعی ندارم.

خبرنگار ایسنا پیگیر تماس با رئیس سازمان سینمایی است كه تا كنون موفق به صحبت با وی نشده است.

 

همچنین به گزارش ایلنا اعضای كانون كارگردانان سینمای ایران و شورای عالی تهیه‌كنندگان سینمای ایران، بعد از لغو اجازه‌ی برگزاری مراسم تقدیر از اصغر فرهادی، بیانه‌ای صادر كرده و در آن ابراز تاسف كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این بیانیه‌ی كوتاه آمده است:

 

«اصغر فرهادی عزیز

می‌خواستیم از تو به خاطر كسب این دستاورد بزرگ، كه برای ایران و سینمای آن در آستانه‌ی سال نو به ارمغان آوردی، مجلسی ساده و صمیمی با همكاران سینماگر داشته باشیم. بنابود فقط بگوییم خسته نباشید! دست مریزاد!

 

متولیان فرهنگی!!! نگذاشتند، نشد، متأسفیم، افسوس.

 

كانون كارگردانان سینمای ایران

شورای عالی تهیه‌كنندگان سینمای ایران


 تاريخ ارسال: 1390/12/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.