پرده سینما

«کتاب الی» یک Comic-con به شیوه برادران هیوز

مجید رحیمی جعفری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«کتاب الی» یک Comic-con به شیوه برادران هیوز

 

 

Comic Book (کتاب های مصور فکاهی) چند سالی است که بسیار مورد پسند سینماگران عرصه دیجیتال گردیده است. تب این نوع فیلم ها موقعی بالا گرفت که فرانک میلر (پدر حال حاضر کمیک استریپ) بالاخره در اواخر سال 2003 به سینماگری اجازه اقتباس از کارهایش را داد. آن کارگردان رابرت رودریگز بود، و محصول او شهر گناه (2005) جزء بهترین آثار تاریخ سینما قلمداد شد. اما بیشتر اقتباس هایی که از روی این نوع کتاب ها انجام شد، معمولا شکست می خورد. تا جایی که سال گذشته فیلم خود فرانک میلر، روح هم در گیشه شکست خورد و هم نقدهای خوبی را از جانب منتقدین دریافت نکرد. در همین سال فیلم شبگرد ساخته زاک اسنایدر یکی از بهترین نمونه های این سبک بود.

پوستر فیلم کتاب الیاین بار برادران وارنر این شانس را به آلبرت و آلن هیوز که سال ها پیش فیلم از جهنم(۲۰۰۱) را ساختند، داده اند تا كارگردانی یک تریلر آخرالزمانی را براساس فیلمنامه‌ای از گری ویتا و بازنویسی آنتونی پكهام بر عهده بگیرند. در زیر مجموعه وارنرها كمپانی «آلكون اینترتینمنت» تولید این فیلم را برعهده دارد. نکته جالب در مورد این دو برادر این است که از 2001 تا امسال هیچ پروژه سینمایی را انجام نداده اند. شاید دلیل اینکه وارنرها به این دو کارگردان اطمینان کردند سریال موفق آنها، لمس شیطان بوده باشد.

داستان کتاب الی یک داستان علمی تخیلی با مایه های آخرزمانی است که الی (با نقش آفرینی دنزل واشنگتن) در مبارزه با نیروهایی که بر علیه کتاب مقدس و بشریت قد علم کرده اند می ایستد و آینده بشریت را نجات می دهد. در این فیلم دنزل واشنگتن، گری الدمن، میلا کونیس،مایکل گامبن و ری استیونسن ایفای نقش کرده اند.

گری ویتا اقتباس اولیه را از Comic-con (نقاشی های مصور خشن) "کریس وستون" و "تومی لی ادواردز" انجام داده است.  کریس وستون خود از استوری برد زن ها و طراح های هنری حرفه ای به شمار می رود . Comic-con ها در بین نوجوانان بسیار محبوب هستند و برای این نقاشی های مصور خشن شش جشنواره جهانی برگزار می شود که جشنواره سن دیگو (San Diego Comic-Con International) قدمتی دیرینه دارد. این جشنواره از سال 1970 هر سال برگزار می شود و فیلم منطقه 9 (نیل بلامکمپ) امسال در آنجا غوغا به پا کرد و کتاب مصور فیلم کتاب الی هم در این جشنواره حضور داشت. این جشنواره یکی از معتبرترین مجله ها را هم در زمینه Comic-Con Magazine دارد.  این فصلنامه در آخرین شماره خود در همین سال Comic-con های فیلم شبگرد را به چاپ رساند. کتاب الی در 15 ژانویه سال 2010 اکران خواهد شد.

 


 تاريخ ارسال: 1388/9/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.