پرده سینما

ستاره های سال 2009 از دید 57 میلیون مخاطب سینما

مجید رحیمی جعفری

 

 

 

 

 

25 ستاره سال 2009 از دیدگاه 57 میلیون مخاطب

تغییر اساسی نسبت به سال گذشته/ ظهور ستارگان جدید، یا ذوق زدگی شتابزده پس از تماشای گرگ و میش!

 

سایت IMDB یکی از معتبرترین سایت های سینمایی در بخشی به معرفی ستاره های سینمایی می پردازد. هر هفته میلیون ها مخاطب سینمایی ستاره هفته را انتخاب می کنند که در این اجماع این سایت هر هفته هم 10 ستاره را معرفی می کند و در یک میانگین دسامبر هر سال 25 ستاره سال هالیوود مشخص می شود. نسبت به سال گذشته این لیست دست خوش تغییرات زیادی شده است که بارزترین نکته کم شدن محبوبیت جانی دپ ستاره اول چند سال اخیر این لیست بوده است. بیشتر بازیگران این لیست مانند سال قبل را جوانان بسیار کم سن و سال تشکیل می دهند که شاید یکی از دلایلش پایین بودن سن بیشتر رأی دهندگان است. در زیر ستاره های سال 2009 را با رتبه سال قبلشان با ذکر توضیحاتی می توانید ببینید.

 

1-    رابرت پتینسون(رتبه سال قبل 33)

رابرت پتینسونشاید هیچ کس فکرش را نمی کرد نوجوانی که در قسمت 4 و 5 هری پاتر در نقش سدریک ایفای نقش کرد، مدت کوتاهی بعد یک شبه ره صد ساله را طی کند.شاید این یکی از بی سابقه ترین انتخاب های مخاطبین سینمای هالیوود در سراسر دنیا باشد. فیلم گرگ ومیش سکوی پرتاب این بازیگر سال پیش او را وارد لیست 100 ستاره هالیوود کرد و تبلیغات سرسام آور این فیلم از ابتدای سال و حضور پتینسون در انواع و اقسام برنامه های تلویزیونی (مخصوصا MTV) و قسمت دوم گرگ ومیش در نهایت چنین موفقیت بی سابقه ای را برای او رقم زد.

 

2-    کریستین استوارت(رتبه سال قبل 8)

استوارت 19 ساله زوج پتینسون در دو قسمت گرگ و میش بود. البته قضیه او کاملا متفاوت است، تا به حال در چندین فیلم معتبر ایفای نقش کرده بود. سال گذشته در کنار گرگ و میش فیلم موفقی دیگر در گیشه به نام جهنده داشت و در فیلم چه اتفاقی افتاد؟ در کنار رابرت دنیرو ایفای نقش کرد و موفق شد در رتبه هشتم ستاره های هالیوود قرار گیرد. حال او به افتخاری بزرگ رسیده و لقب اولین ستاره زن هالیوود را پس از سال ها از آنجلینا جولی گرفته است.

 

3-    جانی دپ (رتبه سال قبل 1)

محبوب ترین ستاره سال های اخیر که شاید هیچ کس فکرش را نمی کرد، روزی از محبوبیت دپ کم شود. شاید بیشترین علت فیلم دشمن مردم بود که آن طور که همه فکر می کردند خوب از آب در نیامد و از آن سو دو جوان کم سن و سال همه شبکه ها و عکسشان تمام صفحات اینترنتی و مجلات را پر کرده بود تا دپ را دو رده پایین آورند.

 

4-    مگان فاکس (رتبه سال قبل 7)

مگان فاکس هم مانند دو بازیگر اول در این سه سال اخیر عکسش سوژه اغلب مجلات و سایت های اینترنتی بود. در دو سال قبل هم در این لیست خوش درخشید و فیلم های ترانسفورمرز 2 و بدن جنیفر به کمکش آمد تا در رده چهارم قرار گیرد.

 

5-    تیلور لاتنر (رتبه سال قبل -)

لاتنر بازیگر مکمل دو قسمت گرگ و میش بود که بیشتر از پتینسون یک شبه ره صد ساله رفت. اگر پتینسون در کنار رادکلیف کمی معروف شد، او به یکباره با گرگ و میش شناخته شد و سریال پر مخاطب بدترین دشمن خودم محبوبیتش را چنان بالا برد که قسمت دوم گرگ و میش کار خود را کرد و او را در رده پنجم قرار داد.

 

6-     برد پیت (رتبه سال قبل 4)

پیت امسال هم مانند سال قبل در یک فیلم بسیار موفق به نام حرامزاده های بی آبرو ظاهر شد ولی این طور باید گفت که، این برای مخاطبین هالیوود کافی نبوده است.

 

7-     کریستیان بل (رتبه سال قبل 2)

شوالیه تاریکی سال قبل بل را تا دومین ستاره هالیوود رساند ولی امسال بازی در دشمن مردم و قسمت چهارم ترمیناتور آن چنان مورد پسند مردم قرار نگرفت.

 

8-     داکوتا فانینگ (رتبه سال قبل -)

فانینگ 15 ساله هم به رغم قسمت دوم گرگ و میش توانست شگفتی بیافریند و جوانترین ستاره هالیوود شناخته شود. او به خاطر صدایش در انیمیشن محبوب کرولاین هم در همین سال بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

9-    زوئی دشانل (رتبه سال قبل 50)

دشانل که سال گذشته در نیمه راه ستارگان قرار داشت امسال به خاطر فیلم بسیار محبوب 500 روز تابستان توانست 41 رتبه صعود کند و محبوبیتش بیش از پیش شود.

 

10-                       رایان رینولدز (رتبه سال قبل 25)

حضور موفقش در مردان ایکس و مخصوصا در فیلم پیشنهاد باعث شد، رینولدز هم جزء ده ستاره برتر هالیوود از دید ماطبین قرار گیرد.

 

11-                       اشلی گرین (رتبه سال قبل -)

گرگ و میش چنان تأثیری روی مخاطبین گذاشته است که شاید تا یک دهه چنین فیلمی تولید نشود که جمعی از محبوب ترین بازیگران هالیوود از یک فیلم باشند. گرین هم در هر دو قسمت این فیلم بازی کرده است. البته او تابستان خونین و چوروک شدن را هم در امسال داشت.

 

12-                       آنجلینا جولی (رتبه سال قبل 5)

شاید از دید خیلی ها رتبه دوازدهم هم مناسب باشد ولی برای جولی یک فاجعه رقم خورد. او همیشه محبوب ترین ستاره زن سینما در این سال های اخیر به شمار می رفته است ولی این بار در رتبه پنجم محبوب ترین ستاره زن قرار گرفته است. البته جولی در این سال هیچ فیلمی را بر روی پرده های سینما نداشت (به دلیل آبستن بودن فیلمی بازی نکرده بود) و قطعا وضع در آینده برای او متفاوت است.

 

13-                       ژرارد باتلر (رتبه سال قبل 10)

باتلر که پس از فیلم 300 توانست به محبوبیت برسد، سال بسیار پر کاری را داشت. در شهروند وفادار به قانون ، بازی کننده و حقیقت زشت ایفای نقش کرد و اگر بازیگران گرگ و میش لیست را تسخیر نمی کردند شاید رتبه اش بهتر از این ها بود.

 

14-                       لئوناردو دی کاپریو (رتبه سال قبل 15)

لئو با اینکه امسال در هیچ فیلمی بازی نکرد ولی اکران فیلم فوق العاده مسیر تحول از او در اواخر سال قبل چنان روی مخاطبین تأثیر داشت که کاپریو تا چند ماه ابتدایی جزء 10 ستاره محبوب هالیوود قرار داشت. او در فوریه سال بعد فیلمی از اسکورسیزی را آماده اکران دارد.

 

15-                       نیکی رید(رتبه سال قبل -)

رید که تا سال پیش در لیست 100 بازیگر محبوب قرار نداشت ولی در این سال در یک رتبه بسیار مناسب قرار گرفت. او در فیلم های آخرین روز تابستان و سری نوشته بازی کرد ولی دلیل محبوبیت او هم بازی در گرگ و میش بود.

 

16-                       شیا لبوف (رتبه سال قبل 6)

سال قبل لبوف در کنار مگان فاکس جزء محبوب ترین بازیگران جوان محسوب می شد ولی جای خودش را به پتینسون داد و حتی بازی در ترانسفورمرز 2 هم نتوانست چندان کمکش کند و 10 رتبه سقوط در بین ستاره های هالیوود داشت.

 

17-                       اسکارلت یوهانسون (رتبه سال قبل 16)

یوهانسون در این سال کم کارتر از قبل بود و تنها یک نقش کوتاه در اون که با توئه اونطور که فکر می کنی نیست داشت و تقریبا محبوبیتش دست نخورده باقی ماند.

 

18-                       تام کروز (رتبه سال قبل 11)

کروز چه فیلمی داشته باشد چه نداشته باشد همیشه محبوبیت خاص خودش را دارد. شاید بتوان گفت بیش از دو دهه است که از این لیست خارج نشده است. او به دلیل اینکه هیچ فیلمی را در این سال نداشت هفت رتبه پایین تر آمد.

 

19-                       مایلی سیروس (رتبه سال قبل 12)

مایلی در ابتدای سال فیلم هانا مونتانا: نسخه سینمایی را در اکران داشت و در همان زمان هم جزء محبوب ترین ها بود. ولی به مرور زمان مردم با دیدن ستاره های دیگر به او کمتر رأی دادند و هفت رتبه سقوط داشت.

 

20-                       سث راجن (رتبه سال قبل 32)

صداگذاری در هیولاها و بیگانگان و بازی در آدم های بامزه در تابستان همین سال موجب موفقیت راجن شد. او در ابتدای سال مشاهده و گزارش را داشت که شاید بتوان گفت راجن در کاراکتررانی بارنهارت بسیار محبوب تر شد.

 

21-                       نیکولاس کیج (رتبه سال قبل 31)

بازی در فیلم کاردان و صداگذاری در انیمیشن های ستاره شناس و نیروی زمینی باعث محبوبیت کیج شد. چندی پیش هم فیلم هرتزوک از او در آمریکا اکران شد که در محبوبیتش بی تأثیر نبود.

 

22-                       ویل اسمیت (رتبه سال قبل 9)

اسمیت در دهه اخیر همیشه به دلیل بازی در اکشن های مختلف محبوب بوده است ولی امسال هیچ فیلمی را در اکران نداشت و به همین دلیل 13 رتبه سقوط داشت. او در سال آینده هم هیچ فیلمی را بازی نکرده است و مشغول تهیه فیلم بچه کاراته با بازی جکی چان و پسرش شده است.

 

23-                       کلینت ایستوود (رتبه سال قبل 82)

ایستوود در آستانه 80 سالگی بار دیگر به لیست 25 محبوب هالیوود بازگشت. او که یکی از محبوب ترین بازیگران تاریخ سینما مخصوصا سینمای وسترن است. در مارس همین سال او فیلم موفق و محبوب گرن تورینو را با بازی خود ارائه کرد و محبوبیتش بر سر زبان ها افتاد.

 

24-                       هث لجر (رتبه سال قبل 3)

این بازیگر فقید که سال گذشته یکی از بهترین بازی های سینما را در شوالیه تاریکی ارائه کرد و مرگ زودهنگامش محبوبیتی بی سابغه برایش به همراه داشت و به همین علت هنوز هم به او رأی داده می شود ولی از دو سال بعد شاید دیگر در لیست نباشد.

 

25-                       جنیفر انیستون (رتبه سال قبل 11)

همسر سابق برد پیت هم اغلب جزء محوب های هالیوود به حساب می آید، ولی حواشی که در جنگ لفظی با جولی ایجاد کرد سال گذشته از محبوبیتش کاسته شد ولی مثل اینکه بخت با او هم یار بوده است.

 

در لیست بالا بارزترین نکته حضور بازیگران فیلم گرگ و میش بود. بیشتر تغییرات لیست هم به دلیل حضور همین فیلم رخ داد. با اینکه مخاطبین فیلم را پس از دیدن تحسین نکردند ولی از قبل از اکران این فیلم روی حساب تریلرها و عکس های فیلم رأی ها داده می شد. جوانترین ستاره هالیوود داکوتا فانینگ با 15 سال سن و پیرترین آن ها کلینت ایستوود با 79 سال سن بود. یکی از بیشترین سقوط ها را الن پیج داشت که سال گذشته به دلیل بازی در جونو در رتبه 17 قرار گرفت ولی امسال به رتبه 82 تنزل داشت. جولیا رابرتز یکی از بازیگران محبوب دهه 90 در رده صدم قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/9/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.