پرده سینما

بن کینگزلی در نقش «ابو علی سینا» بازی می‌کند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

بن کینگزلی برای بازی در نقش «ابو علی سینا» در فیلم سینمایی پزشک با مسئولان سازنده این پروژه قرارداد امضا کرده است.

بن کینگزلیبه گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر،مسئولان سازنده فیلم سینمایی پزشک (The Physician) که در حال حاضر در بازار فیلم شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور دارند، روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که بن کینگزلی؛ بازیگر فیلم های سینمایی خانه ای از شن و مه (House of Sand and Fogجزیره شاتر (Shutter Islandفهرست شیندلر (Schindler`s List) و الیور توییست (Oliver Twist) برای بازی در نقش «ابو علی سینا» با آن ها قرارداد امضا کرده است.

بنابر گزارش ، علاوه بر بن کینگزلی، بازیگران مطرح و برجسته دیگری مانند تام پاین، اولیویر مارتینز و استلان اسکارسگارد دیگر چهره های سینمایی هستند که برای بازی در فیلم سینمایی پزشک با مسئولان سازنده این پروژه قرارداد امضا کرده اند.

فیلیپ استوئلزل؛ کارگردان آلمانی، ساخت پزشک را برعهده دارد و این فیلم سینمایی نیز براساس رمانی پرفروش نوشته نوح گردون ساخته می شود.

همچنین جن برگر فیلمنامه پزشک را می نویسد و این فیلم سینمایی داستان پزشکی به نام راب کول را به تصویر می کشد که برای پیدا کردن رابطه بین حقیقت علمی یک بیماری و شفادهندگان مذهبی و خرافاتی قرون وسطا، تصمیم می گیرد در قرن 11 میلادی در کل اروپا به مسافرت بپردازد.

اولیویر مارتینز و استلان اسکارسگارد نیز در فیلم سینمایی پزشک به ترتیب در نقش های «شاه علاءالدوله» و «نخستین استاد راب کول» بازی می کنند.

همچنین بنابر اظهارات مسئولان سازنده فیلم سینمایی پزشک، فیلمبرداری این فیلم سینمایی از ماه آینده ابتدا در مراکش آغاز و سپس در آلمان پیگیری می شود.

شرکت های فیلمسازی «بتا سینما» و «اوفا سینما» نیز مسئولیت تهیه کنندگی و فروش حق امتیاز اکران بین المللی فیلم سینمایی «پزشک» را برعهده دارند.

بن کینگزلی که در آخرین پروژه خود در فیلم سینمایی هوگو (Hugo) ایفای نقش کرده بود، در حال حاضر با ایفای نقش در فیلم سینمایی دیکتاتور (The Dictator) به همراه ساشا بارون کوهن روی پرده سینماها رفته است.

همچنین کینگزلی پیش از این در سال 1983 میلادی برای بازی در فیلم سینمایی گاندی (Gandhi) موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا، مشهور به ابوعلی سینا و ابن سینا و پور سینا در سال 359 هجری شمسی در بخارا چشم به جهان گشود و در تاریخ 2 تیر 416 در همدان درگذشت.

ابن سینا مشهورترین و تأثیرگذارترین فیلسوف و دانشمند ایرانی است که به ویژه به دلیل آثارش در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت دارد. وی نویسنده «کتاب شفا» یک دانشنامه علمی و فلسفی جامع است و«القانون فی الطب» یکی از معروف‌ترین آثار تاریخ پزشکی است.

وی 450 کتاب در زمینه‌های گوناگون نوشته‌است که شمار زیادی از آن‌ها در مورد پزشکی و فلسفه است. جرج سارتن او را مشهورترین دانشمند سرزمین‌های اسلامی می‌داند که یکی از معروف‌ترین‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها و نژادها است.


 تاريخ ارسال: 1391/3/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.