پرده سینما

مدیر سینما آزادی: شدیداً با ورود مجردها به محیط خانوادگی سینما مخالفیم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر سینما «آزادی» گفت: ما سال‌ها برای خانوادگی كردن محیط سینماها زحمت كشیده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم تنها در عرض چند روز با ورود مجردها تمام زحمات‌مان بر باد رود.

 

سینما آزادیرضا سعیدی‌پور در گفت‌و‌گویی با ایسنا، با تاكید بر اینكه «در صورت صادر نشدن مجوز ورود بانوان به سینماها برای نمایش مسابقات فوتبال، چنین برنامه‌ای اجرایی نخواهد شد»، اظهار كرد: ما سال‌ها روی این موضوع كار كردیم كه خانواده‌ها بتوانند در یک محیط كاملاً سالم فرهنگی به سینماها بیایند و در كنار یكدیگر بدون شنیدن توهین فیلم ببینند.

وی ادامه داد: ما می‌خواستیم چنین فرآیندی را برای نمایش فوتبال‌ها در سینماها هم داشته باشیم تا خانواده‌ها با احساس امنیت بتوانند برای دیدن مسابقات به سینماها بیایند.

مدیر سینما «آزادی» با بیان اینكه حضور خانواده‌ها در سینما باعث تامین امنیت اخلاقی سالن‌ها به هنگام نمایش فوتبال می‌شود، بیان كرد: از دید ما حضور بانوان و خانواده‌ها در سینما به هنگام نمایش فوتبال باعث می‌شود كه امنیت اخلاقی سالن تأمین شود؛ چرا كه افراد به احترام حضور خانم‌ها مشكلی را ایجاد نمی‌كند.

سعیدی‌پور در عین حال تصریح كرد: حال، اگر نیروی انتظامی می‌خواهد تنها ورود آقایان به سالن سینما برای نمایش فوتبال را مجاز بداند ما خودمان از نمایش مسابقات یورو 2012 در سینماها انصراف داده و ترجیح می‌دهیم با ورود مجردها به محیطی كه سال‌ها برای خانوادگی كردن آن زحمت كشیده‌ایم دوباره به سال‌های قبل بازنگردیم و محیط خانوادگی سینما را ناامن نكنیم.

وی در پاسخ به این پرسش كه «سردار كارگر ـ معاون اجتماعی نیروی انتظامی ـ می‌گوید هیجان حاصل از فوتبال در سالن سینما مانند استادیوم‌ها می‌تواند باعث بروز برخی توهین‌ها شود»، گفت: معتقدیم این كه افراد با خواهر، مادر و به عبارتی خانواده‌شان برای دیدن فوتبال به سینما بیایند امنیت سالن تضمین می‌شود. حتی اگر در میان خانواده‌ها، چند جوان مجرد نیز حضور داشته باشند، آنها هم به احترام حضور خانواده‌ها و بانوان مسایل اخلاقی را رعایت خواهند كرد.

این سینمادار تاكید كرد: در آن صورت، طبیعتا آن توهین‌ها و سخنانی كه در استادیوم‌ها شنیده شده و گاه از تلویزیون هم پخش می‌شوند، در محیطی مانند سینما به دلیل حضور بانوان بروز نخواهد كرد.

رضا سعیدی‌پور در پایان سخنانش تصریح كرد: تصور ما درباره حضور بانوان در سینما در هنگام نمایش مسابقات فوتبال دقیقا بر عكس آقای سردار كارگر است. ما شدیداً با ورود مجردها به محیط خانوادگی سینما مخالفیم و از آنجا كه زحمت زیادی برای خانوادگی شدن محیط سینما كشیده‌ایم، ترجیح می‌دهیم در این شرایط از خیر نمایش فوتبال در سینما بگذریم.

در چند روز گذشته صحبت‌های مختلفی درباره دریافت مجوز اداره اماكن نیروی انتظامی برای نمایش مسابقات فوتبال یورو 2012 در سینماها شنیده‌شده است و اغلب افراد معتقد بودند سینماداران در اخذ مجوز نمایش فوتبال مشكلی ندارند؛ این در حالی است كه شب گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی اعلام كرد كه تنها برای نمایش فوتبال در سینما مخصوص آقایان موافقت كرده است.

همچنین سردار كارگر ـ معاون اجتماعی نیروی انتظامی ـ صبح امروز (21 خرداد‌ماه) در جمع خبرنگاران تاكید كرد كه هیجان حاصل از فوتبال در سینما باعث می‌شود مسایلی كه در استادیوم می‌بینیم در سینما نیز بروز كند و به دلیل حرمت خانم‌ها ترجیح دادیم آن‌ها در سالن حاضر نشوند.

در پی این تصمیم نیروی انتظامی، مدیر موسسه «تصویر شهر» كه مسئولیت پردیس‌های سینمایی شهر تهران و سالن ایوان شمس را بر عهده دارد، ظهر امروز اعلام كرد كه از نمایش مسابقات جام ملت‌های اروپا صرف نظر كرده است به دلیل آنكه فقط آقایان می‌توانند در سالن‌ها حاضر شوند.


 تاريخ ارسال: 1391/3/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.