پرده سینما

چگونه ۲۵ میلیون دلار به سینمای ایران تزریق می‌شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یک عضو شورای عالی سینما اعلام كرد: در جلسه‌ی آینده شورای عالی سینما قرار است با دستور آقای رییس‌جمهور، بیست و پنج میلیون دلار ابلاغ شود.

 

احمد نجفی گفت: این بودجه ارزی است كه به سینما تخصیص داده شد كه به منظور تولید، تجهیزات جدید و نیازهایی كه مورد نیاز بچه‌های سینما است و همچنین ساخت فیلم و برپایی هفته‌های فیلم استفاده شود.

نجفی در گفتگو با ایسنا اشاره کرد: خوشبختانه اختصاص این بودجه قطعی شده و با دستور مستقیمی كه رئیس جمهور دادند، قرار شد از طریق بانک مركزی مبلغ در اختیار سازمان سینمایی قرار گیرد و لایحه ‌های میانی كه همه‌ی مشكل ما در گذشته بوده است از بین برود، بنابراین این بودجه مستقیم در اختیار سینما قرار می‌گیرد.

نجفی با بیان اینكه اتفاقات خوب دیگری هم در پیش است خاطر نشان كرد: به دنبال اقدامات ریشه‌ای برای آینده سینما هستیم كه یكی از این اقدامات موضوع مالیات و مشكلی كه سالهاست دفاتر با آن دست به گریبان هستند و قرار است، یک بار برای همیشه این موضوع حل شود.

این عضو شورایعالی سینما گفت: مسائل در شورای عالی سینما به صورت جدی در حال پیگیری است و در این راستا خبرهای خوشی اعلام خواهد شد.

جدیدترین جلسه‌ی شورای عالی سینما، یكی از نكاتی كه بسیار جلب توجه كرد، این بود كه رییس جمهور از ارسال نامه‌ای به بانک مركزی جهت اختصاص 25 میلیون دلار برای انجام فعالیت‌های سینمایی خبر داد.

با توجه به قیمت 1775 هزار تومان دلار به روز، بودجه‌ی اخیر اختصاص یافته به سینما، بیش از 44 میلیارد تومان می‌شود. البته این صرفا یک قیاس برای درك اهمیت موضوع و بزرگی رقم است و قطعاً بودجه در نظر گرفته شده به‌صورت ارز و برای فعالیت‌های بین‌المللی سینمای كشور در نظر گرفته خواهد شد.

با توجه به شرایطی كه این روزها سینمای ایران در آن به سر می‌برد و از لحاظ گیشه،تولید به اذعان كارشناسان در شرایط بحرانی به سر می‌برد، باید دید این رقم كه تقریبا نزدیک كل بودجه سال گذشته سینما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، چگونه و برای چه فعالیت‌های سینمایی اختصاص خواهد یافت.

جواد شمقدری در جدیدترین مصاحبه‌اش با ایسنا درباره‌ی مصوبه‌ی اخیر شورای عالی سینما مبنی بر اختصاص 25 میلیون دلار ارزی به عنوان خبر خوب رییس جمهور به اهالی سینما یاد می‌كند و می‌گوید: « اختصاص 25 میلیون دلار ارز به نرخ مرجع به حوزه سینما در این جلسه مطرح شد و در این راستا سازمان سینمایی می‌تواند براساس نیازهایش، این رقم‌ها را در اختیار بگیرد.»


 تاريخ ارسال: 1391/3/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.