پرده سینما

حوزه هنری برف روی کاج ها را هم تحریم کرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

حوزه هنري برف روي كاج‌ها ساخته پيمان معادي را به عنوان هفتمين فيلم تحريمي‌اش اكران نمي‌كند.

 

سيد جمال ساداتيان  تهيه‌كننده فیلم سینمایی برف روی کاج ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام اين خبر گفت: فيلم سينمايي برف روي كاج‌ها در اكران دوم عيد فطر در بيش از بیست سينماي تهران روي پرده خواهد رفت. همچنين برخي شهرستان‌ها همزمان با تهران اين فيلم سينمايي را نمايش مي‌دهند و برخي ديگر از شهرستان‌ها پس از تهران آن را اكران مي‌كنند. نمایی از فیلم برف روی کاج ها

اين تهيه‌كننده در پاسخ به اين سوال كه با توجه به در اختيار نداشتن سينماهاي حوزه هنري، فكر نمي‌كنيد مشكلي در اكران فيلم به وجود بيايد؟، بيان كرد: به نظر من حوزه دو وظيفه دارد، فيلمسازي و خدمات رساني.

وي توضيح داد: يكي از وظايف حوزه هنري فيلمسازي است. آنها بودجه‌هايي دارند تا به قول خودشان فيلم‌هاي ارزشي بسازند. البته طبيعتا هر نهادي براي بودجه‌اي كه براي توليد در اختيار دارد، سياستي را پيش مي‌گيرد.

تهيه‌كننده برف روي كاج‌ها ادامه داد: وظيفه دوم حوزه، خدمات رساني است مانند شهرداري كه خدمات‌رساني پارك‌هاي شهري را برعهده دارد و طبيعتاً هم نمي‌تواند بگويد يكسري را راه مي‌دهم و يكسري ديگر را خير! چون اينجا بحث خدمات عمومي مطرح مي‌شود، وضعيت حوزه هنري و سينماهايش هم همين‌طور است.

ساداتيان در ادامه با انتقاد از اين كه حوزه هنري وارد مباحث سياسي شده است،‌ بيان كرد: به نظرم حوزه هنري وارد سيكل اشتباهي شده است. آنها بحث‌هاي سياسي را وارد سينما كردند و اكنون هم خودشان، هم سينماهاي‌شان و هم مجموعه سينماي كشور لطمه ديده است. واقعا به من به عنوان يك تهيه‌كننده چه ارتباطي دارد كه حوزه هنري با معاونت سينمايي تنش دارد؟ آيا جز اين است كه با اين تنش، شش ماه مفيد امسال‌مان را از دست داده‌ايم!

وي در ادامه با بيان اينكه سينماهاي حوزه هنري هم از اقدامات اين نهاد ضربه ديده‌اند، گفت: ما آمار داريم كه سينماهاي حوزه هنري اكنون چه وضعيت اقتصادي دارند. طبيعتاً سينما مكاني است كه چرخه اقتصادي آن بايد درست باشد. وقتي‌كه سالن‌ها قرار باشد يكسري فيلم‌ها را كه هدف‌شان در گيشه فروش نيست اكران كنند، اين چرخه به حركت در نمي‌آيد. طبيعتا وقتي يك سينما فروش خوبي نداشته باشد، مديريتش مجبور خواهد بود درآمد حاصله از همان فروش اندك را هم به پرداخت حقوق پرسنل و هزينه آب‌، برق و گاز اختصاص دهد.

وي افزود: شخصي مي‌گفت: گوش‌ات را مي‌گيرم و دور دنيا مي‌چرخانم اما به اين توجه نداشت كه خودش هم بايد دور دنيا بچرخد! حالا اين حكايت حوزه هنري است. آنها فكر مي‌كنند كه گوش سينماي ايران گرفته‌اند و مي‌چرخانند و به اين توجه ندارند كه اگر بخواهند گوش سينماي ايران را بچرخانند خودشان هم بايد بچرخند پس در اين سيكل آنها اولين افرادي هستند كه ضرر خواهند كرد. به نظرم حوزه هنري بايد وظيفه خدماتي‌اش را از وظيفه توليدي‌اش جدا كند.

سيد جمال ساداتيان در پايان سخنانش درباره اكران برف روي كاج‌هاخاطرنشان كرد: ما دنبال اين بوديم كه مشكلات فعلي اكران حل شود و سپس برف روي كاج‌ها را نمايش دهيم، اما ديديم كه مشكلات حل نشد و ترجيح داديم كه فيلم را سريع‌تر اكران كنيم. فيلم ما جايگاه اجتماعي خودش را دارد و طبيعتا فروش خواهد كرد و فكر مي‌كنم در اين تحريم اولين كسي كه زيان مي‌كند سينماهاي حوزه هنري هستند.

 


 تاريخ ارسال: 1391/5/12
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>اردوان:

حتما حمایت میشه! انشاالله موفق باشید و بزودی از دوره تصمیمات سلیقه ای خارج شویم .شرکت سازین حامی فناوری اطلاعات سینمای ایران . . . www.SAZINCO.com

0+0-

پنجشنبه 26 مرداد 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.