پرده سینما

نسخه قاچاق «قلاده‌های طلا» وارد بازار شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قلاده های طلانسخه قاچاق فیلم سینمایی قلاده‌های طلا از پنجشنبه وارد بازار شده است.

به گزارش فارس، نسخه قاچاق فیلم سینمایی قلاده‌های طلا ساخته ابوالقاسم طالبی از پنجشنبه وارد بازار شده است.

نسخه ارائه شده در بازار از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

قلاده‌های طلا «سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران» لقب گرفته و توانست در گیشه فروش خوبی داشته باشد.

در این فیلم امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا پگاه، علیرام نورایی و ... ایفای نقش می‌کنند. تهیه‌کننده این فیلم محمد خزاعی‌ است.

 

محمد خزاعی: نسخه‌ی قاچاق قلاده‌های طلا را نخرید، شرعاً حرام است.

 

 

به گزارش ایسنا، محمد خزاعی تهیه کننده فیلم سینمایی قلاده‌های طلا با اعلام این خبر از همه علاقمندان و دوستداران سینمای ایران تقاضا کرد از تهیه و خرید نسخه قاچاق شده فیلم که کپی مخدوش، ناقص و بی‌کیفیت فیلم است خودداری كنند.

وی ادامه داد: فیلم قلاده‌های طلا با کیفیتی مطلوب و عالی همراه با پکیجی از تصاویر پشت صحنه، نقد و بررسی‌ها وگفتگوهای ویژه با عوامل فیلم به همت موسسه رسانه‌های تصویری تا اواخرهفته توزیع می‌شود و قابل تهیه از تمامی مراکز و موسسات عرضه محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های توزیع خواهد بود.

خزاعی با بیان اینکه متأسفانه بازهم، سینمای ایران به دلیل فقدان مکانیسم‌های امنیتی و نظارتی در مرحله پخش و توزیع دچار آسیب شد خاطرنشان ساخت: قلاده‌های طلا با توجه به اینکه سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و پرفروش ترین فیلم سال 91 با فروشی حدود 4 میلیارد تومان بود و هنوز اکران آن در برخی شهرها و شهرستان‌ها ادامه دارد و برغم اینکه برنامه‌ریزی‌های گسترده و خیلی خوبی از طریق آقای سرتیپی و شرکت فیلمیران برای پخش بین‌المللی و فرامرزی آن در آمریکا و اروپا و چندین کشور از جمله کشور لبنان صورت گرفته است قطعا، این اتفاق شوک تامل برانگیزی بود که نشان می‌دهد عده‌ای و دست‌هایی همواره، به صورت سازمان یافته دست به حرکاتی می‌زنند که قطع به یقین، ضررها و زیان‌های آن، فقط و فقط متوجه سینمای ملی و اقتصاد سینمای ایران و تهیه‌کنندگان و فعالان این عرصه است.

وی ادامه داد: سال‌هاست که قاچاق فیلم در کشور ادامه دارد و پدر سینمای ایران را در آورده و تاکنون، برخورد ریشه‌ای، سازمان یافته و فراگیری با آن صورت نگرفته است و هر از گاه، در حق فیلم و فیلمساز و به سینما ظلم می‌شود.

خزاعی با بیان اینکه «این گونه اقدامات برنامه ریزی شده و سازمان یافته است" خاطرنشان ساخت: مگر می شود چند فیلم به صورت همزمان و هماهنگ از طریق شبکه های زیرزمینی وارد بازار شود و توزیع وسیعی اتفاق بیفتد و دست ها و جریانی پشتیبانی نشود؟

وی با بیان اینکه متأسفانه از زمان تولید به توجه به فضای "فیلم قلاده‌ها" و چالش‌گری و پویایی محتوایی و مخاطب پذیری آن این احتمال وجود داشت که چنین حرکتی صورت گیرد تصریح کرد: قاچاق فیلم در سینمای ایران یک چالش جدی است و اگر اقدامات اساسی و هدفمند نیفتد این روند ادامه خواهد داشت و این رشته سر دراز پیدا خواهد کرد.

تهیه‌کننده قلاده‌های طلا با بیان اینکه ظاهرا، از اواخر هفته گذشته توزیع قاچاق فیلم صورت گرفته اضافه کرد: به محض اطلاع و در جریان قرارگرفتن موضوع، اقدامات اولیه و جلسات مکرری را برای شناسایی عاملان توزیع انجام دادیم و شکایتی نیز، به دادسرای ویژه رسانه تقدیم شد تا موضوع از طریق پلیس امنیت مورد پیگیری قرار گیرد همچنین، ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جریان قرار دادیم و این ستاد نیز، با تیم‌های اجرایی وارد عمل شد.

وی افزود: جریان قاچاق فیلم آسیب‌های زیادی به سینما زده و فارغ از آسیب‌های اقتصادی، اثرات و تبعات فرهنگی و اجتماعی و روانی بدی دارد و آثاری که می‌شود با قابلیت و کیفیت‌های مطلوب و عالی عرضه شوند به صورت تحریف شده، مخدوش، بی‌کیفیت و نازل ارائه می‌شود و علاوه بر حقوق مادی و اقتصادی فیلم به شخصیت و حقوق معنوی فیلم نیز، ضربه می‌زنند.

این تهیه کننده سینما با تاکید بر اینکه سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی در این زمینه مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذیربط است گفت: لازم است همه عزیزان اعم از مسئولان وزارت ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه بسیج شوند و توقع نداشته باشیم که فقط ستاد حمایت و صیانت از آثار به تنهایی نقش آفرین باشد.

خزاعی تصریح کرد: من از همه دوستداران فیلم قلاده های طلا، دلسوزان و علاقمندان سینمای ایران تقاضا دارم نسخه قاچاق فیلم سینمایی قلاده های طلا نخرند و شرعاً حرام است و به دلیل فضای پیش آمده با مساعدت آقای محمدرضا عباسیان مدیریت محترم موسسه رسانه‌های تصویری و همکارانشان تیمی منسجم در حال آماده‌سازی نسخه اصلی، مطلوب و با کیفیت فیلم است و تا آخر هفته جاری از طریق موسسه رسانه های تصویری و فروشگاه‌های رسمی توزیع شود.

وی همچنین خبر داد: از سوی دیگر پیرو جلسات و نشست‌های مشترک با دستگاه‌های ذیربط، کار شناسایی عاملان قاچاق آغاز شده و قطعاً، بزودی سرنخ‌های این جریان شناسایی می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1391/5/14
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>علی :

کیفیت بالاشم ارزش دیدن نداره حالا انقدر شلوغش کرده که انگار چه فیلمیه . عید که بود فیلم خوبم تو سینما نبود مردم رفتن اینو دیدن اما با این نسخه حد اقل دیگه پول مفت گیرشون نمیاد . حالا دست وپا بزنن بگن حرومه

0+0-

جمعه 20 مرداد 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.