پرده سینما

مجلس این هفته تکلیف «لاله» را روشن می‌کند؛ وزیر در یک قدمی استیضاح

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجلس شورای اسلامیعلی طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نتیجه تحقیقات کارگروه رسانه و هنر، درباره پروژه سینمایی لاله این هفته اعلام می‌شود که تعیین‌کننده نظر کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن بیان این مطلب در خصوص کم و کیف بررسی پروژه سینمایی لاله به مهر، گفت: در راستای بررسی پروژه سینمایی لاله کار گروه رسانه و هنر تشکیل شده و قرار است نتیجه تحقیقات این کارگروه، تعیین‌کننده چگونگی فعالیت این پروژه سینمایی و مبین نظر نهایی کمیسیون فرهنگی مجلس باشد.

 

آیا وزارت ارشاد می‌تواند کمیسیون را قانع کند؟

 

نماینده مردم گرگان در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این پرسش که اگر نتیجه تحقیق کارگروه رسانه و هنر مطابق با نظر کمیسیون فرهنگی مجلس نباشد رویکرد شما چه خواهد بود، گفت: نتیجه تحقیقات کارگروه رسانه و هنر درباره پروژه سینمایی لاله تعیین کننده نظر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی‌بر طرح استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. از همین‌رو منتظر نتیجه نهایی این کارگروه هستیم؛ باید دید که آیا وزارت ارشاد می‌تواند کمیسیون را قانع کند یا خیر؟

وی در ادامه افزود: جلسه اعلام تحقیقات کارگروه هنر و رسانه این هفته با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و نیز جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی برگزار می‌شود و رای نهایی اعضا با در نظر گرفتن توضیحات شمقدری و نتیجه تحقیقات کار گروه هنر و رسانه اعلام می‌شود.

 

جلسه قبل کمسیون فرهنگی با شمقدری درباره لاله نبود

 

سیدعلی طاهری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که جلسه نخست کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور وزیر ارشاد و جواد شمقدری به معنای ارائه توضیحات این وزارتخانه مبنی‌بر دلایل تولید این پروژه سینمایی نبوده‌است گفت: جلسه نخست که با حضور آقای حسینی وزیر ارشاد و جواد شمقدری برگزار شد تنها جلسه معارفه وزیر بود و آقای شمقدری هم خیلی کوتاه درباره این پروژه صحبت کردند و فرصت کافی برای بحث مفصل درباره این پروژه به وجود نیامد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه افزود: بحث پیرامون پروژه سینمایی لاله بحث مفصلی است که در دو سه جمله نمی‌توان درباره آن توضیح داد بنابراین صحبت‌های رییس سازمان سینمایی در جلسه نخست را نباید به توضیح و پاسخ وزارتخانه به کمیسیون فرهنگی مجلس تلقی کرد.


 تاريخ ارسال: 1391/5/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.