پرده سینما

امسال کاروان های فرهنگی جشنواره فیلم کودک به 13 استان کشور می روند

پرده سینما









مدیر امور جشنواره های بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد امسال کاروان های فرهنگی جشنواره بیست و ششم فیلم کودک به 13 استان کشور می روند.جشنواره فیلمهای کودکان

نشست هماهنگی اعزام کاروان های فرهنگی بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به استان های مرزی کشور با حضور جعفر گودرزی مدیر اجرایی و مدیریت روابط عمومی و اطلاع رسانی جشنواره، ناصر باکیده؛ سرپرست امور جشنواره و مسئول امور استان ها، سیدمحمدرضا میرانصاری؛ مشاور اقتصادی دبیر و مدیر تبلیغات، سید علی الفت؛ مدیر بخش جلوه گاه امید و نمایندگان هفت استان و مدیران کاروان های اعزامی برگزار شد.

در این نشست جعفر گودرزی؛ مدیر اجرایی جشنواره با اشاره به این که جشنواره بیست و ششم نقطه عطفی در جشنواره ها است، گفت: امیدواریم برگزاری جشنواره امسال با کمیت و کیفیت افزون تر، موجب رونق بیشتری برای سینمای کودک شود

وی در مورد اعزام کاروان ها به استان های مرزی اظهار کرد: سال گذشته 5کاروان به استان های کشور  اعزام شدند و 100 هزار بسته فرهنگی در مناطق مرزی توزیع شد. به گفته آقای میرعلایی حرکت کاروان های فرهنگی و کلید خوردن جشنواره کودک در مناطق مرزی پیش از شروع جشنواره در اصفهان یکی از برکات جشنواره است و باعث می شود ما زودتر درگیر جشنواره شویم.

گودرزی درباره تعداد استان هایی که در طرح امسال شرکت کرده اند، تصریح کرد: امسال بسته های فرهنگی در قالب 5 کاروان  و با همکاری 13 استان مرزی کشور توزیع می شوند که یک کاروان اختصاصا به مناطق زلزله زده اعزام می شود تا در این مناطق برنامه های ویژه ای داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی جشنواره با اعلام استقبال بیشتر استان ها نسبت به سال گذشته برای حضور در طرح اعزام کاروان های فرهنگی یادآور شد: استان ها قطعا برنامه ریزی های خوبی در این زمینه دارند و حضور 13 استان نویدبخش اتفاق خوبی است.

وی زمان اعزام کاروان ها به مناطق مرزی را سوم مهر ماه اعلام کرد و افزود: این کاروان ها در طول یک هفته به حرکت در استان های مختلف و توزیع بسته های فرهنگی می پردازند و در 10 مهر ماه به تهران بازمی گردندنشست جشنواره فیلم کودک .

ناصر باکیده مدیر امور جشنواره ها هم در ادامه در مورد هدف اصلی از اعزام این کاروان ها خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اعزام این کاروان ها یک نوع پیام رسانی و حضور در جشنواره کودک و نوجوان در مناطق مرزی است. سال گذشته با توجه به ایده خوب آقای میرعلایی تجربه خوبی در این مورد داشتیم و این اتفاق با همکاری استان های مختلف امکان پذیر شد.

وی افزود: در جشنواره امسال هم تصمیم داریم به صورت منسجم تر و با رفع نواقص و حضور گسترده در مناطق مرزی فضای با نشاطی را در این مناطق ایجاد کنیم.

باکیده در مورد مسیر کاروان ها اظهار کرد: کاروان ها در قالب 5 مسیر به تمامی مناطق مرزی کشور اعزام می شوند که این مسیرها شامل مسیر اول خراسان رضوی- خراسان شمالی و خراسان جنوبی، مسیر دوم مازندران- گیلان، مسیر سوم اردبیل و آذربایجان شرقی، مسیر چهارم آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و مسیر پنجم خوزستان، بوشهر و هرمزگان می شود و علاوه بر توزیع هدایا برنامه های دیگری از جمله نمایش فیلم و حضور برنامه های عروسکی و کودک در این استان ها خواهیم داشت.

در ادامه محمدرضا میرانصاری مدیر تبلیغات و پشتیبانی کاروان ها گفت:  سعی می کنیم با کیفیت بالاتر و هدفمندتر و توزیع بهتر محصولات فرهنگی عرضه شوند البته دوستان در سال گذشته تلاش داشتند تا این محصولات را در همه استان توزیع کنند اما هدف ما کسانی هستند که فرسنگ ها با سینما فاصله دارند. در مجموع 9 نفر در هر کاروان اعزامی حضور دارند.

میرانصاری با اشاره به تهیه مستندی از حرکت کاروان ها در استان ها توضیح داد: کلیپی از این تصاویر در مراسم افتتاحیه پخش می شود. همچنین استان ها به صورت مکتوب و روزانه در مورد عملکرد خود در این زمینه گزارش ارائه می دهند.

وی با اشاره به حساسیت های موجود برای تهیه بسته های فرهنگی گفت: برای این حرکت فرهنگی 50 الی 60 هزار بسته هدیه تهیه شده تا در مسیرها توزیع شود. مسابقات نقاشی، پارچه نویسی و نمایش فیلم از طریق پروژکتور از جمله برنامه های این کاروان ها است که آثار تولید شده به صورت نمایشگاهی جنبی در روزهای جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

در ادامه نمایندگان استان ها نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و در مورد مسیر حرکت کاروان ها هماهنگی های لازم انجام شد که می توان به تعیین مسیر جدید برای حرکت اتوبوس در مسیر کردستان و کرمانشاه و مشورت در مورد شیوه تبلیغات رسانه ای و استانی اشاره کرد.


 تاريخ ارسال: 1391/6/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.