پرده سینما

از داستین هافمن در جشنواره سن سباستین تقدیر می شود

پرده سینما









جایزه یک عمر دستاورد شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین به بازیگر برنده اسکار اعطاء می‌شودداستین هافمن.

به گزارش خبرآنلاین، داستین هافمن پنجمین و آخرین دریافت‌کننده جایزه یک عمر دستاورد دونوستیا ویژه شصتمین سالگرد برگزاری جشنواره سن سباستین است.

 او همچنین با کوارتت اولین تجربه کارگردانی خود که فیلم اختتامیه است، در جشنواره حضور خواهد داشت.

 برگزارکنندگان قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره سینمایی اسپانیایی‌زبان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند که قصد دارند کارنامه فوق‌العاده هافمن را مورد تاکید قرار دهند.

 هافمن در 1967 به لطف بازی در فیلم فارغ‌التحصیل به کارگردانی مایک نیکولز که از آن به عنوان یکی از فیلم‌های نمادین سینمای آمریکا یاد می‌شود، یک شبه به مقام یک ستاره رسید و برای اولین بار نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. پس از این فیلم درهای هالیوود به روی هافمن باز شد و او برای بازی در نقش راتسو ریزو در فیلم کابوی نیمه‌شب (1969) برای دومین بار نامزد اسکار شد.

هافمن 75 ساله که متولد لس آنجلس است، برای فیلم‌های کریمر علیه کریمر (1979) و رین من (1988) جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برد و برای فیلم‌های لنی (1974)، توتسی (1982)‌ و سگ را بجنبان (1997) هم نامزد اسکار بوده است.

مگی اسمیت، مایکل گامبون، بیلی کانلی، پالین کالینز، شریدان اسمیت، تام کورتنی و غیره در کوارتت بازی می‌کنند که داستان آن در یک خانه سالمندان روی می‌دهد. سه نفر از ساکنان این خانه قبلا خواننده اپرا بودند و برای اینکه هزینه اقامت خود را تامین کنند، سالانه کنسرت برگزار می‌کنند.

 کوارتت بر اساس نمایشی به همین نام از رانلد هاروود فیلمنامه‌نویس برنده اسکار پیانیست ساخته شده و به زودی در جشنواره فیلم تورنتو هم نمایش داده می‌شود.

 شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین 21 تا 29 سپتامبر (31 شهریور تا 8 مهر) در ناحیه باسک در شمال اسپانیا برگزار می‌شود.

 اولیور استون با فیلم وحشی‌ها در این دوره جشنواره حضور دارد و در عین حال جایزه دونوستیا را دریافت می‌کند. جان تراولتا یکی از بازیگران فیلم وحشی‌ها و دو بازیگر دیگر تامی لی جونز و یوان مگرگور دیگر دریافت‌کنندگان این جایزه هستند.


 تاريخ ارسال: 1391/6/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.